Siguran početak bračnog života: sretan broj 12.12.12.

U Hrvatskoj godišnje gotovo 5 osoba na njih 1000 stupa u brak

Siguran početak bračnog života: sretan broj 12.12.12.

Bilo da se događa pod vodom, na nogometnom stadionu ili na Havajima, za mnoge parove najsretniji dan u njihovim životima ne može biti dovoljno neobičan: vrlo je popularno slaviti vjenčanje na izuzetnoj lokaciji i na poseban datum - kao što je 12.12.2012. To, navodno, donosi i sreću.

Svadbeno raspoloženje se razlikuje od zemlje do zemlje kao što se razlikuju ukusi parova kada je riječ o svadbenim slavljima: Turska, Poljska, Švicarska i Grčka su europski prvaci u vjenčanjima. U Hrvatskog godišnje gotovo 5 osoba na njih 1000 stupa u brak, što je nešto više od europskog prosjeka, a puno manje od Turske koja je europska predvodnica s 8 brakova sklopljenih na 1000 stanovnika. To je u suprotnosti s Bugarima, Španjolcima i Portugalcima koji su na europskoj ljestvici "svadbenih gunđala". Čak se vjenča više turskih parova nego američkih, unatoč velikom broju vjenčanja "na brzaka" u Las Vegasu. "Sve ove zemlje imaju jednu zajedničku stvar: došlo je do jasnog porasta prosječne dobi kada ljudi stupaju u brak. Ovih dana, većina mladih parova koji donesu odluku da se vjenčaju po prvi puta su u srednjim ili kasnim dvadesetim godinama", kaže Michaela Grimm, ekonomist i stručnjak za demografiju u Allianzu.

Vjenčani dan trebao bi biti najljepši u životu i teško je sjetiti se nekog drugog dana koji dobiva toliko pažnje i pripreme. Ljeto je najpopularnije godišnje doba za vjenčanja: u matičnom uredu brzo se rezerviraju datumi tijekom vikenda u mjesecima od svibnja do rujna. Kao rezultat toga, mnogi se parovi odlučuju započeti s pripremama za vjenčanje davno prije samoga datuma. Mnogo je sretnih rasprava o lokacijama za vjenčanje, dekoracijama i planerima vjenčanja. To su riječi koje izazivaju uzbuđenje i zvuče dobro, no i koštaju mnogo novaca. Vatromet i glazba uživo bi trebali zadiviti goste. Tradicionalni popis darova za vjenčanje s finim porculanom i kvalitetnim čašama za vino izlazi iz mode; popularnije je tražiti doprinose za svadbu ili za fond za medeni mjesec.