Obnovite vozačko znanje

Dugo niste vozili ili naprosto želite provjerite svoje vozačke sposobnosti? Onda ste kandidat za dodatne sate vožnje uz nadzor instruktora

Obnovite vozačko znanje

Tek ste položili vozački ispit ili pak duže vrijeme, pa čak i godinama, ne vozite automobil iako imate vozačku dozvolu? Kupili ste novi automobil, no niste sigurni u svoje vozačke vještine? Nedostaje vam samopouzdanja u vožnji kroz gradsku gužvu ili uske kvartovske uličice? Imate problema s parkiranjem? Ako ste se prepoznali u kojem od ovih pitanja, onda ste zasigurno kandidat za dodatne sate vožnje uz stručni nadzor instruktora iz autoškole.

Koliko je sati potrebno?

Uz iskusnog instruktora autoškole možete steći sigurnost u upravljanju vozilom po najrazličitijim uvjetima za vožnju. To je pravo rješenje za one koji dugo nisu vozili i više nisu sigurni u svoje vozačke sposobnosti. Koliko vam je sati potrebno, ovisi o tome koliko dugo niste vozili, koliko dugo ste vozili nakon polaganja vozačkog ispita, ali i o tome gdje ste položili vozački ispit i nakon toga vozili automobil.

Iz pojedinih autoškola napominju kako će nekoliko sati kondicijske vožnje biti dovoljno onima koji su malo nesigurni u sebe i svoje vozačke sposobnosti, pa im je potrebno samo par minuta s nekim znalcem koji će im reći što rade krivo i kako to ispraviti za sigurniju i udobniju vožnju. Za njih su već dva-tri sata dovoljna da se brzo vrate u vozačku kondiciju. Više od pet sati potrebno je da biste naučili sve što ste zaboravili i vratili vozačko samopouzdanje. Toliko je najmanje dodatnih sati vožnje potrebno onima koji misle da se uopće ne sjećaju kako se vozi, gdje je gas, a gdje kočnica. Inače, sat kondicijske vožnje naplaćuje se od 150 kuna.

Tehnika kondicijske vožnje

Na kondicijskoj vožnji obično se vozi jedan nastavni sat od 45 minuta ili jedan blok sat od 90 minuta.Tehnika vožnje uključuje pravilno kretanje i zaustavljanje, rad s papučicama, mijenjanje brzina, položaj ruku na volanu i mjenjaču, korištenje retrovizora, mrtvi kut, kretanje na uzbrdici, parkiranje, skretanje, korištenje  navigacijskih uređaja. Cijeli postupak izvodi se tako da kandidat vozi, a instruktor njegove radnje prati duplim komandama, sve dok ne stekne mogućnost samostalnog izvođenja radnji. Svaka radnja prvo se demonstrira, nakon čega se izvodi zajedno s instruktorom da bi se na kraju izvodila samostalno. Kasnije se kreće s rješavanjem složenijih prometnih situacija, samostalnim donošenjem odluka, ponavljanjem prometnih i sigurnosnih pravila.

Do vozačke dozvole iz više pokušaja

Mnogi zaboravljaju da moraju uzeti dodatne sate vožnje u autoškoli žele li doći do vozačke dozvole. Naime, kandidati koji ne prođu na ispitu iz vožnje, zakonski su obvezni voziti najmanje tri dodatna sata do sljedećeg ispitnog roka. Prema zakonu, polaznik autoškole obavezno mora odvoziti 35 sati. Dodatni se satovi vožnje naplaćuju, a instruktor najbolje može procijeniti jesu li potrebni. Roditelji mlađih polaznika često su sumnjičavi oko dodatnih sati vožnje, misle da autoškola želi dodatno zaraditi. Dodatni sati prilagođene kondicijske vožnje (bočno parkiranje, parkiranje u javnim garažama, vožnja na autocesti i slično) često su spasonosno rješenje  za mnoge vozače, a ne samo za početnike.

(M.G.)