Kulturni događaj sezone

'IT' izložba koju moraš posjetiti: Genijalni 'Oni' Tisje Kljaković Braić

Naša poznata ilustratorica i umjetnica Tisja Kljaković Braić predstavila je svoja djela u poznatoj zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori, a mi smo odmah pohrlile razgledati izložbu. I nismo se razočarale – svakako je vrijedna posjeta

Rujnu se općenito veselimo jer upravo taj mjesec na simbolički način za mnoge obilježava nove početke – novu školsku godinu, novu poslovnu sezonu, novo godišnje doba, ali i nove sezone kazališnih predstava i vrhunskih izložaba u domaćim muzejima. Tako nas je jako razveselila vijest da od 17. 9. možemo uživati u genijalnim djelima i ilustracijama naše poznate umjetnice Tisje Kljaković Braić.

Naime, autorica megauspješnih ilustracija naziva “Oni” ovih dana objavljuje svoju drugu knjigu, “Oni 2”, a prikladno je tematski postavljena i njezina prva velika izložba u Klovićevim dvorima. S obzirom na to da je na sceni već više od 20 godina izložena su njezina sabrana djela iz raznih faza stvaralaštva, a posjetitelje će posebno privući i činjenica da na izložbi mogu premijerno vidjeti njezine nove ilustracije bračnog para koji su se proslavili u knjizi karikatura „Oni“, a  koji sada u izdanju Frakture dobivaju i svoj nastavak.

Ova monografska izložba naziva „Spomenik živom čoviku“ za javnost je dakle otvorena od 17. rujna do 12. prosinca 2021., od utorka do nedjelje, od 11 do 19 sati. Prostire se kroz cijeli prvi kat slavne galerije, a mi smo ju odmah odlučile posjetiti.

Za početak je bitno reći da je u početku karijere Tisja Kljaković bila bliskija informelu, odnosno art brutu, slikarstvu snažne ekspresije koje, u njenom slikarstvu, karakteriziraju velike crne reljefne površine. No, od 2009. godine njezine su slike postale svjetlije i vedrije, a velike crne površine zamijenile su bjeline. Bliskost primitivističkim formama od njezinih početaka ostala je konstantna sve do danas, a vidljiva je podjednako na njezinim crtežima kao i u slikarstvu. Tisja je svoju otvorenost, nesputanost, iskrenost i duhovitost odlučila izražavati upravo kroz jednostavne linije i oblike, kao i suženu paletu boja, pretežno akromatski kontrast crnih i bijelih površina.

Mi smo odlučile iskoristiti jedno popodne ovog tjedna te prošetati galerijom te se i same uvjeriti u genijalnost ovih radova. I definitivno nismo požalile, jer je izložba odlično koncipirana, a u radove ove umjetnice totalno smo se zaljubile. Među stotinjak djela mogu se pronaći razni stilovi i metode izvedbe, ali ono što je svim slikama, ilustracijama i karikaturama zajedničko je to da su duhovite, životne i prepune emocija. Od nježnih prikaza ljubavnika, pa sve do komičnih situacija iz bračnog života, preko skulptura pa sve do grafika - svijet Tisje Kljaković Braić prepoznatljiv je i topao, umjetničko utočište za sve one željne ozbiljnog arta, ali i ljudskosti.

Iako smo na izložbu došli s predodžbom o tome što nas očekuje, oduševljenje koje smo iskusili viđenim svakako nas je iznenadilo. Danas javnost ovu umjetnicu prepoznaje primarno po simpatičnim karikaturama, ali njezin su humor i dovitljivost zapravo bili prisutni u njezinom stvaralaštvu od kada je valjda prvi puta uzela kist u ruke. Likovni minimalizam i primitivizam tako su u njezinom radu spojeni s dubokim temama, cijelim vrtlogom emocija i prikazima životnih situacija na najpoetičniji mogući način. Bez suzdržavanja, Tisja Kljaković Braić kroz cijelu je svoju karijeru progovarala o ovim prostorima, univerzalnim životnim situacijama, ljubavi, gubitku i malim životnim radostima.

Ako si želiš uljepšati dan, kulturno se uzdići i upoznati našu umjetnicu u mnogo širem obliku od onog kojeg nude njezini slavni "Oni" ovih se dana zaputi na Gornji grad. Vjeruj nam, posjetom ovoj izložbi ne možeš pogriješiti.

Image

#ponosna: Kruna je poduzetnica i majka dvije blizanke i to nakon 11 umjetnih oplodnji