Što Hrvati misle o supermarketima – gdje je najpovoljnije, a gdje najbolji izbor?

Kako Hrvati zapravo doživljavaju pojedine supermarkete, te što najviše vole kod pojedinih

Što Hrvati misle o supermarketima – gdje je najpovoljnije, a gdje najbolji izbor?

Portal Supermarketi.info tijekom tri ljetna mjeseca proveo je anketu (od sedam pitanja) koja otkriva kako Hrvati zapravo doživljavaju pojedine supermarkete, te što najviše vole kod pojedinih. Svako od anketnih pitanja zapravo je ocjenjivalo pojedine aspekte djelovanja supermarketa u Hrvatskoj. Ovo su njihovi rezultati:

U kojem trgovačkom lancu je najugodnija kupnja?

Iz prvog pitanja htjeli smo doznati u kojem supermarketu imate najintenzivniji osjećaj ugode prilikom kupnje, odnosno koji supermarket najviše radi na tom polju. Iz vaših odgovora doznali smo da se najugodnije osjećate u Mercatoru i Intersparu, koji imaju gotovo identičan broj vaših glasova. Konzum i Lidl su odmah nakon vodećeg dvojca, a sredinu drže Billa, Kaufland i Plodine. Zanimljivo je da je Getro u ligi s Dionom po broju glasova. Čini se da kupci nikako ne podnose trgovine koje izgledaju kao skladišne hale, u kojima se roba postavlja na police viličarima, te u kojima je roba vrlo često još uvijek zapakirana u paletama. Iz istog razloga je i Metro tako loše rangiran po ovom pitanju. Razlog da su KTC, Prehrana i Tommy loše rangirani vjerojatno leži u činjenici da su to ipak lokalni trgovački lanci čiji pozitivni glasovi jednostavno nisu mnogobrojni.

Image



U kojem trgovačkom lancu je najljubaznije osoblje?

Na upit u kojem trgovačkom lancu je najljubaznije osoblje, najviše ste glasova poklonili Lidlu koji je ipak malo iskočio ispred ostalih supermarketa, čiji su glasovi poprilično izjednačeni. Jedino što malo iznenađuje je slabiji rezultat Kauflanda.

Image



U kojem trgovačkom lancu je povrat neispravne ili pokvarene robe najlakši?

Kad smo postavljali pitanje povrata neispravne ili pokvarene robe, jako nas je zanimalo kako će se vaši glasovi rasporediti. Apsolutni pobjednik u ovoj kategoriji je Lidl, a iza toga s nešto slabijim rezultatom je Kaufland. Ova dva njemačka trgovačka lanca očito imaju dugogodišnju praksu s takvim situacijama, te izgleda da najuspješnije provode moto da je kupac uvijek u pravu, što su glasači na ovoj anketi i potvrdili. Dosta izjednačeni broj glasova dobili su Billa, Konzum, Mercator, Interspar i Plodine. Ovdje čudi jako loš plasman Getroa, koji je lošije rangiran čak i od tri gore spomenuta lokalna trgovačka lanca.

Image



U kojem trgovačkom lancu je najveći izbor / asortiman?

Što se tiče pitanja najvećeg izbora / asortimana, podijeljeni ste između Interspara i Kauflanda, jer ste dali gotovo isti broj glasova za jedan i za drugi supermarket. Sredinu ljestvice drže Konzum, Plodine, Mercator i Billa. Malo je nevjerojatan razmjerno slab rezultat Mercatora, jer taj trgovački lanac doista ima poprilično veliki asortiman proizvoda. To što je iza Konzuma ili Plodina doista malo iznenađuje. Nizak broj glasova kod ostalih supermarketa je očito opravdan jer se doista i radi o manjim supermarketima, izuzev Metroa, koji ili nije dovoljno posjećen zbog zahtjeva za posjedovanjem Metro kartice, ili jednostavno ljudi nemaju naviku odlaziti tamo. Iz našeg iskustva Metro se može pohvaliti poprilično velikim i šarolikim asortimanom, jer je dugo bio a i ostao glavni dobavljač većini malih lokalnih dućana i trgovina, pa čisto iz tog razloga mora imati veliki izbor.

Image



U kojem trgovačkom lanbu je kupnja najpovoljnija?

Iako već četiri godine pratimo stanje cijena u sedam najvećih trgovačkih lanaca, i imamo jasnu sliku o tome koliko i kako se u pojedinim supermarketima cijene kreću, htjeli smo imati svojevrsni vox populi na ovu temu. I opet ste najviše glasova dali Lidlu i Kauflandu, koji na priloženom grafu i opet vidljivo strše iznad ostalih lanaca. Billa, Konzum i Plodine su po vašem mišljenju sredina ljestvice, dok su Getro, Mercator i Interspar, od velikih lanaca, najlošije rangirani. Na rezultate ove ankete nećemo davati nikakve vlastite osvrte kako bismo zadržali objektivnost u prenošenju stvarnih rezultata vaših glasova.

Image



Koji trgovački lanac nudi najviše mogućnosti plaćanja?

Kao i kod pitanja asortimana, jako nas je zanimalo koji trgovački lanac držite najsusretljivijim po pitanju različitih mogućnosti plaćanja. Od svih lanaca, Konzumu ste dali najveći broj svojih glasova. Slijede Interspar i Mercator, te Plodine i Billa. Lidl, Kaufland i Getro očito nisu supermarketi koji nude raznolike i fleksibilne načine plaćanja, pa su dobili najmanji broj vaših glasova. Čak je i Diona bolje rangirana od spomenuta tri supermarketa. Prehrana i Tommy očito su trgovački lanci izvan konkurencije u ovoj kategoriji.

Image



U kojem trgovačkom lancu je najkvalitetniji popratni sadržaj?

Na kraju, zanimalo nas je koji trgovački lanac po vašem mišljenju ima najkvalitetniji popratni sadržaj, pri čemu smo ponajprije mislili na sadržaje za djecu, kafiće i kioske u sklopu samog objekta supermarketa. Prema broju vaših glasova i tu Konzum držite najboljim. Interspar je dobio nešto manje glasova, ali vrlo visoko kotira. Mercator je odmah nakon vodećeg dvojca, dok Plodine i Kaufland drže sredinu ljestvice. Ostali supermarketi dobili su puno manje vaših glasova samo iz razloga što se doista u tim supermarketima rijetko i nađu takvi sadržaji. Možemo reći da su supermarketi koji su dobili manje od 5 vaših glasova, zapravo izvan konkurencije po ovom pitanju.

Image

Preuzeto sa: Supermarketi.info