Što stoji između vas i uspjeha?

Ljudi – zato je važno sagraditi dobre odnose

Što stoji između vas i uspjeha?

Ljudi mogu imati veliku ulogu u promicanju naše karijere ili njenom naglom zaustavljanju. Naši kolege, nadređeni i klijenti – osobe su koje imaju utjecaja na naš položaj na poslu, moguća promaknuća, povišice ili čak dobivanje/davanje otkaza, zato je važno sagraditi i održati dobre veze s ljudima s kojima svakodnevno radite.

U mnogo slučajeva mi svjesno možemo poboljšati ili pokvariti odnose našim ponašanjem, međutim nekada na druge djelujemo nesvjesno – a to je nešto što je dio ljudske evolucije. Ovo su tri uzorka ponašanja koja mogu usporiti ili se ispriječiti u uspjehu u poslu.

1. Emocionalna zaraza

Kako se vi "osjećate" svaki dan utječe na to kako se drugi osjećaju u vašoj blizini. Ispada da su emocije zarazne. U istraživanju provedenom na 70 poslovnih timova u čak 51 tvrtci u Velikoj Britaniji – otkriveno je da su se emocije prenosile bez ikakvog svjesnog truda među pojedincima i čak cijelim timovima. Ako na posao donosite negativne emocije, velike su šanse da vaši kolege neće biti pozitivni, imati razumijevanja ili vam biti spremni pomoći.  Kontroliranje vašeg raspoloženja na poslu može biti ključna komponenta u postizanju uspjeha. Budite pozitivniji i otvoreniji – i ljudi će više željeti surađivati s vama.

2. Borba ili bijeg

I iako nam je "borba ili bijeg" impuls u prošlosti koristio kako bismo preživjeli opasne situacije, on nam manje pomaže u grupnim projektima, javnim govorima ili procjenama performansi. Ovaj impuls zaobilazi razum i spoznaju u mozgu i prijelazi – na ubrzanu, brzopletu akciju, što je teško nadjačati. Ako primijetite da se vaš kolegica počinje ljutiti, da su joj oči zasuzile ili da ne želi komunicirati s vama, pronađite način da mirno završite raspravu. O toj temi porazgovarajte neki drugi put. Ovo će objema stranama dati priliku da se smire i nadvladaju instantnu emocionalnu reakciju i vrate se produktivnom, racionalnom razmišljanju.

3. Neurološko gašenje

U istraživanju objavljenom u Ivey Business Journalu utvrđeno je da mozak doslovce isključuje ključna područja kad smo u kontaktu s ljudima s kojima imamo loše odnose.  Kad smo primorani raditi s tim pojedincima, obično gubimo motivaciju, otuđujemo se od njih i generalno ne dajemo svoj pun potencijal u takvoj suradnji.

Iako vam ta druga osoba možda nije draga, ignoriranje, razna "spuštanja" i drugi negativni načini komunikacije mogu biti samo štetni za vaš uspjeh. Koliko god se to činilo teškim, pokušajte se koncentrirati na pozitivne atribute te osobe i koliko obostrane koristi možete imati. To će pomoći da ih vaš mozak prepozna kao saveznika, a ne neprijatelja - i moći ćete dati svoj pun potencijal.