Vesna Pavletić: Svaki novi dan je pozitivno iskustvo

Kvalitetno spavanje je odličan temelj za poslovni uspjeh

Vesna Pavletić: Svaki novi dan je pozitivno iskustvo

Vesna Pavletić, direktorica riječke tvrtke Pavletić koja se bavi proizvodnjom i prodajom opreme za zdravo spavanje, jedna je od najuspješnijih žena poduzetnica u Hrvatskoj, a to je prošle godine potvrdio i Upravni odbor HUM-CROMA te joj dodijelio nagradu u kategoriji najbolji mladi manager. Imali smo prilike razgovarati s njom o pokretanju firme, njenom rastu i problemima koji prate žene u poslovanju.

•    Kako ste započeli karijeru?
Tijek moje karijere išao je rapidno, rekla bih, kao i sve ostalo u mojem životu (smijeh). S 23 godine bila sam voditelj u jednoj njemačkoj tvrtci, a već s 25 odabrana sam za direktora u tvrtci nizozemskog vlasnika. Imala sam mogućnost sigurnog i udobnog rada u stranoj tvrtci, ali slutila sam da to nije moj najdalji domet, čekale su me veće stvari.

•    Što Vas je motiviralo da pokrenete vlastiti biznis? Je li Vam bilo teško započeti ovakav biznis u Hrvatskoj?

Oduvijek sam osjećala poriv za privatnim poduzetništvom i slutila lidera u sebi.  I suprug i ja znali smo u što se upuštamo, da je to igra bez garancije u kojoj u jednom trenu možeš izgubiti sve. Ali vjera u našu poslovnu ideju bila je jača od straha. Bili smo spremni na sve žrtve i rizike koje poduzetništvo nosi, znajući da je upravo zbog toga, uspjeh još slađi.

Kao i svačiji početak, i naš je bio težak. Isprva smo radili u našoj obiteljskoj konobi na svega 15m2 površine. Uložili smo doslovno sve što smo imali u naš mali obiteljski posao izravne prodaje opreme za dobar san i zaplivali neizvjesnim poduzetničkim vodama. Uzeli smo hipotekarni kredit na kuću i još nekoliko kredita, iskoristivši tako maksimalno sve dostupne resurse.

Isprva smo radili samo suprug i ja, ponekad i do 18 sati dnevno. Bilo je situacija kad se činilo da sve ide nizbrdo, ali nastojali smo uvijek zadržati pozitivno razmišljanje koje nas je uvijek vodilo prema naprijed. Prvi rezultati su bili daleko od zadovoljavajućih i iskreno, već smo mislili odustati od svega, a onda se dogodilo sudbonosno Topusko. To je bio prijeloman trenutak, u jednoj večeri napravili smo promet kakav nismo imali u tri mjeseca. I tada je krenula cijela priča.

•    Ukratko opišite razvoj vašeg poduzeća. Koji su vam bili najveći izazovi do sada poslovanju?

Nakon prijelomnog Topuskog, posao se pokrenuo i počeli smo ubrzano rasti. Ubrzo smo proširili radni tim, a taj trend rasta nastavio se sve do danas, kad brojimo ukupno 130 djelatnika.
Od samog osnutka, filozofija poslovanja tvrtke Pavletić razlikovala se od drugih jer smo sa svim dragim klijentima gradili prijateljski odnos koji traje već godinama. Nismo im se obraćali samo radi prodaje već i radi razmjene dragocjenih, poučnih informacija o važnosti zdravog spavanja, a uz to smo se uvijek znali i dobro zabaviti. Dobivamo sjajne povratne informacije od svih naših kupaca, često jedan član dovede čitavu obitelj tako da smo u pravom smislu riječi obiteljska tvrtka.

Image


Pavletići na Mrežnici


U ovih deset godina izrasli smo u lidera u području direktne prodaje opreme za zdravo spavanje. Nismo se zaustavili samo na prodaji, važan segment našeg poslovanja je i inovativnost pa smo tako osmislili jedinstven proizvod na svjetskom tržištu -  BioCrystal® - prvu i jedinu podlogu na svijetu sa specijalnom kristalnom strukturom koja osnažuje opće stanje tijela, regenerira organizam, balansira energiju te djeluje antistresno. Proširili smo tu ideju na kristaloterapiju za konje i tako je nastao Equicrystal kojeg već koriste vrhunski sportaši jahači, prepoznavši ga kao visokovrijedan proizvod.

