Proslavio ih je životinjski uzorak i boho šarenilo: Dolce&Gabbana - kontroverzni brend koji obožavamo

Talijanski dizajnerski dvojac domenico Dolce i Stefano Gabbana kreativci su koji stoje iza slavnog brenda luksuzne odjeće, a mi smo ti odlučili predstaviti njihovu profesionalnu priču te put koji su morali prijeći da bi stvorili jedan od najpoznatijih talijanskih brendova svih vremena

Proslavio ih je životinjski uzorak i boho šarenilo: Dolce&Gabbana - kontroverzni brend koji obožavamo

Životinjski printevi, eklektični boho stil i slavni D&G logo ono su po čemu odmah prepoznajemo slavni talijanski brend Dolce&Gabbana. Osnovan 1985. u Italiji, ovaj je brend luksuzne odjeće, obuće i modnih dodataka postao jedna od najprepoznatljivijih talijanskih dizajnerskih marki svih vremena, a za sve su zaslužni dizajneri Domenico Dolce i Stefano Gabbana.

Ovaj slavni dizajnerski dvojac upoznao se u Milanu 1980., a dvije godine kasnije započeli su suradnju iz koje je s vremenom nastao i njihov brend Dolce&Gabbana. Nakon što su te iste 1985. predstavili prvu kolekciju ženske odjeće na milanskom fashion weeku, preko noći su postali senzacija, a njihova slava ne blijedi ni danas. Tako su od samo jednog ekskluzivnog butika postali planetarno popularan brend s dućanima diljem svijeta, a svoju su ponudu proširili s isključivo ženske odjeće na onu mušku te su počeli proizvoditi i svoje modne dodatke kao i obuću za oba spola. Od ničega su tako u samo 15 godina izgradili firmu koja vrijedi oko 600 milijuna eura, a njihovo se sadašnje bogatstvo procijenjuje na oko milijardu eura što je samo još jedan dokaz da dizajn Dolce&Gabbane u svakoj eri i desetljeću pronalazi svoje kupce.


Originalno su Domenico Dolce i Stefano Gabbana bili inspirirani eklektičnim, boemskim stilom koji je slavio veselu ženstvenost, pa je njihov stil ubrzo postao vrlo prepoznatljiv. Životinjski printevi, jarke boje i lepršave haljine prepoznatljive su značajke njihova brenda, a sami Stefano i Domenico jednom su prilikom priznali da ih u njihovom radu najviše inspirira životna energije Sicilije koju opisuju kao posve neobuzdanu.


Uz to, Dolce&Gabbana poznati su i po svojem izazovnom donjem rublju u crnoj boji kao i šarenim, unikatnim kaputima.  Zanimljivo je kako je ovaj brend u siječnju 2016. godine lansirao svoju prvu ekskluzivnu kolekciju namijenjenu isključivo Muslimankama, pa su tako predstavili dizajnerske hidžabe i marame posute ružama, limunima i laticama cvijeća.


Osim što ovu marku mnogi znaju po odličnom dizajnu, Dolce&Gabbana u svojoj povijesti suočila se s mnogim kontroverzama i optužbama za rasizam, seksizam i homofobiju. Naime, reklamne kampanje ovog brenda često su koristile fotografije koje asociraju na seksualno i fizičko nasilje nad ženama, a posebnu je pomutnju izazvala reklama na kojoj skupina muškaraca na podu drži jednu ženu. Sud Italije nakon bune javnosti zabranio je kampanju rekavši kako ona slavi grupno silovanje ta da takvim fotografijama nije mjesto u kampanji jednog tako utjecajnog brenda.

Uz to, ovaj je dizajnerski dvojac uzburkao javnost kada je javno progovorio o tome kako se protive ideji da homoseksualci odgajaju i posvajaju djecu, rekavši kako je jedina prava obitelj ona tradicionalna. Kritizirali su i umjetnu oplodnju rekavši kako se takvim postupcima ljudi igraju Boga te da je to kršenje božjih pravila, a s obzirom na to da su i Stefano Gabbana i Domenico Dolce homoseksualci ovu su komentari dodatno razjarili ljude jer ih od njih nisu očekivali.

U svojoj kolekciji proljeće/ljeto 2013. dvojac je ponovno uspio podići prašinu jer su ih optužili za rasizam i stereotipiziranje američkih crnaca. Iako su se branili da su inspiraciju crpili sa Sicilije i tamošnje maurske zajednice, malo tko im je povjerovao. Ovakvih je kontroverzi bilo još mnogo, a unatoč tome što su čak i neke slavne osobe otvoreno pozivale ljude da ne kupuju i ne podržavaju Dolce&Gabbanu, popularnost brenda nikada nije bila veća.

S obzirom na to da su cijene kreacija ovog brenda niže od slavnih francuskih marki poput Chanela i Diora, više si ljudi može i priuštiti Dolce&Gabbanu. Upravo zato im je iznimno sklono azijsko tržište, ali i ono europsko, koje tradicionalno obožava talijansku modu i modne marke unatoč svim mrljama kojima su u prošlosti okaljale svoj ugled.