Bili smo na najvećem svjetskom sajmu igračaka - Nurnberg Toy Fair 2009

Punim imenom Spielwarenmesse International Toy Fair, ove je godine održan 60. puta i najveći je sajam igračaka na svijetu. Zamislite 160.000 m2 ispunjenih igračkama i samo igračkama. Klinfo.

4990524fe4183

hr imao je čast prisustvovati ovom festivalu šarenila i maštovitosti.

Sajam je rezerviran za proizvođače, prodajne agente, distributere i poslovne partnere, odnosno nije otvoren za
javnost, što je u neku ruku i dobro, jer klinci ne bi danima spavali od sakupljenih dojmova, šarenila, inovacija i  igračaka. Na Toy Fairu doista možete vidjeti čuda industrije igračaka, od minijaturnih kockica i šarafića za makete helikoptera, do replike dinosaursa od 5 metara visine. Sudeći po strci, poslovnim susretima, dogovorima i atmosferi, ova branša ide naprijed punom parom i nema puno govora o krizi.

Unatoč svoj veličini Toy Faira, njemački organizatori ponovno su zadivili organizacijom, uređenjem prostora, dodatnim sadržajima te su jubilej ovog festivala igračaka dostojno proslavili uz dolazak same kancelarke Angele Merkel.

Toy Fair u brojkama

- 2.689 izlagača iz 60 zemalja svijeta
- 36 kompanija izlaže na sajmu po 60. put, odnosno redovito od početka sajma 1949. godine
- 52 nova izlagača iz Afrike, Amerike, Azije i Europe
- 17 paviljona na 160.000 m2
- više od milijun igračaka u 12 grupa proizvoda
- oko 70.000 novih igračaka/proizvoda


Trendovi u svijetu igračaka

Izlagači na Toy Fairu u Nurnbergu predstavljaju nove proizvode i kampanje, a iz ponuđenog su izdvojene neke zajedničke smjernice, odnosno trendovi u svijetu igračaka. To su:

1. Ekološke igračke
Mnogi proizvođači igračaka okreću se ekološki odgovornoj proizvodnji, ali i eko igračkama kao takvima. Ideja je da odgoj djeteta za odgovorno ponašanje prema okolišu počinje u dječjoj sobi, odnosno kod kuće.

2. Virtualni svjetovi igara
Dolazi do povezivanja klasičnih igračaka kao što su autići ili lutke sa virtualnim svjetovima na Internetu, igraćim konzolama ili računalima. Djetetova igračka (kao što je primjerice omiljeni autić) postaje glavni junak neke virtualne igrice (npr. utrke).

3. Djeca inžinjeri
Tehničke igračke i dalje su hit, ali prelaze u sve minijaturnije oblike. Najpopularniji su helikopteri na daljinsko upravljanje koji postaju sve manji, ali i sve realističniji i tehnički savršeniji.  

4. Manje je više
Prizvođači igračaka počeli su slušati savjete roditelja koji traže reduciranje igračaka na osnovni oblik, što znači jednostavniju strukturu, usmjerenost na najvažnije dodatke, ali s ciljem pružanja dugotrajne zabave za klince.

5. Fokus na obitelji
Obitelji i generacije su stoljećima ujedinjene u igranju. Provedeno je i istraživanje koje govori o tome koliko roditelji vremena provode s djecom u igranju, gdje i kako se igraju te ostala pitanja koja su proizvođačima
i prodavačima od velike koristi. Trend je proizvodnja igračaka koja okuplja roditelje i djecu u istoj misiji ili avanturi.


Predvodnici u branši


Najveću posjećenost, popularnost i vrijednost i dalje drže brandovi kao što su Disney, Lego ili Barbie, a njihovi su štandovi pravi mali svjetovi šarenila, mašte i fantazije. Oni su najveći i najsjajniji.

Kineska industrija igračaka, među kojima najviše sitne, plastične igračke, kostimi, ukrasi i nakit, na sajmu su imali poseban paviljon, što govori o primatu u proizvodnji igračaka koji Kina zadnjih desetljeća drži.
Saznali smo i da je najveća potražnja i dalje za licencama Disney brandova, među kojima posebno Princeze, Hannah Montana i High School Musical.

Novi izlagači dobili su posebno mjesto na sajmu, a oni koji kontinuirano izlažu od početka, odnosno već 60 godina dobili su posebno priznanje. U sklopu sajma svakodnevno se održava business forum, a proizvođače, prodajne agente i distributere savjetuje se u Centru za licenciranje i laboratoriju za ispitivanje sigurnosti igračaka.

Fotografije sa sajma možete pogledati u galeriji ispod članka.