Iznimnu pažnju polažemo edukaciji naših djelatnika pa tako u sklopu vlastitog in-house programa konstantno održavamo edukacije za prodavače i voditelje prodaje. Osnovali smo i Menadžment akademiju Pavletić za rukovoditelje u sklopu koje uče moderne tehnike vođenja. Program kombinira najsuvremenija znanja iz područja psihologijske i poslovne teorije i prakse, s naglaskom na leadership i NLP vještine.
Najveći izazovi bili su ne pokleknuti u trenucima kad je bilo najteže, a takvih je u poslovanju mnogo. No, sada je najveći izazov preda mnom – otići u svijet s novim proizvodom, bez velikog financijskog zaleđa i uspjeti – to je svakako ogroman andrenalin.

•    Kako ste došli na ideju stvaranja BioCrystala®?

Od samog početka bili smo inovativni i uvijek smo tražili nešto drukčije, nešto što nema nitko drugi. Svi znamo da se na tržištu dobrog sna mogu pronaći isključivo isti ili slični proizvodi koji samo mijenjaju priču i kombinacije materijala. Prije dvije godine kontaktirao nas je stručnjak iz područja kristaloterapije koji je imao ideju o proizvodu s kristalima. Počeli smo ih proučavati i shvatili kako bismo mogli njihovu sposobnost sakupljanja i isijavanja energije uspješno primijeniti tijekom čovjekovog odmora. U konzultacijama sa strukom, osmislili smo jedinstvenu podlogu s kristalima koja sjedinjuje drevna znanja o kristalima i dostignuća suvremene tehnologije. Nakon što smo napravili par proizvoda i testirali ih na svojoj rodbini i prijateljima, ostali smo iznenađeni izvrsnim reakcijama. Započeli smo sa usavršavanjem proizvoda te njegovom prodajom po cijeloj Hrvatskoj. Kako su reakcije kupaca i nadalje bile izvrsne, odlučili smo razvijati proizvod i dalje, paralelno s novim linijama proizvoda BioCrystal®.

Kristale su prepoznale još drevne civilizacije i pripisivale im magična svojstva te ih koristile kao amajlije za sreću i zaštitu. Kaže se da su kristali „suze majke Zemlje“ i da je u njima pohranjen duh našeg planeta. Zahvaljujući svom inovatinom sastavu, ova podloga revitalizira tijelo i puni organizam energijom, a istovremeno štiti od prirodnih i tehničkih zračenja.


•    Firmu ste pokrenuli sa suprugom – kako vam je raditi sa suprugom? Na koji način zajednički rad utječe na Vaš obiteljski život? Koje su prednosti, a koji nedostaci zajedničkog rada supružnika?

Raditi sa suprugom u istoj tvrtci, a pogotovo u vlastitoj, zahtijeva mnogo strpljenja.
Gotovo je nemoguće jasno odrediti kad prestaje posao, a počinje privatni život. Budući smo oboje involvirani u posao, kad god ugledamo jedno drugo, sjetimo se još neke teme koju treba raspraviti, još neke situacije koju bismo mogli bolje riješiti. U jednom trenutku shvatite da više nemate privatni život nego se pretvarate u posao. Srećom, kćer Lucija nas često upozorava na taj problem te nam zabranjuje pričati o poslu (sad nam čak dodjeljuje i penale).

Prednosti zajedničkog rada najviše se očituju u samom poslu - dijelimo zajedničku strast, isti cilj, isti smjer razmišljanja. Kad se energija iz dva bića tako snažno usmjeri prema jednom cilju, uspjeh se zaista čini neizbježnim.

Image


Vesna i Marin Pavletić


•    Predstavlja li Vama posao koji radite zadovoljstvo? Zbog čega Vam je zanimljiv? Molim Vas izdvojite jedno pozitivno i negativno iskustvo iz svoje karijere.

Apsolutno, posao mi je prvenstveno zadovoljstvo i velika strast, bez toga ne bi bilo moguće nositi se sa svim izazovima i naporima. Kad krenete „od nule“ i stvorite nešto iz ničega, to iskustvo ispunjava čovjeka posebnim zadovoljstvom i ponosom. Kad jednom pokrenete taj proces, nema više natrag, entuzijazam i ushit zbog svega do sad postignutog vas stalno tjera naprijed. Kad gledam koliko smo narasli i kako divne, marljive ljude imamo u našem timu, ne mogu ne imati motivacije za dalje. Uostalom, rad s ljudima je uvijek dinamičan, svaki put drukčiji, stalno se treba usavršavati, osluškivati kretanja i potrebe tržišta tako da posao u našoj djelatnosti ne može biti nezanimljiv.

