Renata Matusinović: Hrvati vole kuhati, tople juhe važan su dio kulture uživanja u hrani

Renata Matusinović rođena je Vrgorčanka, s diplomom Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i završenim smjerom Međunarodne trgovine. Sedamnaest je godina zaposlena u kompaniji Nestlé, a nekoliko posljednjih godina živi i radi u Beogradu

Renata Matusinovic portret.jpg

Dolazak u Nestlé, kaže, predstavljao je ljubav na prvi pogled, koja još uvijek traje. Renata je unutar svoje bogate karijere obnašala niz vodećih funkcija unutar kategorije kave i pića u Nestlé Adriatic regiji. Dala je izniman doprinos pozicioniranju robne marke NESCAFÉ, danas vodećeg brenda u kategoriji instant kave, na tržištima regije. Nakon toga karijeru nastavlja u Nestlé Češka i Slovačka na poziciji izvršne direktorice kategorije napitaka. Renata je sada izvršna direktorica za brendove MAGGI, THOMY, C, BUITONI i GARDEN GOURMET. Usto, već je više od deset godina dio Nestlé upravljačkog tima.

Za žena.hr govori o svom poslovnom putu i dugogodišnjoj karijeri, uspješnom rješavanju izazova tijekom rada u lockdownu, kulinarskim navikama i preferencijama Hrvata, održivosti i inovacijama u kategoriji hrane, a dala je i nekoliko savjeta mladim ženama koje se nalaze na svojim poslovnim počecima.

Pogledajte godinu dana unazad. Kako je izgledao vaš radni tjedan tijekom lockdowna? Koliko je bilo teško organizirati posao bez fizičkog kontakta s kolegama i mogućnosti putovanja na sastanke? Koji su bili najveći izazovi, a u čemu ste pronalazili mir i zadovoljstvo?

Rad u multinacionalnom okruženju i u virtualnim timovima već dugo je dio naše svakodnevice. Ono što se pokazalo ključnim za uspješnost u ovim vremenima bez presedana je verbalna komunikacija, stvaranje nove razine povjerenja unutar tima, empatija, zajednički rad i podrška. S druge strane, ono u čemu uvijek pronalazim mir i zadovoljstvo nakon napornog dana su sport, duge šetnje bez obzira na vremenske uvjete i dobra knjiga.

Kako ste odgovorili na zahtjeve potrošača u pandemiji? Koliko slušate potrošače i njihove želje?

Ponosna sam jer smo se jako brzo prilagodili potrebama tržišta za povećanom konzumacijom nutritivno bogatih obroka kod kuće. Tako smo samo u kategoriji  hrane lansirali nekoliko velikih inovacija: vegetarijanski burger GARDEN GOURMET, MAGGI Super juhe sa sastojcima koji doprinose jačanju imuniteta, MAGGI Trattoria a Casa recepti za Penne Arrabbita i Tagliattelle, MAGGI instant rezance i MAGGI BIO organske kocke za kuhanje, a  sve kako bi potrošači imali  iskustvo kao iz restorana. Izvrstan okus je i dalje ključan, on izaziva sreću i zadovoljstvo te nam nikada nije bio kompromis. Jednostavne ideje koje povezuju svježe sastojke s našim proizvodima čine dobar spoj za ukusan, hranjiv i praktičan obrok.

Vole li Hrvati kuhati? Koliko su im u svakodnevnom kuhanju važni svježi proizvodi i sastav proizvoda? Što se najčešće nalazi na vašem jelovniku tijekom užurbanog radnog dana?

Hrvati vole kuhati! Istaknula bih da su Hrvatima tople juhe važan dio kulture uživanja u hrani, no danas one više nisu samo predjelo nego su često cijeli obrok. Također povrće i svježe namirnice, salate te rižota i tjestenine sve se više konzumiraju. Za cijelu sjevernu Adriatic regiju karakteristična je velika konzumacija mesa, s naglaskom na piletinu. Za sebe mogu reći da sam ,,fleksitarijanka'', jedem često, ali u manjim količinama. Pazim na unos vitamina, minerala, proteina i zdravih masnoća, nastojim izbjegavati ugljikohidrate. Na  jelovniku su mi uglavnom povrće, juhe te variva od leće, slanutka i ječma, a jednom tjedno si priuštim meso i ribu.

