U kojoj dobi dijete može početi rukovati računalom?

Djeca mogu početi koristiti računalo već u jako ranoj dobi, ali uz određena pravila

U kojoj dobi dijete može početi rukovati računalom?

Potiče kreativnost i maštu, povećava sposobnost pamćenja, razvija vještinu rukovanja i smisao za logiku. Ukratko, računalo pomaže djetetu za odraste.

Ako mu date priliku dijete već od dvije godine počet će razumijevati osnove uzroka i posljedice, kao i da mora biti nježan s tastaturom i mišem. Međutim u ovoj dobi ipak ne možete niti biste trebali očekivati previše. To će za njih tek biti usputna igra i istraživanje, s obzirom da još uvijek nemaju toliko razvijene motoričke sposobnosti da bi rukovali mišem.

U dobi od 4 ili 5 godina, vaše će dijete polako biti spremno koristiti se programima sa pričama, jednostavnim igrama i zadacima koje mora rješavati. Ovo je vrijeme kada on lako može naučiti kako se koriste miš i tipkovnica. Uz prave programe oni mogu puno lakše prepoznavati boje, oblike, slova i brojke. Oni mogu vježbati grupiranje i sortiranje, ili čak učestale uzorke. Ovo je dobro vrijeme kad možete početi s muzičkim i umjetničkim programima.

Dakle, računalo slobodno smije u dječju sobu, ali uz određene mjere predostrožnosti. Prije svega, roditelji moraju pomoći djetetu u prvim koracima, voditi ga i dati mu prava objašnjenja. Zatim je važno ponuditi mu primjerene programe. Nastojte da to budu igre koje će razvijati djetetove sposobnosti, maštu i kreativnost. Na primjer, igre kod kojih se upravlja relativno složenim kretanjem nekog lika, autića, čamca ili slično razvijaju sposobnost shvaćanja prostornih odnosa. Za mlađu djecu bit će zanimljivo i crtanje mišom po ekranu raznim bojama, što je dobra prilika za vježbanje crtanja slobodnom rukom, kao i za učenje boja. Vrlo su korisne i igre u kojima se nešto gradi ili konstruira. Kod igri koje se sastoje od niza zagonetki razvija se sposobnost rješavanja problema i fleksibilnost mišljenja. One agresivnije igrice, s puno oružja i krvi, treba izbjegavati jer mogu pogodovati razvoju agresivnosti.

Osim sadržaja igara bitno je i koliko vremena dijete provodi igrajući se na računalu. Ako tako provodi većinu svog slobodnog vremena, može se razviti prava ovisnost o igrama. No, i kad u školi ili na tečajevima počne skupljati svoja prva ozbiljnija iskustva na i o računalu, pa se, recimo, ustanovi da ima natprosječne rezultate u tom području, nije dobro da sjedenje za računalom postane njegova jedina aktivnost. Dijete tako propušta druženje s vršnjacima, osamljuje se i otuđuje, što može negativno djelovati na njegov socijalni razvoj. Zato ga potičite na različite druge aktivnosti od malih nogu, npr. sportske, koje omogućuju druženje s drugom djecom.

Stoga, pokaže li vaše dijete interes za računalo, a imate mogućnosti da mu ga kupite, ne dvoumite se. Ali, sjetite se da, jednom kad ste sina ili kćer posjeli pred monitor, vaša roditeljska misija oko "cijele stvari s kompjuterom" – nije završena.