Jesu li roditelji dovoljno prisutni u medijskom odgoju svoje djece?

Roditelji bi trebali biti više prisutni u medijskom odgoju svoje djece – pokazalo je to istraživanje Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.

djeca_rtl

Roditelji bi trebali biti više prisutni u medijskom odgoju svoje djece – pokazalo je to istraživanje Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu Gotovo sva djeca od 9 do 17 godina koriste internet. Kada su izloženi uznemirujućem sadržaju, samo jedna desetina se povjerava nekom. Gotovo polovica roditelja ne nadzire što im dijete radi na internetu ni kako koristi medije.

Medijski odgoj

Svaki četvrti roditelj misli da je dopušteno vrijeđati ili lažno se predstavljati na internetu, ali gotovo bi svi željeli da u školama postoji poseban izborni predmet medijske pismenosti.

U školama gotovo da i nema govora o tome kako dijete treba učiti, koliko smije koristiti određeni medijski sadržaj, je li neki sadržaj za njega prikladan te u kojoj mjeri je on prikladan. Ipak, ne treba drvljem i kamenjem na roditelje i nastavnike jer ih većina želi pomoći, ali ne zna kako.

Nacionalni EU Kids Online koordinator Igor Kanižaj smatra da bi roditelji trebali pratiti kako se dijete kreće kroz virtualni svijet, prepoznati kada je dijete uznemireno te pokušati odgovoriti na njegovu znatiželju.

Glavnina odgovornosti je na institucijama, nade se polažu u kurikularnu reformu koja će donijeti obaveznu informatiku i pete i šeste razrede, ali i različite predmete kroz koje bi djeca učila kritički i promišljeno koristiti medije.

[PROČITAJTE JOŠ: Djeca i mediji: Kako mališani doživljavaju medijski sadržaj?]