Budi najbolja verzija sebe.
Sezonski afektivni poremećaj

Kako se nositi sa sezonskom depresijom? Imamo odgovore

Sezonski afektivni poremećaj, poznatiji kao sezonska depresija, u ovo doba zahvaća puno ljudi, a evo i nekoliko načina kako se nositi s njim

Prilično je uobičajeno da se naše raspoloženje promijeni tijekom zime - jedan dio ljudi svake godine iskusi blagi oblik zimske depresije koja počinje u jesen i traje tijekom zime. Ali kod nekih od njih stanje postaje teže i dolazi do sezonskog afektivnog poremećaja (SAD).

SAD, također poznat kao sezonska depresija, oblik je kliničke depresije koja obično počinje u jesen i nastavlja se tijekom zime. Simptomi SAD-a uglavnom su isti kao i kod opće depresije i uključuju spavanje više nego inače, osjećaj tuge većinu vremena, poteškoće s koncentracijom, debljanje, osjećaj umora ili niske energije, manji interes za uobičajene aktivnosti.

Stručnjaci ne razumiju u potpunosti što uzrokuje SAD, ali je djelomično povezano s našim cirkadijalnim ritmom. On je poput unutarnjeg sata koji diktira oslobađanje hormona poput melatonina koji pomažu regulirati naše obrasce spavanja i buđenja. Naš se cirkadijalni sustav resetira svakog jutra kada naše oči uhvate sunčevu svjetlost, što signalizira tijelu da smanji proizvodnju melatonina - hormona zbog kojeg se osjećamo pospano.

Budi najbolja verzija sebe.

Međutim, kada dobijemo premalo sunčeve svjetlosti, to može poremetiti ciklus spavanja i buđenja. Stručnjaci smatraju da bi to moglo biti zato što ljudi sa sezonskom depresijom mogu proizvoditi previše melatonina, što dovodi do pospanosti i niske energije, te kao rezultat toga može izazvati potencijalne probleme s raspoloženjem.

Ipak, postoji mnogo različitih tretmana i promjena načina života koje možeš dodati svojoj rutini kako bi smanjila broj i ozbiljnost simptoma koje možda imaš zbog sezonske depresije - u nastavku smo izdvojile neke.

1/5
Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.