Lida Hamar Paladin: Inovacije i individualni pristup naši su glavni aduti

O glazbenoj industriji i organizaciji evenata pričali smo s Lidom Hamar Paladin, glazbenom menadžericom i direktoricom agencije Hamar Media

Lida Hamar Paladin: Inovacije i individualni pristup naši su glavni aduti

Poduzetnica i glazbena menadžerica Lida Hamar Paladin svoju je karijeru u svijetu organizacije evenata započela s 18 godina. Njena ljubav prema tom poslu potakla ju je da osnuje agenciju, tako da je sada vlasnica firme Hamar Media, koja se bavi marketingom, odnosima s javnošću, managementom, organizacijom koncerata. Njeni klijenti su izvođači, ali i firme za čiji su marketing i promociju zaduženi. Iza sebe ima brojne evente, koncerte, predstavljanja i suradnje s glazbenicima. Otkriva nam kako se stvaraju pjevačke zvijezde i koji su joj najveći izazovi u poslu.

Kako ste se počeli baviti organizacijom evenata i glazbenim managementom?
Za vrijeme studiranja na Fakultetu političkih znanosti na trećoj godini trebao se odabrati smjer, odnosno mediji, kojim bi se htjeli baviti u našoj karijeri. Sa tim pripremama oko odabira počela sam čim sam upisala fakultet te sam tako još na početku fakulteta stjecala znanje u dnevnim novinama, tjednicima i na televiziji. Ubrzo nakon toga shvatila sam da me ustvari privlači smjer – odnosi s javnošću. Jako sam komunikativna, kreativna, ambiciozna te sam se vrlo brzo pronašla u tome. Krenule su ponude za koje sam procjenila da me zanimaju i da me dodatno ispunjavanju. I u trenu, prošlo je već jako puno godina u kojima sam postala manager našim izvođačima, organizator koncerata, PR i marketing stručnjak...

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u poslu? Da li je činjenica da ste žena prednost ili nedostatak u vašem poslu?
U ovaj posao sam krenula sa osamnaest godina i moram priznati da nije uvijek bilo lako među muškim kolegama, ali nisam se dala zbuniti i svima sam jasno davala do znanja da je jedino bitan moj rad. Baš zato što sam to stalno isticala, svi u me tako i prihvatili i nije bilo nikada nikakvih problema.

Predstavlja li vam posao koji radite zadovoljstvo? Zbog čega vam je zanimljiv?
Jako. Obožavam svoj posao, a da se ne bavim ovime, vjerojatno bi upisala glumačku akademiju. Baka je bila glumica, djed inspicijent u Gaveli, a ja sam 'odradila' svojih 15 godina u školi ZKM-a. I jedno i drugo najbolje pokazuje kakva sam osoba i zašto mi je sve to zanimljivo. Volim dinamičan tempo, upoznavanje različitih ljudi i kao što sam već gore napisala, komunikativna sam i u svemu nađem nešto kreativno.

Kako izgleda vaš radni dan? Koliko ste često na putu? Imate li vremena za sebe i svoju obitelj?
Imam sreću da sam svog muža upoznala još u srednjoj školi pa je on sa mnom od početka u svemu, tako da njemu moj tempo nije stran, a i dosta putujemo zajedno pa spajamo ugodno s korisnim. Roditelji su oduvijek bili naučeni da sam na sto strana pa ni njima nije ništa neobično. Inače sam jako organizirana osoba pa mi dnevni zadaci ne predstavljaju neki napor. Rano se budim, pregledavam mailove, bacim oko na raspored za taj dan i onda kreću sastanci, dogovori s klijentima, razgovori s novinarima, snimanja u studiju, a ako je i neki koncert navečer onda dan nema trajanja. Ali za sve nađem vremena !

Što izdvaja vašu agenciju od ostalih?
Trudimo se poštivati rokove, biti profesionalni i inovativni te svakom klijentu pristupamo individualno.

S koliko glazbenika surađujete? Kako birate glazbenike s kojima ćete surađivati?
Kao manager vodim karijere Ivani Kovač i Ivani Radovniković. Ne znam ni sama točan broj izvođača sa kojima sve surađujemo jer svakodnevno nam se javljaju i svakodnevno ostvarujemo nove suradnje. Izvođače i različite projekte biram samo po tome da li su meni zanimljivi i da li su me zainteresirali. Želim vjerovati u projekte koje radim, to mi je jedini uvjet prema kojem ostvarujem suradnju, a ima ih tako divnih i zanimljivih.

Može li se živjeti u Hrvatskoj od glazbe? Kakvo je uopće stanje u našoj glazbenoj industriji?
Stanje je isto kao i u bilo kojoj drugoj profesiji. Recesija se osjeti ali gura se dalje. Ja sam zadovoljna.

Kako utječu kanali poput YouTube-a na prodaju glazbenih albuma i promociju glazbenika?
Albumi se više ne prodaju ni približno u onoj nakladi od prije par godina, a youtube pruža predstavljanje široj masi i mislim da je odlično za mlade bendove koji nemaju album, diskografa i na svojim su počecima. Youtube je dostupan svima, jednostavan je i jedan od boljih alata za promociju.

Image


Je li teško od neafirmiranog glazbenika stvoriti zvijezdu? Što je najbitnije da bi neka osoba postala poznata široj javnosti?
Svako vrijeme nosi neke svoje probleme. Čini se kako za te mlade izvođače nikada nije idealno vrijeme, ili ih je u jednom trenutku previše, ili ih nedostaje na našoj sceni, ili oni sami lako odustanu pa se izgube u toj masi. Uz pjesmu koja je ipak najbitnija, jako je važno da izvođač ne odustane od svog nekog cilja koji želi ostvariti, ako je pri tom izabrao 'teži' put onda mora biti ustrajan u tome i kad tad će se isplatiti. Ja uvijek nekako zastupam taj put, slađi je, a i duže traje.

Kakve evente sve organizirate? Koji vam je event koji ste organizirali ostao u osobitom sjećanju?
Agencija Hamar Media organizira razne društvene evente, od promocije albuma, spotova, predstavljanja brendova pojedinih firmi i slično... U posebnom sjećanju ostao mi je event baš naše agencije. Svake godine u prosincu agencija organizira event na kojem pozovemo sve naše partnere i klijente te se u ugodnom društvu opustimo i nazdravimo ulasku u novu godinu i novim projektima. Prije dvije godine imali smo iznenađenje kada nas je svojim dolaskom iznenadio Nenad Bach, koji je došao iz Amerike. Baš lijepo od njega.

Kakvi su svjetski trendovi u organizaciji evenata? Koliko Hrvatska prati te trendove?
Uvijek može bolje, ali vide se pomaci.

Kakvi su vam planovi za budućnost?
Imam jako puno planova. Ono čemu smo trenutno dosta posvećeni je ostvarivanje suradnje sa firmama koje nemaju svoj marketing, promociju i odnose s javnošću. U vrijeme recesije u kojem se nalazimo jako puno firmi je smanjilo budgete, a neki su i ukinuli odjele marketinga, a spas su pronašli u suradnji s nama. Zajedno radimo po projektima, u okvirima unaprijed zadanih budgeta i svi zadovoljni. Osim toga u agenciji smo početkom godine postavili odjel publishinga i sada ga planiramo još malo ojačati. Od koncerata imamo 12.08. ZAZ u Zadru, Porcijunkulovo u Čakovcu, te dva festivala koje trenutno pripremamo.