Brat i sestra pokrenuli su brend nakita koji plijeni poglede, a njihov rad prepoznao je i slavni britanski Vogue

Ako si slučajno na društvenim mrežama naišla na rad Monoi designa, onda znaš da je njihov rad spoj umjetnosti i arhitekture, a mi smo provjerile o čemu se zapravo radi

Brat i sestra pokrenuli su brend nakita koji plijeni poglede, a njihov rad prepoznao je i slavni britanski Vogue

Monoi je brend nakita iz Srbije kojeg su pokrenuli brat i sestra, Marko i Maja Bačanin i već neko vrijeme uspješno osvajaju tržišta diljem svijeta. O njihovom nakitu, pisao je i britanski Vogue, njihovo neobično, ali i vrlo efektno prstenje nose žene diljem svijeta, a i nama je zapeo za oko na društvenim mrežama. Sasvim dovoljno razloga da o brendu, koroni, ali i planovima porazgovaramo sa ženskim dijelom Monoi designa, Majom Bačanin.  Brend je na tržištu od 2018., no Maja i Marko duže su razmišljali o pokretanju brenda nakita. 

Image


Foto: Marija Andrić

"Ideja za pokretanje brenda je postojala dosta dugo, no okolnosti su nekako uspijevale prolongirati osnivanje. Baveći se arhitekturom u inozemstvu, i nakitom kao hobijem, postojao je raskorak kao barijera da ideje koje smo imali podignemo na profesionalniji nivo. I tako je bilo sve do trenutka, kada je spontano nastala postojeća kolekcija. Tada smo odlučili kako je vrijeme da se doista ozbiljno posvetimo tome.", objašnjava nam Maja. 

Monoi, zvuči pomalo neobično, pa se nametnulo pitanje ima li neko skriveno značenje iza toga. 

Image


(Foto: Tanja Balazac)

"Prvobitno smo brend nazvali samo slovom M kao početno slovo naših imena, a onda smo promijenili u Monoi, riječ koja nam svidjela kako zvuči. Jedini uvjet nam je bio da je početno slovo M. Voljeli bismo imati neki kreativniji odgovor, s dubljim značenjem, ali ga nemamo", sa smiješkom nam je rekla Maja. 

No, definitivno njihov nakit ima veliku dozu kreativnosti. Pravi je to spoj arhitekture i umjetnosti. Njihovo prstenje izgleda tako da se svaki put pitate je li u pitanju jedan komad nakita ili nekoliko njih, a zapravo ih i možete kombinirati. 

"Naš nakit definitivno je inspiriran minimalističkom arhitekturom. To je ponajviše zbog našeg osobnog afiniteta, a koji smo stekli kroz obrazovanje i iskustvo na drugim poslovima. Kolekcija prstenja je skoro kao neki eksperiment koji istražuje koliko nakit može biti jednostavne forme, a opet funkcionalan i efektan", kaže Maja. 

Sav nakit je zasad od srebra te može biti i sa zlatnom patinom, te se izrađuje ručno. Samim time izrada je duža. 

Image




"Iako nakit djeluje kao jednostavan za izradu, do procesa kojim ga radimo smo došli kroz vrlo intenzivan rad te dug period testiranja i eksperimentiranja. Čak smo razvili posebnu tehnologiju proizvodnje limova za izradu nakita, koji imaju specifične karakteristike za dobivanje željenih rezultata. Proizvodnja se radi u serijama, ali kada bismo radili samo jedan komad, trebalo bi 2-3 dana jer se sve radi u našoj radionici, počevši od rafiniranja srebra.", objašnjava Maja. Definitivno nije u današnje vrijeme lako upustiti se u avanturu stvaranja brenda nakita, kako u Hrvatskoj, tako i u susjednoj nam Srbiji. 

"Za bilo koji uspješan brend vrijede ista pravila, zavisi koliko je rada uloženo i da li ideja ima potencijala. Ono što bi sigurno moglo biti bolje je da imamo veći izbor repromaterijala i alata. Mnogo stvari nije dostupno, pa se moraš snalaziti ili uvoziti, što nije uvijek najjednostavnije", kaže Maja ,no definitivno njihov se trud isplatio. Njihov neobičan dizajn prepoznao je i britanski Vogue, koji je uvrstio u svoj izbor brendova na koje vrijedi obratiti pažnju. 


"Objava u Vogue magazinu nam je otvorila neka nova vrata i prilike, ali ono što nama više znači je činjenica da su prepoznali kvalitetu našeg brenda", kaže. Ipak iza njih su, baš kao i za svima nama, izazovna vremena pandemije koronavirusa. 

"Proteklih nekoliko mjeseci smo bili suočeni sa situacijom koja nije bila uobičajena, i doista su stvari bile neizvjesne.Nakit nije esencijalna roba i očekivali smo da će se to odraziti na tijek poslovanja, ali srećom sve se polako vraća u normalu. Sigurno su u svemu tome pomogle brojne online kampanje za podršku malim poduzetnicima", optimistična je vlasnica Monoia. 

Njihovu ponudu nakita možete pogledati na Instagramu, a u pripremi imaju nove modele,.

"Koncept Monoi "bespoke" nakita su male, ručno rađene serije i ne podrazumijevaju se sezonske kolekcije. Ipak, trenutno smo u pripremama novih komada, koje ćemo uskoro predstaviti i jedva čekamo čuti reakcije.", zaključila je Maja.