PUT USPJEHA

Zašto Hrvati obožavaju azijsku kuhinju? Ove žene poduzetnice znaju odgovor

Azijska kuhinja jedan je od omiljenih izbora Hrvata, pogotovo Zagrepčana. Potvrđuju to i podaci tradicionalnog godišnjeg ocjenjivanja najboljih restorana u Hrvatskoj - Wolt Awards 2023. koje provodi Wolt, vodeća digitalna aplikacija za dostavu u Hrvatskoj

Teutonija Đolo, suvlasnica restorana Bonsai Sushi.jpg
Foto: Promo

Povodom Međunarodnog dana žena o biznisu, poduzetničkim izazovima, vizijama i planovima, razgovarali smo s poduzetnicama čiji restorani ruše sve rekorde poslovanja na platformi Wolt

Azijska kuhinja jedan je od omiljenih izbora Hrvata, pogotovo Zagrepčana. Potvrđuju to i podaci tradicionalnog godišnjeg ocjenjivanja najboljih restorana u Hrvatskoj - Wolt Awards 2023. koje provodi Wolt, vodeća digitalna aplikacija za dostavu u Hrvatskoj. Naime, prošle su godine drugo i treće mjesto u hrvatskoj metropoli zauzeli restorani s azijskom ponudom, s time da su se i godinu prije toga orijentalni lokali našli na pobjedničkom postolju.

No, nije Zagreb jedini grad koji je zahvatila fusion gastro revolucija. U Splitu, Rijeci pa i manjim gradovima poput Virovitice niče sve više restorana koji su primarno koncentrirani na azijsku kuhinju ili su u svoju ponudu uključili jela poput woka, sushija i gyoza. Ono što smo pak zamijetili jest da najuspješnije među njima vode žene.

Povodom Međunarodnog dana žena, pričali smo s vlasnicama tri fusion restorana iz Zagreba i Splita te ih pitali koja je tajna njihova uspjeha.

Bonsai Sushi – savršen spoj kuhinje i poduzetništva

Bonsai Sushi „najmlađi“ je takav restoran na tržištu kojeg su prošle godine pokrenule dvije prijateljice, a svaka od njih u projekt je unijela dio svoje strasti – Ivana Vuletić prema poduzetništvu i Teutonija Đolo prema kuhanju.

Ideja je bila produkt moje ljubavi prema kuhinji i kreativnosti te poduzetnički duh moje poslovne partnerice i, eto, tako smo dobile savršen spoj oba svijeta. Izričito smo htjele sushi restoran, to mi je bio hobi koji je s vremenom prerastao u ljubav prema toj kuhinji i jednostavno se sve s vremenom poklopilo“, govori nam Teutonija te dodaje da joj nijedan dan na poslu nije jednak.

U 24 sata koliko traje jedan dan one moraju obaviti kupnju namirnica, pripremiti kuhinju za radni dan, prekontrolirati namirnice u skladištu, nabaviti proizvode od dobavljača, s time da uz sve to mora biti još i čistačica, marketing stručnjak te voditeljica kreativnih radionica.

Nažalost, kao dvije žene na rukovodećoj poziciji, svakodnevno se susreću s predrasudama od strane pojedinih ljudi s kojima se susreću u cjelokupnom poslovanju. Međutim, kaže, znale su da neće biti lako i bile su motivirane i spremne za sve prepreke.

Ugostiteljstvo nije nimalo lako. Vrlo je stresan posao, ali, ako to volite, onda je sve lakše. Naravno, kao žene morale smo se puno više dokazati, no vrlo smo fokusirane na kvalitetu onog što radimo, tako da vjerujem da je uspjeh zagarantiran“, ističu.

U konstantnom razvoju i promociji brenda jako su im pomogle platforme za dostavu, pogotovo Wolt putem kojeg od prvog dana grade povjerenje sa svojim vjernim korisnicima.

