Ljeto nam se bliži, a mi ti predstavljamo neodoljivi hrvatski brend espadrila koje ostavljaju bez daha

Evita je domaći brend ručno rađenih espadrila, natikača i torbica koje oduševljavaju svojim dizajnom i šarmantnim uzorcima. Razgovarali smo s vlasnicom i dizajnericom koja stoji iza ove modne priče, Tanjom Filipović, koja nam je otkrila sve o počecima svog brenda

Ljeto nam se bliži, a mi ti predstavljamo neodoljivi hrvatski brend espadrila koje ostavljaju bez daha

Dok s nestrpljenjem čekamo popuštanje mjera prevencije zaraze smrtonosnim korona virusom i izlazak iz karantene, bliže nam se ljetni dani. Već je kraj travnja pa je potrebno početi razmišljati o svim slatkim odjevnim kombinacijama, haljinicama, badićima, pletenim cekerima i natikačama koje ćemo nositi ovog ljeta. Upravo stoga smo se sjetili predstaviti Evitu, domaći dizajnerski brend specijaliziran za prodaju ručno rađenih šarmantnih espadrila koje će voljeti svaka fashionistica.

S velikim mašnama, na vezanje oko zglobova, izvezene ili sa točkastim uzorcima – izbor je ogroman, a mi smo razgovarali s kreativkom koja stoji iza ove uspješne dizajnerske priče, Tanjom Filipović koja je osnovala Evitu 2017. godine i od tada postigla veliki uspjeh.

„Sve je počelo kada sam tokom studiranja modnog dizajna otišla na praksu kod naše dizajnerice Grete Gudelj te se tu zaljubila u šivanje i stvaranje. U jednom trgovačkom centru sam našla espadrile po vrlo povoljnoj cijeni koje sam kasnije uredila po svom ukusu te sam tu počela istraživati izradu i sve što s tim dolazi, pa je tako sve i krenulo“, objašnjava nam Tanja početak svoje dizajnerske priče. Nakon što je uredila i redizajnirala te prve espadrile, odlučila je pokrenuti brend koji će klijenticama nuditi šarmantnu ljetnu obuću bezvremenskog stila.


A iako je danas potpuno posvećena izradi espadrila i natikača, Tanja nam priznaje da one nisu bile njezina prva modna ljubav.

„Inače natikače prije nikada nisam nosila, ali tada kada sam ih prvi put uredila sam pomislila da bi se možda time mogla baviti te sam se skroz zaljubila u njih, htjela sam nešto čega nema toliko puno u ponudi, a da bude cjenovno pristupačno svima“, priča nam Tanja te dodaje kako su cipele brenda Evita namijenje svim ženama koje žele svoje outfite podignuti samo jednim ženstvenim i lepršavim komadom obuće.  
Većinu komada odlikuju mašne, jake boje i uzorci poput točkica i prugica. Izašla je i kolekcija haljina koja je u istom navedenom stilu, kao i torbice, tako da sve u kompletu ima jednu priču i jedan određeni stil kojim se vodimo“, otkriva nam ova dizajnerica. Ove slatke natikače i espadrile mogu se nabaviti putem Evitinog webshopa, a cijena im je 55 eura, tj. 416 kuna. 


Prije no što svake godine izbaci novu kolekciju natikača, espadrila i torbica, Tanja kroz dugotrajan proces pripreme prvo odabire materijal, a zatim smišlja kakav model od njega napraviti.

„Skoro nikada ne skiciram i crtam obuću nego ideje jednostavno dolaze same. Gornji dijelovi se šiju na mašini, učvršćuju te šiju na potplate i na kraju dolazi fotografiranje. Sve skupa je jedan dug, ali kreativan proces pa mi ne pada teško“, priča nam. 

Upitali smo ju i koju bi slavnu damu, domaću ili stranu, voljela vidjeti u svojoj obući, a ona nam skromno odgovara – bilo koju, jer bi svaku bilo lijepo vidjeti u Eviti.

No, dok mi maštamo o ljetu i kombinacijama koje ćemo nositi na plažu i tijekom vrućih ljetnih večeri,  činjenica je da nas čeka doista neobično ekonomsko razdoblje. Iako je sve donedavno biznis malim lokalnim dizajnerima cvjetao, a hrvatski unikatni proizvodi postajali sve popularniji i popularniji, svjetska pandemija korona virusa promijenila je situaciju preko noći, pa se mnogi mali poduzetnici sada nalaze u nezavidnoj situaciji.

Neki su se uspjeli snaći i organizirati svoju proizvodnju čak i u doba korone, dok je drugima pak teže uhvatiti ritam rada u karanteni.

Mislim da nikome trenutno nije lako, ali moramo se truditi i boriti da opstanemo, pomažući jednu drugima. Ja osobno još ne mogu ništa reći jer ovo je obično vrijeme kada prodaja tek kreće, za sada je dobro, a dalje ćemo vidjeti“, govori nam Tanja te dodaje kako unatoč tome što za njezin brend plodno razdoblje prodaje tek dolazi, sumnja da će ova sezona biti kao ona prošla ili pretprošla.


„Budimo pozitivni i nadajmo se da ćemo svi u svim područjima raditi i zarađivati. Mi se nadamo da će ljeto ipak donijeti normalnu potražnju, nama prodaja kreće tek od petog mjeseca“, kaže Tanja  te dodaje kako, kao i mnogi drugi mali poduzetnici, nije previše zadovoljna time kakve je ekonomske mjere Hrvatska donijela ne bi li pomogla malim poduzećima da se održe na životu.

„U nekim zemljama, država je privatnicima otpisala davanja prema državi te im tako omogućila lakše nošenje sa ovom krizom. Naša država je nama samo odgodila plaćanje što i nije neko rješenje, pitanje kako će poduzetnici uspjeti platiti tolike mjesece davanja“, pomalo zabrinuto priča Tanja, a njezine brige dijele mnogi drugi kreativci, poduzetnici, umjetnici i freelanceri kojima je novonastala situacija preko noći ugrozila primanja i financijsku stabilnost.

Ipak, unatoč promjenama koje nas sve očekuju i vjerojatno nešto težim mjesecima pred nama, ova svestrana dizajnerica obuće ostaje pozitivna i vedra, te se u svakom slučaju nada najboljem.

„Kada je sve tek krenulo moram priznati da, kao što je svuda vladala opća panika, da je i mene osobno to pogodilo, ali sada kada je prošlo već neko vrijeme karantene i kada se stvari pomalo vraćaju u normalu sada mi je nekako lakše. Ja sam više onaj pozitivni tip pa mislim da će stvarno sve opet biti u redu, možda ne odmah, ali bit će već jednom“, zaključuje Tanja, a mi ne sumnjamo da će potražnje za šarmantnim Evitama ipak biti i u ova krizna vremena.