Manjak vitamina D povezan je s debljanjem

Žene s manjim udjelom vitamina D u organizmu udebljale su se više tijekom petogodišnjeg istraživanja

Starije žene s niskom razinom vitamina D u krvi, u usporedbi s ženama koje imaju odgovarajuću razinu vitamina D, mogle bi biti sklonije debljanju, pokazuju rezultati istraživanja objavljeni u časopisu Journal of Women's Health.

Petogodišnje istraživanje provedeno na 4600 žena starijih od 65 godina pokazalo je da su žene s nedovoljnom razinom vitamina D u krvi dobile oko dva kilograma više nego one koje imaju zadovoljavajuću razinu tog vitamina. Uz to, žene s nedostatkom vitamina D su, i prije početka istraživanja, imale veću tjelesnu težinu od žena s normalnom razinom vitamina D.

„Niska razina vitamina D povezana  je s debljanjem kod starijih žena, ali dobivena težina je bila relativno mala“, rekla je doktorica Erin LeBlanc koja je endokrinologija i istraživačica u centru za istraživanje zdravlja Kaiser Permanente (Kaiser Permanente Center for Health Research) u Portlandu, Oregon. Najviše je ispitanica imalo manje od 30 nanograma po milimentru (ng/ml) vitamina D u krvi što je prema parametrima Društva za endokrinologiju nedovoljna razina, tj. manjak vitamina.

Ovo istraživanje ne može potvrditi uzrokuje li nizak vitamin D dobivanje težine ili je samo njezin odraz, ali postoje teorije da bi manjak vitamina D mogao biti uzrok debljanju iz razloga što masne stanice imaju receptore za vitamin D.

Vitamin D bi mogao utjecati na smanjenje ili povećanje masnih stanica. Mnogo toga utječe na razinu vitamina D: izloženost suncu, dob, prehrana, pigmentacija“, kaže LeBlanc i  savjetuje ljudima da razgovaraju sa liječnicima opće prakse o potrebi za uzimanjem dodataka prehrani(dodatnih vitamina).“

To je posebno važno zbog činjenice da je, osim dobivanja na težini, nedostatak vitamina D povezan i s mnogim bolestima kao što su osteoporoza, bolesti srca, dijabetes, Alzheimerova bolest, šizofrenija i neki autoimuni poremećaji.

Vitamin D je poznat i pod nazivom vitamin sunčeve svjetlosti jer ga ljudska tijela proizvode dok su izložena suncu. Vitamin D se dodaje u mlijeko i drugu hranu, a može se pronaći u malim količinama i u masnoj ribi kao što su tuna, losos i skuša; goveđoj jetri, siru i u žumanjcima.

Institut za medicinu (Institute of Medicine) je nedavno povećao preporučene dnevne količine unosa vitamina D na 600 IU (international units) za ljude od 1 do 70 godine, a 800 IU za starije od 70 godina. Neki drugi stručnjaci preporučaju čak i viši dnevni unos.

Liječnik Robert Graham, internist u bolnici Lenox Hill u New Yorku kaže da novija istraživanja otkrivaju još jedan dio zagonetke o vitaminu D: „Ne možemo sa sigurnošću reći je li smanjenja razina vitamina D uzrok debljanja ili posljedica. Ono što možemo reći jest da bi svi trebali imati dovoljnu razinu vitamina D u krvi.“ Njegov savjet jest da bi svi trebali testirati svoju raznu vitamina te ako je manja od 30 ng/ml  preporučuje uzimati dodatke. „Zdrava prehrana i redovna tjelesna aktivnost također su važne u održavanju primjerene tjelesne težina.“

Izvor: MedicineNet.com, autorica članka: Denise Mann

Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.