E-cigarete loše za oralni mikrobiom: Povećavaju rizik od infekcija i narušavaju imunitet

Znanstvenici sa Sveučilišta New York su otkrili da korištenje e-cigarete potiče u ustima razmnožavanje bakterija koje izazivaju infekcije.
E-cigarete ili parilice su vrlo popularne kao sredstvo za odvikavnje od pravih cigareta, no s obzirom da je riječ o relativno novom izumu, nije poznato kako djeluju na zdravlje.

Image

Prepoznajte vrstu glavobolje (i kako je se najlakše riješiti)

Studija čiji su rezultati objavljeni u časopisu iScience pokazala je da parilice i e-cigarete mijenjaju kulturu bakterija u ustima - oralni mikrobiom - na način da povećavaju rizik od infekcije više, no što to čini klasična cigareta.

U tvom organizmu žive milijuni bakterija  - na koži, u crijevima u ustima - one ti pomažu boriti se protiv infekcija i probavljati hranu. Ključno je da su u balansu, odnosno da prevladavaju dobre bakterije u tijelu.

Image

(FOTO: Pexels)

Američki znanstvenici odlučili su se pozabaviti utjecajem e-cigareta  na usnu šupljinu čiji je mikrobiom vrlo delikatan. Disbalans može dovesti do oralnih bolesti. Znanstvenici su usporedili oralni mikrobiom tri skupine ljudi - korisnika e-cigareta, pušača klasičnih cigareta i nepušača.

"S obzirom na njihovu popularnost ključno je da otkrijemo što više o utjecaju aerosoli iz e-cigareta na oralni mikrobiom te upalnih rekacija kako bismo bolje razumjeli njihovo djelovanje na zdravlje", kaže za portal Medical News Today koautorica studije Xin Li.

Znanstvenici su profilirali mikorbne zajednice prisutne u slini 119 osoba iz tri spomenute skupine, koristeći specijalni tip genetskog probira. Jedinstvene promjene pronašli su kod korisnika parilice i e-cigarete. U usporedbi s klasičnim pušačima i nepušačima, osobe koje koriste e-cigarete imaju povišen broj bakterija Porohyromonas i Veillonella, uzročnika bolesti desni. Također su pronašli visoke upalne markere što ukazuje na to da e-cigarete loše djeluju na imunitet.

Bolesti zubnog mesa, ako se ne liječe, mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih stanja poput dijabetesa, kardiovaskularnih problema a čak i nekig vrsta zloćudnih tumora.