Sakura je opstala na tržištu unatoč pandemiji i potresu

I dok je Bonsai Sushi friško zakoračio na zagrebačko tržište, Sakura je već etablirala svoje ime kroz posljednje četiri godine rada. Lokal vodi Kineskinja Zhizhi Liao i ona je restoran pokrenula kobne 2020. godine kada je Zagreb pogodio niz katastrofa. Točnije, Sakura je svoja vrata otvorila tjedan dana nakon pojave virusa COVID-19 u Hrvatskoj, a nedugo nakon toga se dogodio i potres. Unatoč svim preprekama, kaže, nije odustala od svog sna.

U korist mi je išla urođena upornost i optimizam pa smo izdržali i restoran je poslovao čak i u tom razdoblju“, kaže Zhizhi koja nam priznaje da naprosto obožava kuhanje.

Ona je u Hrvatsku došla 2008. godine, srednju je školu na talijanskom jeziku završila u Rijeci, a po preseljenju u Zagreb odlučila je otvoriti vlastiti restoran. Kako nam kaže, voli raditi u kuhinji, dok su joj pomoć u početku bili roditelji koji su pomogli i u uređenju interijera lokala.

Na meniju, pak, prevladava sushi te druga tradicionalna jela iz podneblja Japana, no na jelovniku se mogu pronaći i specijaliteti iz kineske te drugih azijskih kuhinja.

Kuham različitu azijsku hranu jer i ja volim različitu hranu“, kratko nam objašnjava Zhizhi.

Image
Foto: Promo

Chinawok – želja da se kineska kuhinja približi Hrvatskoj

I dok je Zhizhi svoj kulinarski projekt odlučila pokrenuti u Zagrebu, njena sunarodnjakinja Yalin Mao je izabrala Split kao svoju destinaciju. Kako nam kaže, puno je putovala po Hrvatskoj i jela u mnogo kineskih restorana u zemlji. Svi su joj bili dobri, ali ne i najbolji. Stoga je ona odlučila ispraviti tu nepravdu, a grad pod Marjanom joj se učinio kao savršena kulisa za taj pothvat.

Prvi put kad sam došla u Split, osjetila sam jedan takav dobar osjećaj koji ne mogu opisati. Sunce, pogled i blago vjetrovit dan...sve mi se toliko svidjelo da sam znala da želim ostati u ovom gradu i otvoriti svoj restoran“, prisjeća se Yalin.

Prvi restoran Chinawok otvorila je 2018. godine u trgovačkom centru City Center One s time da je ponudu bazirala na prilagođenim okusima kako bi ljudima što bolje približila hranu i kulturu svoje zemlje. I od tog prvog dana svako jutro postavi ispred sebe isti izazov – da radi više i bolje kako bi svojim gostima pružila najbolju kvalitetu i iskustvo.

Image
Foto: Promo

Wolt promiče rodnu ravnopravnost

Sve ove žene su vlastitim trudom stvorile uspješne ugostiteljske projekte te na taj način približili azijsku kuhinju hrvatskim gurmanima. U širenju njihove gastro misije im uvelike pomaže Wolt Hrvatska, jer, osim što služi kao platforma za dostavu njihove hrane i proizvoda, također im pomaže u održavanju konkurentnosti na tržištu. Naime, Wolt u svom poslovanju promiče rodnu ravnopravnost među svim svojim dionicima na platformi, nevažno radi li se o korisnicima, partner dostavljačima ili vlasnicima restorana i trgovina.

U našoj misiji da stvaramo bolji svijet kroz inovativne usluge, duboko smo posvećeni osiguravanju jednakih prilika, poštovanju različitosti i uklanjanju svih oblika diskriminacije, uključujući i onu temeljenu na rodu. Wolt se ponosi svojom posvećenošću rodnoj ravnopravnosti, a mi smo spremni nastaviti djelovati kao agenti pozitivnih promjena u našem društvu. Veliko hvala svim našim partnericama - dostavljačicama, poduzetnicama, menadžericama restorana, voditeljicama prodaje… svim ženama koje rade s nama i svakodnevno stvaraju fantastične priče, te naravno našim korisnicama koje razbijaju predrasude onih koji pogrešno vjeruju kako ženama nije mjesto u businessu, na vodećim pozicijama", poručio je Marin Šušnjar, generalni direktor Wolt Hrvatska.