Kitty Lun: Položaj žena u poslovnom svijetu ima svijetlu budućnost

Razgovarali smo s jednom od najuspješnijih žena u oglašivačkoj industriji, Kitty Lun

Kitty Lun: Položaj žena u poslovnom svijetu ima svijetlu budućnost

Na ovogodišnjem Cannes Lions Festivalu po prvi puta se progovorilo o problemu neravnoteže spolova u oglašivačkoj industriji, a organizatorica te diskusije bila je Kitty Lun, predsjednica uprave i direktorica Lowe Kina, te predsjednica WLN (Women's Leadership Network) Kina. Svojim inovativnim radom i naprednim razmišljanjima postigla je izuzetan uspjeh tijekom karijere, a agencije koja je vodila, dovela je na vodeće pozicije u Hong Kongu. U svom se radu  posebno zalaže za razvoj i poticanje ženskog poduzetništva.

Kitty je jedan od najnagrađivanijih i najcjenjenijih stručnjaka za oglašavanje na širem području Kine. Predsjedavala je i bila sutkinja na brojnim stručnim natječajima na širem području Kine, Singapuru, Indoneziji, Koreji, New Yorku, Rusiji i Kanadi. Kitty je predavala oglašavanje na sveučilištima i usko je surađivala s akademskom zajednicom na školovanju stručnjaka za oglašavanje. Kitty je svojim javnim radom zaradila posebnu nagradu "Majka oglašavanja javnih službi" u Hong Kongu. 2003.g napisala je knjigu "Advertising With No Lipstick”. Za svoj rad dobila je brojna priznanja  i nagrade od kojih bismo istakli da je 2005.g. proglašena jednim od top deset kreativnih direktora godine, te  jednom od top deset uvaženih žena u oglašavanju, 2008.g. je dobila nagradu za uvaženog alumni komunikatora, a 2009.g. je u New Yorku primila nagradu za kreativna ostvarenja.

• Kako ste započeli karijeru?
Voljela sam oglašavanje, za to sam se školovala i bila sam odlučna u nakani da se bavim osmišljavanjem oglasa. Nakon diplome, poslala sam zamolbe u dvije agencije u kojima sam željela raditi. Zaposlili su me u  agenciji Leo Burnett, a ostalo je povijest.

• Vi ste predsjednica uprave i direktorica agencije Lowe Kina. Smatrate li da ste u poslu teže napredovali zato jer ste žena?
Ne, uopće. Bez obzira na spol, vjerujem da samo najbolji ljudi dobiju napredovanje / priliku. Također sam osjetila da bez obzira jesu li u pitanju bili šefovi, klijenti, potencijalni poslodavci, nije bilo favoriziranja, niti predrasuda kad su mi trebali dati priliku.

• Što vam daje snagu i entuzijazam za postizanje poslovnih uspjeha?
Ovo može zvučati glupo, ali otkako sam se počela baviti oglašavanjem, svaki put kad vidim da moj rad ili rad u koji sam uključena, ide u objavu, sva se naježim. Uzbuđena sam jednostavno kad vidim da se nešto što sam napravila pojavljuje u medijima, a još me više raduje kad se pokažu dobri rezultati - bilo u poslovnoj učinkovitosti, popularnosti ili nagradama.

• Uz vašu pomoć ove se godini po prvi put na Cannes Lions festivalu govorilo o problemu spolne ravnoteže u medijima, oglašivačkoj i marketinškoj industriji i pozvali ste neke od najjačih žena u poslovnom svijetu da govore o tome: Martha Stewart, Carol Lam, Gail Heimann i Kimberly Kadlec. Što vas je inspiriralo da napravite ovakvu panel diskusiju?
To je bila čista slučajnost. Naš voditelj ljudskih resursa u globalnom IPG-u došao je posjetiti ured u Šangaju prošle godine. Došla je također i voditeljica odjela za raznolikost i uključivanje. Ona se brine o WLN – Women's Leadership Network (Mreža za žensko vodstvo). Ja sam ih upućivala u detalje o inauguraciji Šangajskog poglavlja, no skrenuli smo temu razgovora na ulogu kreativnih žena i kako bi bilo divno kad bi IPG / WLN napravio diskusiju na tu temu. Dogovorili smo se da to bude u Cannesu. Rekla sam da ću zvati Terry Savage - predsjednicu Cannes Lions Festivala. I tada se to dogodilo, zahvaljujući napornom radu mnogih žena i muškaraca, naravno.

