Ne znaš što bi danas za ručak? Što kažeš na dagnje koje su bogate nutrijentima i brzo se spremaju?

Koliko često ti se na tanjuru nađu školjke? Vjerojatno vrlo rijetko, kao i većini. To je prava šteta jer su školjke odličan izvor nutrijenata važnih za zdravlje

Pripremili smo ti četiri recepta s dagnjama. One su među školjkama što i srdele među ribama - izuzetno hranjiva, a dostupna namirnica. Kilogram dagnji košta oko 20-ak kuna. Napraviš li ih na buzaru, a za prilog dodaš tjesteninu, od njih se mogu do sita najesti dvije do tri osobe. Možda ćeš se iznenaditi, ali dagnje se vrlo jednostavno i brzo pripremaju. Gotove su za 10-15 minuta. Najviše vremena uzet će ti njihovo čišćenje, a ni to nije problem kada se uhodaš.




  • Kako očistiti dagnje


Za čišćenje dagnji koristi grublju stranu spužvice za suđe (ne onu kojom pereš suđe jer ne želiš sapunicu u školjki), četkicu ili jednostavno struži jednu dagnju oštrim dijelom druge. Na taj način uklonit ćeš prljavštinu i sve ono što se u moru ili rijeci za školjku zalijepilo. Potom uz pomoć nožića izvuci "konopčić" iz školjke pa ih operi pod mlazom vode kako bi uklonila pijesak iz njih. Sad su školjke spremne za kuhanje.



(FOTO: Profimedia.hr)

  • Oprez!

Ono što je vrlo bitno naglasiti kako nakon večere, umjesto u čaši vina ne bi "uživala" u infuziji nakon ispumpavanja želuca, jer te je dopala pokvarena dagnja, je da prilikom čišćenja baciš sve otvorene dagnje, a nakon kuhanja one koje se nisu otvorile.

  • Čuvanje dagnji


Ako imaš skroz svježe dagnje možeš ih dan, najviše dva čuvati u hladnjaku prekrivene vlažnom krpom. No, najbolje je da ih odmah pripremiš i pojedeš ili očistiš i zalediš.

  • Zdravstvene prednosti 


Dagnje su riznica hranjivih tvari.Obiluju omega 3 masnim kiselinama koje štite mozak, srce i krvne žile. Bogate su vitaminom B12 koji je ključan za funkcioniranje živčanog sustava te cinkom koji jača imunitet, a poznat je i po pozitivnom djelovanju na spolne organe, osobito kod muškaraca - zato se školjke i smatraju afrodizijakom. Osim toga, dagnje su bogate željezom, magnezijem, kalijem i vitaminima C i A.

Dovoljno argumenata da ih već ovaj vikend pripremiš po nekom od naših recepata, zar ne? 


(FOTO: Pexels)

1/5
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.