„Tunel nasilja“ okupio građane – javna podrška spašavanju AŽKZ-a

Autonomnoj ženskoj kući Zagreb prijeti zatvaranje nakon 20 godina rada.

„Tunel nasilja“ okupio građane – javna podrška spašavanju AŽKZ-a

Subotnjim događanjem u Bogovićevoj ulici u središtu grada obilježena je zajednička kampanja Autonomne ženske kuće Zagreb (AŽKZ) i tvrtke Avon Hrvatska, koja je započela sredinom rujna. Osim podizanja svijesti javnosti o učestalom, no često tabuiziranom obliku nasilja, cilj kampanje je prikupljanje dodatnih financijskih sredstava za AŽKZ, kojoj nakon 20 godina rada prijeti zatvaranje.

Program koji je trajao od 10 do 13 sati vodila je Barbara Kolar, Avonova ambasadorica i glasnogovornica akcije, dok su aktivistice AŽKZ-a zainteresiranim građanima dijelile informativne letke. Pomalo jezovita instalacija „tunela nasilja“, koja je postavom od 8 postera „progovorila“ o nasilju nad ženama, zaustavila je mnoge prolaznike. Svojim sudjelovanjem u prodaji Avonovih proizvoda za prikupljanje sredstava pomoći AŽKZ-u podršku projektu pružile su i mnoge javne osobe, između ostalih i Danira Bilić, Stanko Gačić, Ana Lisak, Margareta Mađerić, Ivana Plechinger-Kovačić, Đurđica Sumrak, Vladimir Šeks i Ante Tomić.

Image



Barbara Kolar okupljenima je predstavila organizatore i ciljeve kampanje: „Ovdje smo kako bismo doprinijeli misiji osnaživanja žena, koja je zajednička Autonomnoj ženskoj kući Zagreb i Avonu, te kako bismo zajedničkim snagama spasili ovo važno utočište“. Avonova ambasadorica razgovarala je o ovom važnom pitanju i s Ivanom Plechinger-Kovačić koja je naglasila važnost dizanja glasa protiv nasilja nad ženama te istaknula kako AŽKZ-u treba pomoći na sve moguće načine.

Image



Sredstva za pomoć AŽKZ-u prikupljat će se putem otvorene telefonske linije s brojem 060 90 04 u razdoblju od rujna do kraja studenog ove godine. Doprinos očuvanju skloništa za žene žrtve nasilja može se dati i kupnjom ogrlice, narukvice ili prstena, koji su posebno dizajnirani u okviru globalne Avonove kampanje protiv nasilja nad ženama. Sav prihod od prodaje ovih proizvoda, koji su dostupni putem Avonovog kataloga, namijenjen je AŽKZ-u.

Image



„Apeliram na građanke i građane cijele naše zemlje i molim ih da svatko od njih jednom nazove broj 060 90 04 jer će na taj način izravno i aktivno pružiti pomoć zlostavljanim ženama i njihovoj djeci. Naglašavam da cjelokupni iznos od 6 kuna i 15 lipa ide u korist AŽKZ-a, a za rad sa zlostavljanim ženama i djecom“, izjavila je Neva Tölle, aktivistica Autonomne ženske kuće Zagreb.

Nedavno je, 22. rujna, obilježen i Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad ženama, u spomen brutalnog ubojstva triju žena te ranjavanja četvrte na zagrebačkom Općinskom sudu 1999. godine.

Image



Da mediji uistinu imaju veliku ulogu u osvješćivanju javnosti o problemu nasilja nad ženama pokazuje i ovih dana objavljeno istraživanje Eurobarometra. Naime, 78 posto Europljana upravo zahvaljujući medijima nasilje nad ženama prepoznaje kao čest problem – istraživanje je ukazalo kako je za stvaranje svijesti o ovom vidu nasilja u javnosti u čak 92 posto slučajeva zaslužna televizija, u 59 posto novine i časopisi, a u 41 posto radijske postaje. Istraživanje dalje navodi kako jedan od četiriju građana Europske unije poznaje ženu žrtvu nasilja, a svaki peti poznaje barem jednog nasilnika. Čak 84 posto građana država Europske unije smatra kako nasilje nad ženama treba promatrati kroz aspekte kaznenog, a ne prekršajnog zakonodavstva.
Medijski pokrovitelji kampanje su Net.hr, Plavi radio, Story i Žena.hr, a svoj doprinos dala je i tvrtka Europlakat ustupanjem reklamnih površina za predstavljanje kampanje.