Kako „rasturiti“ na razgovoru za posao?

Jeste li se ikada zapitali je li možda problem u vama i vašem pristupu i načinu komunikacije na razgovoru za posao?

Kako „rasturiti“ na razgovoru za posao?

Tražite posao, dulje vrijeme šaljete svoje životopise i molbe, no kada vas i pozovu na razgovor, nemate te sreće da i dobijete posao? Nažalost, konkurencija je u današnje vrijeme i više nego surova, ne samo zbog velikog broja nezaposlenih osoba, nego i zaposlenih koji traže bolje poslove, a da ne govorimo o vezama i poznanstvima.

Jeste li se ikada zapitali je li možda problem u vama i vašem pristupu i načinu komunikacije na razgovoru za posao? Iako je teško analizirati sebe te spoznati svoje greške, vrijeme je za prvu ozbiljnu samoanalizu i samoprocjenu, te brušenje načina ophođenja i taktike za vrijeme razgovora.

Vrijeme je da „rasturite“ na tom razgovoru i konačno dobijete priželjkivani posao. Evo što preporučuju u američkom poslovnom časopisu Forbes.

Obucite se prikladno
Prije svega, odjeća mora biti čista i uredna, kao i vi sami, ali i nešto formalnija. Nikako ne oblačite trenirku, kratke hlače, prozirnu odjeću, prekratke suknje i slično. Naravno, za mjesto skladišnog radnika ne nitko ne očekuje da ćete obući odijelo, ali ne smijete niti doći u kratkim hlačama. Držite se bontona odijevanja.

Nemojte zakasniti
Radije dođite 10 - 15 minuta ranije, nego da zakasnite i minutu. Osim što je kašnjenje veliki minus, tih nekoliko minuta će vam pomoći da se pripremite za razgovor.

Započnite intervju već s vrata
Čim otvorite vrata od tvrtke, vi ste na pozornici – bilo da se predstavljate tajnici, bilo kojem drugom djelatniku ili osobi/osobama s kojima obavljate intervju. Ako čekate da vas pozovu na razgovor, nemojte tipkati na mobitel, slati poruke, bilo što. Stišajte ga i pospremite. Radije se osvrnite oko sebe i „upijte“ atmosferu.

Pozdravljanje i rukovanje
Predstavite se punim imenom i prezimenom i rukujte se čvrstim stiskom ruke. Kada se rukujete s osobom, gledajte je u oči i zapamtite njeno ime. Iako se u tom trenutku teško koncentrirati, nije nemoguće.

Životopis
Ponudite životopis prije nego što sjednete, kao svojevrsni početak intervjua. Ne trebamo vam govoriti da mora biti uredno isprintan, pregledan, logički posložen i bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

Pratite osobu s kojom razgovarate
Svaki intervju ima svoj ritam, koji određuje osoba koja ga provodi. Prilagodite mu se. Nemojte pokušavati reći odjednom sve što želite ili se previše truditi, jer to ostavlja dojam nesigurnosti i nervoze. Odgovarajte precizno i sažeto sa što je moguće više mirnoće i samopouzdanja. Pauzirajte prije nego što odgovorite na pitanje, ponovite pitanje ako je potrebno, kako biste dobili nekoliko trenutaka da date pravi odgovor.  

Pazite na verbalni i neverbalni govor
Ako se malo nagnete prema naprijed, pokazat ćete da ste zainteresirani. Gledajte osobe u oči kada s njima razgovarate. Direktan pogled u oči stvara dojam istinitosti. Nemojte se grbiti, rukama prolaziti kroz kosu, masirati vrat, ruke trljati u bedra… Također, nikako nemojte prekrižiti ruke preko prsa ili mahati s njima.

Pozorno slušajte
Budite maksimalno fokusirani. Promatrajte osobu koja vas intervjuira i kako ona reagira na vaše odgovore, te na koji način postavlja pitanja. Vi ste na razgovoru jer želite raditi za tu osobu i u suštini intervju sve se vrti oko te osobe, a ne oko vas.

Refleksni odgovori
Vi igrate poker kada ste na intervjuu. Zato, ako želite zadržati blef, suzdržite se refleksnih odgovora.

Držite se svojih boljih strana
Za vrijeme intervjua, lako je skrenuti s teme. Vježbajte kod kuće na koji način ćete prezentirati svoje vještine i na koji način maksimalno umanjiti ili izbjeći na pitanja o nedostatcima. Imajte već pripremljene odgovore koji uključuju vaše prednosti i nedostatke – posebno nedostatke.

Pripremite unaprijed vlastita pitanja
Neka to budu dva ili tri pitanja na koja niste dobili odgovor, no bez pitanja o plaći. Pitajte o načinu na koji način je tvrtka organizirana, je li rad u smjenama, terenski, koje su neke posebnosti radnog mjesta za koji se natječete, koliko tvrtka ima zaposlenih…

Na kraju intervjua
Dobri maniri uvijek funkcioniraju. Osim srdačnog rukovanja i smješka, zahvalite osobi na pruženoj prilici i slobodno naglasite da biste voljeli biti dio tima, te da se nadate da će vas uzeti u obzir za posao.