Domaće je najbolje!

Gotovo svi konzumiraju pekmeze i džemove

Domaće je najbolje!

Istraživanje* nezavisne agencije za istraživanje tržišta Hendal po
nalogu Dr Oetkera pokazalo je da 90% Hrvata konzumira pekmez ili
džem te pri tome preferiraju domaće proizvode (77%). Domaći džem
za one koji ga preferiraju je kvalitetniji – i po sastavu i po okusu.
A osim toga: oni koji sami kuhaju džem, tome se vesele (57%).
Gotovo svi konzumiraju pekmeze i
džemove
Na reprezentativnom uzorku odraslih građana Republike
Hrvatske starijih od 18 godina dobili smo podatak da 90%
ispitanih konzumira nešto iz ove kategorije proizvoda.
Omiljeni džemovi/okusi su šljiva i
marelica
Omiljena vrsta pripremljenog džema Hrvatima je džem
od šljiva (33%) te nakon toga džem od marelica (20%). S
velikim razmakom na trećem mjestu mjestu slijedi jagoda
(9 %), a na četvrtom šipak (7%).
Okusne preferencije su različite kod osoba koje
preferiraju kupovne i domaće džemove. Među onima
koji radije konzumiraju domaće, još više se preferira
šljiva (41%), dok se među onima koji radije konzumiraju
kupovno nešto više preferira šipak (13%) kao i miješani
džem od više vrsta voća (9%).

Mora biti domaći – jer je kvalitetniji!
Većina odraslih osoba najviše voli jesti domaći džem (77%).
Pri tome je najvažniji sastav, domaći džem za razliku od kupovnog nema štetnih aditiva
i konzervansa (20%***), a dodatno je razlog i transparentnost jer onda konzumenti
znaju točan sastav koji konzumiraju (17%). Uz ovo je povezana i percepcija da je
domaći džem zdraviji (11%) i prirodniji (7%) te da sadrži manje šećera (4%) i voće
koje nije špricano (2%). Uz zdravlje podjednako je važan i okus, 18% posebno ističe
superiornost okusa domaćeg džema pred kupovnima (okus je bolji, bogatiji, drugačiji),
a 17% za domaći džem smatra da je općenito kvalitetniji od kupovnog.

Kupiti je
jednostavnije –ali okus nije bolji
Samo svaki peti
ispitanik (20%) će svoj
omiljeni džem radije
kupiti.
Ali razlog tome nije
okus: samo 15%***
ispitanika koji
preferiraju kupovni
džem smatraju da je
kupovni džem boljeg
okusa, a veću kvalitetu
kupovnog džema ističe
tek 10%. Najvažniji
razlog kupovine ove
kategorije proizvoda
je dostupnost i
jednostavnost – sami
nemaju volje, znanja
ili mogućnosti da
prave domaće (37%),
odnosno kupovni džem
im je jednostavno
dostupniji (12%).

56% voditelja domaćinstava sami pripremaju džem
Više od polovice (56%**) voditelja domaćinstava u Hrvatskoj pravilo je pekmez
ili džem. Kod starijih je značajno veći udio onih koji imaju iskustva u pravljenju
džemova dok je kod mlađih voditelja domaćinstva više onih koji imaju želju da
nauče kako se to radi. Zanimanje za pravljenje džemova, bez obzira na iskustvo,
visoko je među svim dobnim skupinama.

Priprema zimnice: iz zabave, zbog tradicije i za poklon
Kao razlozi za pravljenje
domaće džema se ponajprije
navode bolji okus te saznanje
o sastojcima: 74%*** osoba
koje prave zimnicu žele znati
što se sve nalazi u njihovom
džemu, 72% osoba smatra da
je domaći džem ukusniji, 70%
džemove prave od domaćeg
voća, 55% pri tome kombiniraju
različite vrste voća te 54% ih
pravi s manje šećera.
Važni su i emocionalni
faktori: više od polovice
(57%) ispitanika navode da ih
pravljenje džema veseli, a
podjednaki broj (61%) ih time
održava obiteljsku tradiciju
(„jer je moja majka odnosno
baka to radila“).
Gotovo svaki drugi priprema džem da bi ga poklonio (48%).
Uz kvalitetu i emocije, važna je i cijena – 48% smatra da je domaći džem jeftiniji
od kupovnog.
Za sebe ali i za druge
Pripremanje domaćeg pekmeza odnosno džema Hrvati čine za sebe i svoje
potrebe (89%***) ali u velikoj mjeri i kako bi darivali svoje bližnje. Domaća zimnica
ponajprije se priprema za djecu (79%). Međutim, od pravljenja zimnice profitiraju
i ostali, npr. partner (64%), rodbina (42%) i prijatelji (40%).
Usudite se: s bakom ili mamom, prijateljima ili Dr. Oetkerom
16% voditelj kućanstva nikada nije no rado bi se okušali u pravljenju pekmeza i
džemova.
Ali uz nedostatak vremena (63%***) i nedostatak voća iz vlastitog vrta (62%),
osobe bez iskustva nemaju dovoljno znanja (53%) odnosno žele da im proceduru
netko pokaže.