• Zašto mislite da nema više žena na vodećim pozicijama u biznisu?
Mislim da su razlozi dvostrani. Jedan od njih su žene same. Mnoge žene su odustale od poslovne karijere, npr. neke su radije žene / majke, nego što razvijaju vlastitu karijeru. I to se treba poštovati. Drugi razlog vjerojatno dolazi iz korporacija. U zapadnoj kulturi gdje poslovanje / korporacijski svijet ima dužu povijest i više je ukorijenjen, uvijek se očekuje da na najviši stupanj managementa dolaze muškarci jer su oni ambiciozniji, agresivniji, nemilosrdniji, dok žene imaju tendenciju biti mekanije. Žene se vjerojatno uopće ne uzimaju u obzir. Osim toga, možda niti nema mnogo žena na višim pozicijama koje bi se mogle uzeti u obzir.

• Jesu li žene same odgovorne za svoj podređeni položaj u poslovnom svijetu?
Svaka priča ima dvije strane. Ne, ja ne mislim tako.

• Može li se to promijeniti? Što žene mogu učiniti kako bi ojačale svoje poslovne pozicije?
Naravno, da se može promijeniti. Žene sada imaju bolje obrazovanje, ima više žena koje su željne poslovnog uspjeha i žele napraviti napredak u karijeri, i što je još važnije, dovoljno ljudi širom svijeta govori o ženama u poslovnom svijetu i omogućuju da se stvari dešavaju. To je proces. Ne očekujem da će se preko noći promijeniti. Naš razgovor u Cannesu je barem izazvao pozornost nekih ljudi. Mogu predvidjeti svijetlu budućnost za položaj žena u poslovnom svijetu.

• Je li nužno da žene biraju između karijere i obitelji? Mogu li imati oboje?
Neke žene moraju izabrati, neke ne moraju. Postoji toliko različitih faktora koji utječu na živote ljudi. Obziran partner pun razumijevanja sigurno pomaže. Jeste li ikada čuli za izreku da je iza svakog uspješnog muškarca, uspješna žena? Definitivno i iza svake uspješne žene, tu je uspješni muškarac. Margaret Thatcher? Hilary Clinton? Pred muškarcima je još zahtjevniji izazov jer on mora biti ponosan na uspjeh svoje žene! U mom dijelu svijeta, mi smo sretni jer je pomoć u kući lako dostupna, a mi ne moramo igrati dvostruku ulogu kao neke žene sa zapada. I rezultat je fenomenalan. To je razlog zašto mnogi ljudi kažu, da je uspjeh Azijatkinja rezultat podrške većeg broja Azijatkinja koje se brinu o njihovim kućanskim poslovima.

• Vi ste uzor za mnoge, osobito žene - tko je vaš uzor, je li vas netko inspirirao u životu?
Imam nekoliko uzora. Moj prvi uzor je bila moja učiteljica na sveučilištu koja je također i osmišljavala reklame. Ona je bila prva "poznata" marketingašica koji je pisala parole koja su postale dio našeg svakodnevnog jezika. Moj prvi cilj u karijeri je bio postati isto to. Zato sam se odlučila za oglašavanje. Moj drugi uzor su političarke Anson Chan i Christine Loh. Vjerojatno ih ne znate. One su vrlo otvorene i "jake" žene i djeluju nepobjedivo. Naravno, divim se i drugim industrijskim vođama, poput mog mentora Michaela Konrada. On nije bio samo veliki kreativac, već i pedagog, i čitav svoj život u mirovini je posvetio educiranju novih generacija kreativnih vođa. Mislim da je stvarno nesebičan i vrijedan divljenja. Možda ću i ja to raditi jedan dan. Volim podučavati, ostaviti nešto iza sebe.

Razgovarala: Petra Novosel