Budi najbolja verzija sebe.
Slažeš li se?

Bez ova tri ključna faktora - vaša veza neće uspjeti

Svi mi imamo univerzalni skup potreba u vezama i one su jednostavno ključne za uspjeh

Budi najbolja verzija sebe.

Svi imamo potrebe u vezi koje su važne za naše zdravlje. Neke od njih su specifične (određene razine kontrole, povjerenja ili načini komuniciranja), ali postoje i neke osnovne, univerzalne potrebe koje svi imamo, a istraživači i psiholozi već desetljećima se trude razumjeti ih. To uključuje druženje, naklonost i podršku.

Osnovne potrebe u vezi su sve stvari koje sami sebi ne možemo pružiti, a oslanjamo se na druge da nam pomognu pružiti nam ih. Izvorni koncept o ovoj vrsti potreba psihoanalitički terapeuti nazvali su "potrebama za ovisnošću", jer smo ovisni o drugima da ih ispunimo.

Točnije, kad smo tek došli na ovaj svijet, gotovo svaka potreba, osim kisika, ovisna je potreba. Novorođenče ovisi o drugima o hrani, udobnosti, njezi itd. Kako starimo, ove se potrebe mijenjaju jer neke od tih stvari naučimo osigurati za sebe. Međutim, kao odrasli ljudi i dalje imamo univerzalni skup potreba u vezama i one su jednostavno ključne za uspješnu vezu. Psiholog Will Meek na svojoj stranici objasnio je koje su to i što kada te potrebe nisu zadovoljene.

Budi najbolja verzija sebe.

Društvo i pripadnost

Ovo je naša potreba da dijelimo svoj život i imamo osjećaj pripadnosti, prihvaćanja i povezanosti s drugima. Kad se to ispuni, obično osjećamo zadovoljstvo, toplinu i sigurnost.

Naklonost - verbalna i fizička

Ovo je naša potreba da imamo brigu od drugih koja se izražava riječima i dodirom. Kada se to ispuni, obično osjećamo sreću i uzbuđenje i imamo osjećaj samopouzdanja.

Emocionalna podrška i potvrda

To je naša potreba da nas se prati, potvrdi i podrži kada se borimo. Kad se to ispuni, obično osjećamo olakšanje, opuštenost, prizemljenost i učinkovitost.

Za sretne parove, ove su potrebe idealno zadovoljene u partnerstvu. Snažni parovi mogu biti dobri prijatelji (dijeleći svakodnevni život, osobne povijesti i interese), pružati verbalnu i fizičku naklonost (afirmacije, zagrljaji, seksualna bliskost, komplimenti, itd.) i pružati emocionalnu podršku (biti tu uz drugu osobu u teškim vremenima, kad se druga osoba bori, itd.).

Budi najbolja verzija sebe.

U zdravoj vezi, oba partnera naviknu se ovisno o drugom za te potrebe, a kad im se ne udovolji, svaka osoba počinje postati nezadovoljna, što u konačnici može dovesti do prekida.

Pojedinci koji trenutno nisu u partnerskom odnosu moraju na drugi način zadovoljiti te potrebe. Obično se puno toga dogodi u čvrstim vezama s prijateljima i obitelji. Dobar primjer mogla bi biti grupa prijatelja ili obitelj koji te dobro poznaju, grle kad te vide, uvijek ti čuvaju leđa i znaju što trebaju reći kad si pod stresom te čine da se osjećaš kao da imaš važno mjesto u njihovom životu.

Druga je problem što ljudi imaju različite razine tih potreba. Općenito se vjeruje da su mnoge od ovih varijacija posljedica naših ranih iskustava u vezi.

Što kada potrebe nisu zadovoljene

Rezultati tih potreba koje nisu zadovoljeni različiti su ovisno o pojedincu gdje se on ili ona nalazi u životu. Ako ove potrebe nisu zadovoljene dok smo djeca, to može dovesti do dugotrajnijih problema u vezi s drugima. Kao odrasli, ako ih se ne zadovolji na odgovarajući način, dovodi do osjećaja usamljenosti, a ponekad može preći u beznađe ili depresiju.

Većina odraslih može se nositi s određenim vremenskim razdobljima, a da se ove potrebe ne ispune na odgovarajući način, ali za naše je cjelokupno zdravlje važno da budu zadovoljene.

Nažalost, mnoge obiteljske kulture i očekivanja uloga u našem društvu odbacuju važnost ovih potreba i usađuju vrijednosti da je nepotrebnost tih stvari nekako superiorniji način postojanja. Kad osoba drži ove vrijednosti, a te potrebe nisu zadovoljene, može doći do složene razine srama i stresa, što je puno kompliciranije proći.

Neki primjeri vrijednosti ili vjerovanja koja ih ometaju su: "Ne trebam nikoga", "Uvijek se mogu osloniti na sebe", "Ne želim druge opterećivati svojim problemima", "Plakanje ili ljutnja ne riješavaju ništa", i "Rijetko kažem 'volim te' jer će više značiti kad to kažem."

Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.