Može li ono što jedeš zaista utjecati na tvoju seksualnu želju?

Želiš li povećati seksualnu želju potrudi se da povećaš svoju energiju. Ona je ključ svega pa tako i tvog libida

Sve je jasnije koliko hrana ima veliki utjecaj na tijelo i psihu i zaista stoji da smo ono što jedemo. Stoga, nije iznenađujuće da hrana djeluje i na tvoju seksualnu želju. Da, da, nije frajer jedini zbog kojega se zarumeniš, zjenice ti se rašire, a cirkulacija proradi. Isto vrijedi i suprotno. Jedeš li nutritivno siromašne namirnice koje obiluju šećerima i lošim masnoćama, piješ i pušiš, tvoj libido će biti sve slabiji pa čak i najzgodniji frajer neće biti dovoljan da ti probudi maštu.



(FOTO: Pexels)

U čemu je stvar?

Hrana utječe na hormone, a oni diktiraju sve što se događa u tvom tijelu - raspoloženje, seksualnu želju, metabolizam... "Hormonalni disbalans učinit će da se osjećaš iscrpljenom, napetom, anksioznom, depresivnom, zaboravljivom i živčanom. Možda ćeš imati i problema s probavom, kožom, kosom i noktima ili će te mučiti stalne infekcije", kaže nutricionistkinja Nicki William za portal Happiful.

"Hormoni rade zajedno i ako je jedan u disbalansu, to može utjecati i na ostale. Primjerice, previsoka razina kortizola (a to se događa kada si pod stresom) loše djeluje na štitnjaču, probavni sustav, spolne hormone i način na koji tijelo upravlja inzulinom", objašnjava nutricionistkinja.
"S godinama naši hormoni prirodno opadaju što dovodi do tipičnih simptoma starenja poput umora, debljanja i lošijeg pamćenja. No, ono što jedemo i pijemo te kakav stil života vodimo direktno utječe na hormonalni balans. Stoga, čak samo nekoliko jednostavnih preinaka u prehrani može poboljšati stanje te pomoći da hormoni još dugo ostanu u balansu", dodaje William.



via Giphy

Čime 'nahraniti' libido?

Želiš li uravnotežene hormone i zdravu seksualnu želju još puno godina, trebala bi redovito jesti namirnice bogate vitaminom E, vitaminom D i cinkom. Avokado je odličan izbor jer osim što obiluje vitaminom E, pomaže proizvodnju spolnih hormona testosterona, estrogena i progesterona. Prelazak na organsku hranu još je jedan korak koji se savjetuje jer pesticidi kojima si svakodnevno izložena mogu loše utjecati na libido. 

Kod muškaraca, pak, testosteron nije samo zadužen za dobre performanse u krevetu i kvalitetnu spermu, već je bitan za izgradnju kostiju, mišića i kose. Tuna, mlijeko, grahorice i jaja bogati su vitaminom D te će pomoći tijelu da proizvede više testosterona, a istovremeno će biti odličan izvor proteina i vitamina. Zato su to namirnice koje bi muškarci trebali redovito jesti.

Nutricionisti savjetuju mediteransku prehranu i ženama i muškarcima jer balansira hormone i rješava problem erektilne disfunkcije, ako mu uzrok nije fizički ili psihički, odnosno ako se ne radi o nekoj bolesti ili pretjeranim brigama. Uzroci erektilne disfunkcije mogu biti pretilost, visoki kolesterol, anksioznost, stres, depresija, pretjerana konzumacija alkohola i brojni drugi.

Želiš li povećati seksualnu želju, potrudi se da povećaš svoju energiju

Ona je ključ svega pa tako i tvog libida. Izbaci iz prehrane namirnice  koje te, kada ih pojedeš, "zakucaju" za krevet, ali na način na koji to ne želiš. Zabravi na rafinirane šećere, tjesteninu, alkohol i gazirane napitke. Uvrsti u svoju prehranu namirnice bogate antioksidansima (bobičasto voće,), hranu koja obiluje željezom i C vitaminom jer on pomaže apsorpciju željeza. Jedi cjelovite žitarice, puno povrća i voća, meso i ribu te redovito pij vodu.


(FOTO: Pexels)

"Hrana bogata željezom važna je za žene jer ga one trebaju u većoj količini, nego muškarci (zbog mjesečnice). Željezo putem krvi prenosi kisik do svakog organa i svake stanice i ako ga nemaš u dovoljnoj količini, tvoje tijelo neće imati dovoljno kisika i osjećat ćeš se umornom, što znači da neće imati niti seksualnu želju", kaže za spomenuti portal nutricionist Jo Travers.    

Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.