Obožavaš vintage, ali želiš i dašak modernog twista? Pronašla sam domaći modni brend koji stvara bezvremenske kreacije

Kroy je unikatan hrvatski brend odjeće kojeg karakterizira minimalistički stil i estetika jednostavnoga, ali posebnog dizajna. Razgovarala sam s kreativkom koja stoji iza cijele priče - upoznaj Marijanu Jastrzemski

Obožavaš vintage, ali želiš i dašak modernog twista? Pronašla sam domaći modni brend koji stvara bezvremenske kreacije

Ako si ikada prolazila Ozaljskom ulicom na Trešnjevci, lako je moguće da si među mnogim malim dućanima sa zdravom hranom, second hand odjećom i drangulijama uočila i posve neobičan mali frizerski salon koji u izlogu ima odjevne kreacije koje vam naprosto moraju upasti u oko. Asimetrični krojevi, minimalistički, profinjen dizajn i vidno kvalitetni materijali tih izloženih majica, haljina i suknji tako se iz izloga frizeraja smiješe svakom prolazniku – o čemu se tu radi?

Kako bismo saznali, razgovarali smo s Marijanom Jastrzemski, dizajnericom i kreativkom koja je stvoriteljica tih divnih opravica koje smo čeznutljivo gledali dok prolazimo. Marijana je vlasnica malog domaćeg brenda naziva Kroy kojeg opisuje kao spoj klasičnih modnih koncepata sa svježim twistom. Kod Kroya nema kolekcija, serijske proizvodnje, a baš sve je ručno rađeno i u sve je utkano puno pažnje i ljubavi.

Marijana svaku svoju kreaciju gradi iz vlastitog stila i ukusa, a rezultat je bezvremenska estetika i krojevi koji laskaju baš svima. Da bi se postiglo tako nešto, potrebno je mnogo truda i rada, a ova ga je žena definitivno ulagala cijeli život.

„Iglu,konac i škare sam imala u rukama već s nekih 7 godina. Od odjeće za Barbike, srednje tekstilne škole,17 godina rada u modnoj industriji u velikim i malim firmama i obrtima kao šivač,krojač i "popravljač", skupila sam dovoljno znanja i vještina same izrade odjeće, ali i dovoljno motivacije i vjere u sebe da počnem raditi ono što sam oduvijek htjela  i pokrenula vlastitu priču“, objašnjava Marijana te dodaje kako je njezin Kroy prvenstveno brend koji njeguje individualnost.


„Moji klijenti su ljudi sa potpuno različitih osobnosti, različitih priča i dobnih i sličnih skupina. To mi je nekako bio i cilj. S obzirom da sama radim svakome pristupam individualno i kako oni znaju od koga kupuju tako i ja dobijem nekakav mali dojam o njima. Neizmjerno me veseli ta raznolikost ljudi koji biraju Kroy“, govori Marijana kojoj proces stvaranja bilo koje kreacije prvenstveno kreće od materijala.

„Materijal diktira što će biti dalje. Nikada ne radim skice jer pri samom izboru materijala u glavi imam kroj koji želim raditi u kojoj veličini. Nekad radim detaljan kroj nekada krojim direktno na materijalu ovisno o čemu se radi. Šivanje je onaj dio koji je meni zapravo najbitniji i najkreativniji dio svega“, priznaje Marijana te dodaje kako ponekad radi direktno s klijentima, tj. izrađuje za njih individualne kreacije.


Od suknji s mašnama, do haljina zvonolikog kroja, elegantnih bluza pa sve do otkačenih minimalističkih haljina, Kroy svakome može nešto ponuditi, a kao što smo već rekli, izložene kreacije možeš pogledati u frizerskom salonu Oblik, čiji je vlasnik Marijanin suprug Matthew.  Neobičan spoj dviju kreativnosti i obrta odlično funkcionira, a vjerojatno ponekog znatiželjnog prolaznika dodatno i zaintrigira.

„Što spontano što s namjerom željeli smo spojiti svoje kreativne ideje u jednu. Poštujemo jedan drugom same procese stvaranja, zajedno radimo na nekim stvarima s obzirom da se moj suprug bavi fotografijom i istovremeno imamo oboje kreativni utjecaj iz druge profesije. Nismo sumnjali da će to funkcionirati jer Kroy nije tipičan butik/showroom niti je Oblik tipčan frizerski salon, a nas dvoje imamo sličan odnos prema poslu i kako želimo da to funkcionira“, objašnjava nam Marijana ovu poslovnu simbiozu koja opovrgava onu staru predrasudu da obitelj i posao ne valja miješati.


I iako mnogi misle da za lokalnim, malim dizajnom većina Hrvatica i Hrvata nema neki veći interes, Marijana nas uvjerava da to nije tako.

„Mislim da se na hrvatskom tržištu javlja sve više malih brendova i mislim da sve više ljudi pokazuje interes za iste. Ljudi sami žele znati što i od koga kupuju i postaju zasićeni brzopoteznim velikim kompanijama koje imaju gotovo identičnu robu“, objašnjava nam svoj stav te dodaje kako ima dojam da dosta ljudi danas želi znati kako je i tko stvorio proizvod koji žele kupiti.  A o situaciji na hrvatskoj dizajnerskoj sceni, Marijana ima samo riječi hvale.

„Mislim da kod nas postoji raznolika modna ponuda kad su u pitanju mali brendovi. Jako je puno vrlo talentiranih, predanih i kreativnih brendova samo se o njima nedovoljno govori. Kroy nudi moderan pristup vintage odjeći koja je lako prilagodljiva različitim stilovima“, zaključuje.

S obzirom na sve viđeno i rečeno, možemo ti samo još jednom preporučiti da popratiš Kroy i uvjeriš se i sama koliko su jedinstvene i lijepe kreacije s potpisom ovog brenda.