Sprechen Sie Deutsch?

Posao u korisničkoj podršci odlična je prilika za brzo napredovanje u jeziku

Martina Ferić iz Assist Digitala otkrila nam je koliko su motivacija i želja za usavršavanjem jezičnih kompetencija bitni za razvoj karijere u korisničkoj podršci.

assist-digital-00367.jpg

Njemački jezik ima leksik od 5,3 milijuna riječi, ako stavimo u srazmjer, to je otprilike osam puta više riječi nego u engleskom ili dvanaest puta više riječi nego u hrvatskom jeziku. Naravno, ne pripadaju sve te riječi aktivnom rječniku govornika njemačkog jezika, koju čini između 12 i 16 tisuća rječi. Ako koju od njih ne znate nemojte brinuti - niti prosječni izvorni govornik ih ne zna sve. Uvijek postoji način reći nešto na drugačiji način, bitno je biti spretan u toj tehnici traženja alternative i snalaženja. Upravo o tome u Assist Digitalu, tvrtki za upravljanje korisničkim iskustvom s uredima u Rijeci i Zagrebu, brine Martina Ferić. U ulozi interne trenerice za njemački jezik, Martina već godinama igra ključnu ulogu u razvoju karijera i usavršavanju znanja njemačkog jezika agenata koji dolaze u tu međunarodnu kompaniju s uredima u Rijeci i Zagrebu, koja je nedavno uvrštena na talijansku ljestvicu najboljih poslodavaca.

Martina nam otktiva kako za posao agenta nije nužno u startu biti izvrstan poznavatelj određenog stranog jezika, već da je bitno imati motivaciju i želju za usavršavanjem svojih jezičnih kompetencija. „Na samom početku većini nedostaje vokabular koji je specifičan za pojedini sektor, što je razumljivo i očekivano. Tijekom prva tri mjeseca zaposlenici su uključeni u tečaj na kojem radimo baš na tome te ciljano korigiramo neke najčešće gramatičke pogreške“, kaže Martina.

Image

U Assist Digitalu rade individualno, ciljano i krojeno prema potrebama zaposlenika

Ovisno o razini znanja njemačkoj jezika, Martina organizira različite grupe, održava i poseban tečaj za nove zaposlenike te tečajeve za napredne govornike - one koji trebaju samo još „izbrusiti“ pojedine vještine. „S obzirom da je u našoj tvrtki engleski službeni jezik, i ja osobno radim na razvijanju engleskih jezičnih kompetencija te sam uključena u tečaj kod kolegice iz Tunisa. Negdje sam učitelj, negdje učenik i ta promjena perspektive pomaže mi bolje se prilagoditi i shvatiti poteškoće s kojima se susrećemo kad usvajamo novi jezik“, poručuje Martina.

Sa zaposlenicima koji imaju neke specifične potrebe Martina radi individualno, ciljano i krojeno prema njihovim potrebama. „Netko je možda vješt u govoru, ali nedostaje mu vještina pisanja. Netko treba poraditi na stilu komunikacije, svatko ima svojih jačih i slabijih strana. „Vrlo mi je važna ta povratna informacija kako bih znala što smo svladali, a na čemu još moramo raditi. U redovitim vremenskim razmacima provodimo pisane i usmene provjere napretka, no važna mi je i samoprocjena svakog agenta. Agenti vrlo često i sami izraze želju na čemu bi još voljeli raditi i to uvijek nastojim integrirati u tečajeve“.

Image

Znanje jezika kao poluga za razvoj karijere

Posao agenta u korisničkoj podršci izuzetno je dobra prilika za vrlo brzo napredovanje u znanju jezika. Agenti su tijekom cijelog radnog dana izloženi njemačkom ili nekom drugom stranom jeziku i u kontaktu s izvornim govornicima, a kako nam Martina kaže, mnoge zanima kako mogu još dodatno napredovati. „Uvijek preporučujem agentima da prate portale i članke koji ih zanimaju, knjige s područja nekog svog interesa ili da pronađu jedan od brojnih podcasta na njemačkom jeziku i slušaju nešto zanimljivo. Ako je tema interesantna i čujemo neku novu, nepoznatu riječ, velika je vjerojatnost da ćemo tu riječ potražiti u rječniku i prevesti je te tako naučiti nešto novo“, otkriva Martina.

Ta ambicija, želja za znanjem i postavljanje ciljeva održavaju motivaciju i sprječavaju monotoniju i stagnaciju, čime se Martina vodi i u svom poslu. „Prošle sam godine bila fokusirana na izrade krojenih materijala, osluškivanje potreba agenata, na izradu internog trojezičnog rječnika s vokabularom i izrazima koje bi novim zaposlenicima bila „prva pomoć“ u samom startu. Ove bih godine voljela pokrenuti i neke zabavne projekte na koje bi se zaposlenici prijavljivali prema interesima. Ne moramo pričati samo o struci, jezik se razvija i uči i kad pričaš o glazbi, filmu....“, zaključila je Martina.

Image

Ako i vi želite koristiti znanje stranog jezika za razvoj svoje karijere, biti dio međunarodne kompanije koja drži ključ uspjeha mnogih svjetskih etabliranih brendova, možete se prijaviti za posao u Assist Digitalu ili poslati otvorenu molbu.