Najprije bih izdvojila pozitivno iskustvo - svaki novi dan je pozitivno iskustvo. No najljepši, zaista poseban doživljaj bio je trenutak kada je prodan prvi BioCrystal® u SAD-u, to je bio uistinu predivan osjećaj, biti prisutan na drugom kontinentu!

Negativna iskustva, hm, najgore iskustvo nam je bilo kada smo u jednom trenutku bili prisiljeni odlučiti hoćemo li morati zatvoriti tvrtku ili krenuti dalje s novim ulaganjima odnosno kreditima… to su teška razdoblja u kojima je teško donijeti ispravnu odluku.

•    Nije lako biti poduzetnica - imate li vremena za sebe i svoju obitelj? Je li teže ženama u poslovnom svijetu i zašto?

Vrijeme je jedina stvar koju ne možete kupiti. I ona koja vam najviše nedostaje kad ste supruga i majka, a osim toga, i žena, osoba sa svojim potrebama, željama, mislima... Često se osjećam sretnom ako pronađem vremena sjesti u tišini, pijuckati čaj i čitati knjigu. Takvi trenuci iznimno su rijetki, obično moram čekati godišnji odmor kako bih ih dočekala. U mojem slučaju obitelj i posao su isprepleteni pa je možda teže razlučiti granicu, a opet, možda upravo zbog toga obitelj manje i trpi. Posao je ipak jedna stvar koja nas ujedno i veže.
Stalno slušamo o podređenom položaju žena, znam da to uistinu i jest slučaj u nekim visokim poslovnim krugovima. Ipak, biti žena u poslovnom svijetu ima i nekih prednosti. Žene vodi nepogrešiva intuicija, snagu i polet daje nam strast, a rekla bih da sustav modernog poslovanja čak i otvara sve više pozicija u kojima se cijene upravo vještine kojima žene spretno vladaju – komunikacija, diplomacija, pregovaranje. Stoga mislim da polako, ali sigurno zauzimamo svoje zasluženo mjesto pod reflektorima. Doduše, u Hrvatskoj se može još mnogo raditi na tome.

•    Što Vama predstavlja nagrada koju ste dobili od CROMA-e u kategoriji najbolji mladi manager ?

Nagrada CROMA-e mi svakako mnogo znači kao poduzetniku, ali i kao ženi. Naravno da je sjajan osjećaj dobiti takvo priznanje od struke u ovim godinama, to mi je snažan podstrek za sva daljnja nastojanja. Osobito mi je drago što sam tu nagradu primila upravo u godini koja je iziskivala najviše truda i domišljatosti za uspješno nastavljanje poslovanja. I moram naglasiti, ovu nagradu ujedno vidim i kao priznanje našem sjajnom timu koji u svakom trenu živi i diše našu poslovnu filozofiju.
Također, bilo mi je drago vidjeti da se među nagrađenima nalaze i žene. Doduše, bilo nas je samo tri, ali nadam se da će naš primjer biti poticaj ostalim poduzetnicama na još hrabriji i aktivniji angažman.

•    Kakvi su Vaši planovi za budućnost?

Kako je zavladao velik interes za BioCrystalom® u svijetu, vizija nam je postati broj jedan u području dobrobiti spavanja pa namjeravamo usmjeriti svu energiju prema tome.

Zbog toga sam često na putu, ponekad i u dvije-tri države tjedno. Iako je jako naporno, veseli me što je svijet prepoznao posebnost našeg proizvoda i što predstavljamo Lijepu našu na najbolji način! A usput, tko zna, dogodi li se još neka sjajna ideja, ne isključujemo mogućnost novog patenta.

•    Za kraj imate li kakav savjet za naše čitateljice?

Imam. Probajte se sjetiti briga i problema otprije par godina. Ili par mjeseci. Ili par tjedana. Vidjet ćete kako ih se većine niti ne sjećate, a koliko ste samo energije potrošili na njih! Zato uživajte u svakom trenutku kojeg imate, a brige zamislite kao jednu malu riječicu koja ih samo donosi i odnosi… Slušajte sebe i svoju intuciju i vjerujte u sebe.