Trend report: Međunarodni sajam namještaja IMM Koeln 2009

Najnoviji trendovi u uređenju prostora

Trend report: Međunarodni sajam namještaja IMM Koeln 2009

Kada kažemo IMM, mislimo na najveći sajam namještaja i unutrašnjeg uređenja koji se svake godine, sredinom siječnja održava u Koelnu, u Njemačkoj. Kao sajam koji posjeti stotinjak tisuća posjetioca, na kojem izlaže preko 1000 izlagača iz pedesetak zemalja, International Meoble Messe – IMM može si dozvoliti da diktira trendove za nastupajuću godinu ili više godina unaprijed.

Ove je godine, na prvi pogled, posjetiocu moglo pasti na pamet: Pa što se više novo može izmisliti, kakav to mora biti dizajn da me ostavi bez daha… No, u šetnji kroz mnogobrojne hale sajma vidjeli smo da  se trendovi izdvajaju, nametljivo ili ne, ali se ipak prepoznaju:

Sjedeće garniture su udobne, izrađene od pliša, a dobile su zaobljene, rekli bismo feminizirane oblike, te u poprilično dramatičnim bojama pozivaju da se ugodno u njih smjestimo.

Image
Image

Kombinacije raznoraznih polica kao zamjena za regale na koje smo navikli, ili pak police na kojima se uočava povratak klasike ponekad su nerazumljive bez promišljanja.

Image
Image

Ono što smo prošlih godina prepoznali kao naglasak na «cooking-eating-living» sada se seli u spavaće sobe i kupaonice.

Image

Bijelo je i dalje mega-boja, a barokni ukrasi u dizajnu materijala za tapeciranje već su odredili slijedeću sezonu, kako u namještaju, tako i u modi.

Image
Image

Muški dio svijeta napokon otkriva tematiku: «Kuća i dom» - za njih je namještaj koji je vrlo precizno tehnički izveden, u obliku višenamjenskih sustava s velikom mogućnošću kombinacija, mi bismo rekli – multifunkcionalno i pomalo komplicirano….

Image

Uočili smo i klasike iz 80-ih u krom i crnoj led tehnologiji svjetla u policama i ormarima.

Image

Sve u svemu: kreativnost je tražena.

Image

No, najvažnije od svega je što «eko-frendly» namještaj dominira u svim sektorima. Obnovljivi izvori sirovina i mogućnost recikliranja materijala koji se koriste pri izradi namještaja, presudan su kriterij za kupnju kod sve većeg broja potrošača.

Image

I tu nalazimo DRVO kao najzastupljeniji materijal. Veliki povratak drva: u svim mogućim kombinacijama sa drugim materijalima, ponekad jednostavno kao da je netom uzeto iz prirode, često puta dizajnirano do savršenstva – DRVO je apsolutni pobjednik.

Image

Usred te svjetske priče o namještaju, pronašli smo i hrvatski štand na kojem je izlagalo sedam proizvođača: DIN Novoselec, DI Sekulić, Inkea, Lapibus, Mundus, Spin Valis i Tora-Brestovac. Uz njih koji su bili za zajedničkom štandu, na IMMu je bila još jedna hrvatska tvrtka: Intera i to na zasebnom štandu.

Image

Hrvatski su proizvođači, uz pomoć Hrvatske gospodarske komore i Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva na ovom sajmu prisutni već treću godinu zaredom, povećavajući površinu izlaganja iz godine u godinu. Ove je godine izložbeni prostor bio velik 300 četvornih metara.

Image

Naši su proizvođači izložili drvene stolove, stolice, krevete, ormare… Dizajnom nisu zaostajali za ostalom elitom na sajmu, a uređenjem štanda čak su pred mnogima i prednjačili. Jednostavnost linija namještaja, puno drvo i ekološka završna obrada preduvjet su da se hrvatski namještaj plasira u inozemstvo.  Upravo sve te tri točke zadovoljene su u slučaju naših izlagača.

Image

Preostaje jedino da im poželimo da ih dopadne dio velikog kolača od 111 milijardi USD koliko je Europska potrošnja namještaja. Tješi još i činjenica da je najveći dio namještaja prodan u Europi (27 država članica EU) i europskog porijekla.

Image

I za kraj navodimo interesantan podatak: prosječni iznos potrošen na namještaj po stanovniku Europske unije je 220 USD, dok je Njemačkoj   to oko 500 USD. Dakle, ukoliko se drveni, kvalitetan namještaj visokog cjenovnog razreda ne može plasirati u domovini, možda se može u inozemstvu - tamo su ljudi već prepoznali vrijednost našeg hrasta i bukve, već su se uvelike vratili prirodi i vrlo su probirljivi kod selekcioniranja namještaja, ovisno o njegovom porijeklu i kvaliteti. Sam  naziv dijela sajma u kojem se pretežito nalazio drveni namještaj razumljiv je čak i onima koji ne znaju engleski i dovoljno govori o vrijednosti koju nosi: SOLID.

www.interijerNET.hr