Olakšajte i pojednostavnite svoj poslovni život

Svatko prije ili kasnije osjeća težinu stresa na poslu. Kako biste smanjili napetost i stres u svom poslovnom životu, pojednostavnite ga uz pomoć ovih savjeta:

Olakšajte i pojednostavnite svoj poslovni život

Stres na poslu može biti fizička ili emocionalna reakcija na visoka očekivanja na poslu. Prema istraživanju provedenom na Sveučilištu Northwestern više od polovice Amerikanaca smatra da im je posao "ekstremno stresan", a 25 posto smatra da je posao jedini uzročnik stresa u njihovom životu. Iako se ovo istraživanje odnosi na Sad, pretpostavljam da niti kod nas brojke ne bi bile puno drugačije.

Previše stresa može uzrokovati niz drugih problema, posebice zdravstvenih, zato je sada pravo vrijeme da odmah počnete raditi na tome da pojednostavite svoj poslovni život i počnete živjeti zdravije i bezbrižnije.

Koristite kalendar

Koristiti kalendar (i pridržavanja svih obaveza na njemu u planiranom trenutku) je najbolji način da smanjite stres na radnom mjestu. Bilo da radite u uredu ili iz vlastite kuće, planirajte svaki dan i obaveze poredajte po važnosti. Dozvolite si više vremena za dovršavanje kompliciranih zadataka, a ostavite vremena i za pauze. Prvo obavite najkompliciranije (ili najmrskije) zadatke, a zatim ostatak vremena ispunite svakodnevnim stvarima kao što su sortiranje mailova ili provjeravanje i planiranje obaveza za idući radni dan.

Riješite se nereda

Kako se snalazite na svom radnom mjestu imat će velik utjecaj na to koliko ćete toga obaviti u jednom danu. Kao i kod kalendara, vi želite radno mjesto koje će vam pomagati da sve obavite što efikasnije i brže. Zato je uvijek dobro da je radno mjesto uredno, bez ikakvih nepotrebnih distrakcija. Barem jednom tjedno organizirajte svoj radni prostor, bacite sve nepotrebne papire, spremite ono što morate sačuvati... Uredan neka vam bude i kompjuter. Trebaju li vam sve te desktop ikone? Maknite sve što vam ne treba. Rad u urednoj okolini pomoći će vam da zadržite fokus na poslu, a pomoći će i smanjiti stres koji možda osjećate.

Naučite reći "ne"

Koliko god vi bili altruistično raspoloženi, potpuno je u redu s vremena na vrijeme drugima reći "ne" kada vas zamole za pomoć. Ako vaši kolege stalno traže vašu pomoć, a to vam otežava obavljanje vaših vlastiti zadataka, uljudno im se ispričajte i recite da nažalost nemate slobodnog vremena. Ako uvijek budete na raspolaganju drugima, počet će koristiti to i zloupotrebljavati vašu dobrotu. Reći nekome "ne" nije loša stvar – to vas uči kako balansirati vlastite i tuđe potrebe.

Ostavite posao na poslu

Kako biste pojednostavnili svoj poslovni život, potrudite se da posao ne nosite kući. Ovo se odnosi i na stvarni posao, ali i na probleme koje možda imate na poslu. Ako se morate voziti do posla, iskoristite vrijeme vožnje s posla za opuštanje i rješavanje negativne energije. Pokušajte ne misliti o poslu sve dok ponovo ne odete tamo idući dan. Ako radite kod kuće, napravite raspored, sami sebi odredite radno vrijeme i držite se toga. Samo zato što radite kod kuće ne znači da nikada ne možete napustiti ured. I u jednoj i drugoj situaciji potrebni su disciplina i dosta truda, ali definitivno se isplati ostaviti posao na poslu - bit ćete sretniji, zdraviji i smireniji.