Imamo dobre vijesti za sve koji žele pokušati: pripremiti zimnicu može biti
puno, puno jednostavnije nego što mnogi misle! Tko nije pokušao uz pomoć
člana obitelji ili prijatelje, s lakoćom i sigurnošću se može upustiti uz pomoć Dr.
Oetker Džemfixa i Želirnog šećera! Za razne vrste voća, udjele šećera i voća
u džemovima ili čak s manje kalorija – tu su razne vrste Džemfixa 1:1, 2:1 i 3:1,
Džemfix za šljive ili Želirni šećer posebno za jagode. A uz najnoviji proizvod
na hrvatskom tržištu Želirni šećer sa Stevijom, možete spremiti voće za zimu s
čak 40% manje kaolorija i voćnim okusom kao da je jučer ubrano voće.
Uz ove Dr. Oetker pomagače marmelade i džemovi kuhaju se samo
3 minute! Svatko može napraviti svoju omiljenu marmeladu.
Uz sve to Dr. Oetker nudi Vam i dodatnu pomoć: sve o pripremi domaće zimnice i
voću, recepte, etikete za staklenke i razne savjete potražite na www.zimnica.hr!
Usporedba između…
mladih i starih I:
Ljubav prema jagodi se sa starijom dobi smanjuje: mlađi više vole džem od
jagoda (17% ispitanika između 18 i 24 godina, 10% ispitanika između 25 i 44
godina) nego stariji (8% ispitanika između 45 i 54 godina, 4% ispitanika starijih
od 55 godina). Osim jagode, mladima se nešto više sviđa i džem od šipka (10%
ispitanika između 18 i 24 godina), a manje džem od šljiva (24% ispitanika između
18 i 24 godina).
mladih i starih II:
Među starijim osobama (45+ god) koje vode domaćinstvo najviše je onih s
dugogodišnjim (više od 10 godina) iskustvom u pravljenju džema, dok je kod
mlađih (do 44 god) više onih s manje od 10 godina iskustva u pripremi ove vrste
zimnice. Kod njih je ujedno i znatno veći udio onih koji nikada to sami nisu radili
ali bi rado probali (24-26% među osobama između 18-44 godina starosti).
sela i grada I:
U manjim mjestima ispod 10.000 stanovnika više se prave ostale vrste zimnice,
a najviše onih koji ne pripremaju nikakvu zimnicu nalazimo u velikim gradovima
iznad 100.000 stanovnika.
sela i grada II:
U manjim mjestima ispod 10.000 stanovnika oni koji prave domaći džem češće
to rade zato što imaju voće u vrtu te jer je jeftiniji od kupovnog.
muškaraca i žena I:
Muškarci (14%) češće nego žene (6%) izjavljuju da općenito ne konzumiraju
pekmez/džem.

muškaraca i žena II:
Žene od svih okusa džemova nešto više preferiraju džem od marelice u odnosu
na muškarce.
muškaraca i žena III:
Muškarci vole domaći džem zbog njegove kvalitete (20% muškaraca naspram
14% žena), dok ga žene preferiraju jer ga same prave (22%) i jer je takav džem
jeftiniji (4% žena naspram 1% muškaraca) i s manje šećera (5% žena naspram
2% muškaraca). Kupovni džem žene više preferiraju jer ga ne moraju praviti
same (8% žena) odnosno muškarci češće kažu da im je takav džem dostupniji
(18% muškaraca naspram 8% žena).
muškaraca i žena IV:
Gotovo trećina muškaraca koja vodi domaćinstvo okušala se barem jednom u
pravljenju džema (29%) – kod žena je taj postotak više nego dvostruko veći
(71%). Među muškarcima nalazimo značajno više onih koji nemaju nikakav
interes za tim (49% muškaraca naspram 13% žena). Žene više prave i ostale
vrste zimnica, polovica muškaraca nije nikada pravila nikakvu zimnicu (46%) dok
isto kaže tek 16% žena.
kontinentalne i primorske Hrvatske I:
Kupovni džem više se preferira u primorskoj Hrvatskoj (34% u Dalmaciji, 27%
u Istri, Hrvatskom primorju i Gorskom Kotaru) nego u regijama kontinentalne
Hrvatske koje više vole domaće džemove.

*Istraživanje je provela nezavisna agencija za istraživanje tržišta Hendal tijekom
svibnja 2014. godine, po nalogu Dr. Oetkera. Korišten je nacionalno reprezentativan
uzorak odraslih osoba starijih od 18 godina, ukupno je ispitano 1.000 odraslih
osoba u privatnim domaćinstvima na temu omiljenih džemova te 700 voditelja
domaćinstava** o njihovom ponašanja glede pripreme zimnice.