Tommy Hilfiger: Prvu je trgovinu otvorio s 18 godina, pionir je klasičnog američkog stila, a danas njegov brend povezujemo sa sportskom elegancijom

Pet godina nakon osnivanje prve tvrtke je bankrotirao, ali to ga nije spriječilo da danas postane jedan od najpoznatijih svjetskih dizajnera kojeg povezujemo s elegantnim sportskim stilom i tri boje koje uvijek dominiraju u njegovim kolekcijama: crvenom, plavom i bijelom - bojama američke zastave

Tommy Hilfiger: Prvu je trgovinu otvorio s 18 godina, pionir je klasičnog američkog stila, a danas njegov brend povezujemo sa sportskom elegancijom

69-godišnji Thomas Jacob Hilfiger, poznatiji kao Tommy Hilfiger, američki je modni dizajner i osnivač istoimenog modnog brenda. Danas je poznatpo odjeći koja savršeno opisuje sportsku eleganciju, ali i američki stil,i omiljen je među brojnim muškarcima i ženama, ali malo tko zna da je dizajner već s 18 godina otvorio vlastitu trgovinu odjeće. Prvu trgovinu pod nazivom ThePeople’s Place otvorio je rodnom gradiću Elmira u državi New York. Vrlo brzo je postao poznat među mladima, i to po prodaji traperica, te je uskoro imao lanac od deset dućana. Thomas, veliki zaljubljenik u modu, nije ni sanjao da će njegovo modno carstvo do danas postati toliko veliko, pogotovo jer je pet godina nakon osnivanja tvrtke bankrotirao

1977. pogodila ga je ekonomska kriza, ali je zato počela ljubavna priča - zaljubio se u jednu od zaposlenica u svojoj trgovini, Susie Cironu s kojom se vjenčao 1980. Iako je u 25. godini bankrotirao, poslovni duh ga nije napustio. Početkom 80-ih se preselio sa Susie u New York i tada kreće njegov strelovit uspon kao dizajnera. Calvin Klein ga je zvao da dođe dizajnirati pod njegovim imenom, ali je Thomas to odbio i 1985. osnovao svoj brend.  Iako je u početku svoju tvrtku želio nazvati Tommy Hill, njegov ga je tadašnji poslovni partner, Mohan Murjani, uvjerio da ostavi puno ime  kako bi se bolje upamtilo u modnom poslu. I uistinu, ne samo da je ostao zapamćen, nego i omiljen među brojnim generacijama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Počeo je dizajnirati odjeću za vlastitu istoimenu mušku liniju, a brend se kasnije proširila na žensku odjeću i razne luksuzne predmete, kao što su parfemi. Na Hilfigerove kolekcije često je utjecala moda glazbenih subkultura, a dok su najraniji Hilfiger dizajni bili fokusirani na kontrakulturu i modu iz 1960-ih, od 1980-ih njegov dizajn obično potiče iz klasičnih američkih stilova Nove Engleske. Hilfiger se ubrzo okrenuo nautičkom, sportskom, rock & roll i američkom stilu. Hilfiger je prvi koji je isfurao “navy” cipele na bosu nogu i kolekcije su uvijek bile pune mornarskih uzoraka., što mu je donijelo brojne poklonike koje je oduševio njegova modernija inačica staroga šminkerskog američkog izgleda. 


Njegove početne linije za korporaciju Tommy Hilfiger prvenstveno su osmišljene kako bi se dopale mladićima koji su tražili dizajnersku odjeću, a tijekom devedesetih, Tommy Hilfiger postao je jedan od najistaknutijih brendova sportske odjeće, uz bok s Polo Ralphom Laurenom, Calvinom Kleinom, Nauticom, DKNY-om i Donnom Karan. Svaka od ovih tvrtki stvorila je prepoznatljive dizajne temeljene na elegantnoj, ali nosivoj, udobnoj i višenamjenskoj odjeći, a sve s naglaskom na luksuzu.


Kad je reper Snoop Dogg 1994. u emisiji “Saturday Night Live” nosio predimenzioniranu Hilfigerovu hoodicu, brend je postao još veći hit. Veliki utjecaj na njegov modni izričaj imala je glazbena subkultuta, a mješavina rapa i rocka dugo su mu bili inspiracija.


2000. godina je bila prijelomna za Tommyja - kako na privatnom, tako i na profesionalnom planu. Te godine se rastaje sa suprugom, nakon 20 godina braka i četvero djece, a njegova odjeća polako gubi na popularnosti i prodaja mu pada za čak 75 posto. Tada se fokusirao na popravljanje grešaka i pokušavao shvatiti gdje je pošlo po zlu. 2007. godine potpisuje ekskluzivni ugovor s tvrtkom Macy i time se ponovno  vraća na vrh modne scene. 2008. godine se ženi drugi put, za Dee Ocleppo, koja je također modna dizajnerica i poduzetnica.  Iste godine njegova tvrtka ponovno postaje profitabilne, a godinu kasnije dobivaju sina, Sebastiana Thomasa Hilfigera. Mogli bismo reći da su kod Tommyja Hilfigera privatni i poslovni život u suglasju.


Otkad je 1985. pokrenuo svoj brend, Tommy Hilfiger postao je svjetski poznat kao pionir klasičnog američkog cool stila. Inspiraciju je uvijek nalazio u  pop kulturi i 'američkom' stilu, a njegova vizija je razbijanja konvencija i slavljenje individualnosti. Sam Hilfiger kaže kako je uvijek želio dizajnirati odjeću nevjerojatne kvalitete, velike vrijednosti i pristupačnih cijena. Njegov zaštitni znak u bilo kojoj kolekciji uvijek su tri boje: crvena, plava i bijela. Boje američke zastave. Thomas Jacob Hilfiger i dalje je glavni dizajner svog brenda, a danas se može pohvaliti s trgovinama u više od 90 svjetskih država.


Mi smo izdvojile nekoliko komada iz najnovije Tommy Hilfiger kolekcije koje definitivno vrijedi pogledati. 

1/16