Image

U svibnju je održan drugi regionalni virtualni Media brunch. Koje su teme bile u fokusu druženja s novinarima i o čemu ste Vi, u tom kontekstu, govorili?

Održivost je tema o kojoj se sve više govori. Mi smo otišli korak dalje, predstavili smo Nestlé održivost na djelu – konkretne akcije. Polazeći od održive nabave naših sirovina, načina proizvodnje bez negativnog utjecaja na prirodu, do promjene 100% ambalaže u reciklabilnu, odnosno onu koja se može ponovo upotrijebiti unutar sljedeće četiri godine. No, da bismo doista napravili pomak prema boljoj budućnosti trebamo i zajednicu. Tako je ove godine edukativni projekt u osnovnim školama Vrtim Zdravi Film dobio i element održivosti  i podijeljeno 2.000 sadnica kako bi djeca učila o održivom sustavu prehrane. Koristimo mogućnosti tehnologije kako bismo se približili većem broju mladih, pa tako drugu godinu zaredom organiziramo ljetne prakse i online edukacije za bolju zapošljivost mladih, a dio njih i direktno nakon toga planiramo zaposliti. Aktivnostima poput kampanje Biraj Zeleno podižemo svijet šire javnosti o važnosti odgovorne upotrebe vode, smanjenja  upotrebe plastike te važnosti adekvatnog upravljanja otpadom, s naglaskom na smanjenje otpada od hrane. Ono što je važan iskorak, naši partneri, ali i razne organizacije, prepoznaju naš rad i pridružuju se našim inicijativama.

Nedavno su i u Hrvatskoj predstavljene nove MAGGI Super Juhe. Po čemu su posebne?

Kulinarski MAGGI asortiman proširen je s novim, hranjivim Super Juhama.  Uz prirodne sastojke koje dobro poznajemo, MAGGI Super Juhe obogaćene su vitaminima C, B6 i B12, koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Ovisno o ukusima, raspoloženju ili prigodi, izbor mogu biti juha s brokulom, cvjetačom i špinatom, osvježavajuća povrtna juha s kurkumom ili bistra pileća juha s đumbirom. Posebnost su i inovacije u ambalaži - smanjenje veličine pakiranja i novi materijali, koji će pridonijeti značajnom smanjenju količine otpada kod krajnjeg potrošača.

Na što ste najviše ponosni tijekom Vašeg dugogodišnjeg rada u kompaniji Nestlé?

Ponosna sam na svoj doprinos rezultatima, rastu kompanije i profita, razvoj tvornice u Surčinu u naš centar hrane u Europi, u tvornicu budućnosti. Jednako tako ponosna sam na doprinos razvoju timova. Velik dio njih prepoznati su stručnjaci na internacionalnoj razini. Sigurnost posla, timski rad, podrška u balansiranju privatnih i poslovnih ciljeva, kontinuirani rezultati, čine to naše zajedničko putovanje kroz poslovne izazove ljepšim. Volim svoj tim, motiviran uspjehom i s misijom da stvaramo zajedno.

Što biste poručili mladim ženama koje su tek započele svoj put u kompaniji? Koji je ključ napretka i uspjeha?

Zaposlenoj ženi, a ako je ona pri tome ujedno i majka, nije lako. Treba joj podrška ne samo u kompaniji već i u kući, prije svega partnera. U tridesetima je najteže, dok djeca ne odrastu, no važno je da žene ne odustanu od karijere zbog tih kratkotrajnih prepreka. Savjetujem ženama da budu svoje, sa svim manama i vrlinama. Važno je ne odustati i ostati autentična! Ako radiš ono što voliš, vrijedno i odgovorno, timski si igrač, rezultati ne izostaju.