Ambienta 2011. - aktualni trendovi iz dizajna namještaja i opremanja

Sajam pokazao da hrvatski dizajn može ravnopravno konkurirati poznatim svjetskim brandovima

Ambienta 2011. -  aktualni trendovi iz dizajna namještaja i opremanja

Od 19. - 23. listopada 2011. održana je Ambienta, 38. međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije na Zagrebačkom velesajmu. Na ovogodišnjoj Ambienti sudjelovao je 391 izlagač na 38.000 četvornih metara izložbenog  prostora iz 29 zemalja.

U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom organizirano je predstavljanje hrvatskih proizvođača namještaja i unutarnjeg uređenja pod nazivom "Hrvatska drvna industrija“. Svoje proizvode predstavile su i brojne druge tvrtke, a organizirane su različite izložbe, koje su sajam učinile zanimljivijim i kvalitetnijim.

Iako u skromnijem izdanju od prethodnih godina, Ambienta se pokazala kao sajam na kome posjetitelji mogu vidjeti aktualne trendove iz dizajna namještaja i opremanja. Osobito vrijedno i važno za istaknuti je suradnja hrvatskih dizajnera i proizvođača namještaja, koji su se povezali i na ovom sajmu prezentirali namještaj vrhunskog dizajna i kvalitete. Ovakvi sajmovi su idealna mjesta za prezentaciju i promociju hrvatskog dizajna, koji ravnopravno može konkurirati poznatim svjetskim brandovima.

Najnovije trendove u svijetu kuhinja prikazale su slovenska tvrtka Svea i hrvatske tvrtke Kredenc i Sven. Spoj sofisticiranih materijala i vrhunske tehnologije daje kuhinjama novu dimenziju  i čini ih puno značajnijim prostorom od onoga za kuhanje i objedovanje.


Image

Sven

Image


Kredenc

Image


Svea



Namještaj za dječje sobe prezentirala je tvrtka Adax, koja aktivno surađuje s hrvatskim dizajnerima. Atraktivno osmišljen i funkcionalan program dječjeg namještaja pokazuje kako je suradnja s hrvatskim dizajnerima pravi način za stvaranje uspješnog branda.

Novitete u kupaonskom namještaju istaknula je tvrtka Stigo bathrooms, udobne pletene sjedeće garniture Rattan Sedia, vječno moderne linije klasičnog namještaja slovenska tvrtka Stilles, a u svijetu kamina tvrtka Kamini Hoyan.


Image


Adax

Image


Stigo

Image


Kamini Hoyan

Image


Stilles


Klub garniture vrhunske udobnosti i dizajna mogle su se pogledati na štandovima tvrtki Kvadra, koja se također može pohvaliti suradnjom s hrvatskim dizajnerima i Malagić (Divani, Desidero), koji prate najnovije svjetske trendove u oblikovanju, primjeni materijala i ergonomiji klub garnitura.

Vrhunski dizajniran stambeni i uredski namještaj prezentira tvrtka Inkea. Namještaj ističu minimalističke linije i modularne mogućnosti slaganja, koje ga čine izuzetno funkcionalnim za velike i male prostore. Iza atraktivnog i inteligentno osmišljenog namještaja stoji potpis hrvatskih arhitekata i dizajnera, uposlenika tvrtke Inkea.



Image


Kvadra

Image


Malagić

Image


Inkea


Drvene podne obloge izložile su tvrtke Galeković i Floor Experts. Osim drvenih, Floor Experts nudi i druge vrste obloga poput onih od pluta, linoleuma, kože, itd. Podna obloga ima izuzetan značaj u uređenju interijera, jer zauzima najveću površinu i time postaje vizualno dominantna.

Image


Galeković

Image


Floor Experts

Potrebno je istaknuti izložbu članova Zajednice za industrijski dizajn pri HGK, koji su predstavili svoje radove kao i kreativna rješenja u 2 kategorije: gotovi proizvodi, koji su dostupni na tržištu u svakodnevnoj prodaji i gotovi funkcionalni prototipovi za koje se traži neki oblik suradnje: ili proizvođač ili kupac.

"Dizajnom do identiteta - hrvatska hotelska soba“ – izložba je proizvoda nastalih u suradnji sa Studijem dizajna i proizvođača hrvatske drvne industrije - članica klastera Hrvatski interijeri sa ciljem: dizajnirati i proizvesti hotelske sobe za novi identitet turizma u Hrvatskoj, ali i za novi identitet hrvatskog proizvođača. Na sajmu su svoje radove predstavili studenti i profesori Šumarskog fakulteta, Studija dizajna, Škole primjenjene umjetnosti i dizajna i strukovnih škola.


Image


Zzid

Image


Boomerang

Iako skromna, Ambienta 2011 je prikazala sinergiju hrvatskog dizajna i proizvodnje i pokazala kako takvi proizvodi imaju priliku svoje mjesto naći i na inozemnom tržištu.

Monika Galović, dipl.ing.arh.
www.interijerNET.hr