Dobar osjećaj ušetao u desetu bio&bio trgovinu – 10 u 10-oj

Popratili smo otvaranje 10-tog bio&bio dućana i popričali sa voditeljicom Žanom Hinek

Dobar osjećaj ušetao u desetu bio&bio trgovinu – 10 u 10-oj

U četvrtak je u zagrebačkom Arena Centru obilježeno otvaranje desete trgovine čime je i ispunjena misija bio&bio trgovina otvoriti deset trgovina. Ove godine bio&bio obitelj obogaćena je sa tri nove lokacije u Zagrebu, Puli i Varaždinu. Na događanju su uz predstavnike medija bili i voditeljica bio&bio lanca trgovina i članica Uprave Biovege Žana Hinek koja je sudionike upoznala s originalnim hrvatskim konceptom bio&bio osmišljenim od strane pionira zdrave prehrane i stilova življenja Jadranke Boban Pejić i Zlatka Pejića te izrazila zadovoljstvo što je bio&bio postao i dijelom shopping centra gdje ga zbog odlične ponude od 2500 ekoproizvoda i vrlo ljubaznih djelatnika prepoznaju mnogi kupci i zagovornici zdravog života.

Trgovine bio&bio kao dio nove poslovne strategije imaju i otvaranje velikih formata trgovina, od 100 do 160 m2. Kao posebnu važnost gđa Hinek je naglasila i sve veći broj domaćih ekoproizvoda na policama trgovina i suradnju s domaćim ekopoljoprivrednicima te vjeru da će trenutačne količine u nastupajućoj godini biti sve veće jer cilj bio&bio trgovina je poticanje domaće ekopoljoprivrede.

Prisutnima se obratila i Mirjana Majerović, direktorica shopping Centra Arena i izrazila zadovoljstvo zbog tako kvalitetnog koncepta u ovom Centru te naglasila da je otvaranjem bio&bio ovaj centar dobio i dodatnu vrijednost te poželjela još mnogo kupaca. Mario Valentić, vjerni bio&bio kupac pojasnio je na primjeru mrkve da obožava domaće ekološko povrće koje je zadržalo miris i okus izvornog povrća kao što je nekada jeo kod bake i djeda za razliku od mrkve u ostalim trgovinama bio&bio mrkva zadržala je punoću okusa i odličan okus. Ines Bojanić, koja odavno zalazi u bio&bio jako je zadovoljna ponudom a i malena Katja već je u maminom trbuhu jela organske namirnice a sada jako voli slatkiše i sve ono što mama pripremi. Svi su naglasili i ljubaznost djelatnika koje se doista može uvijek pitati za savjet ili neku infomaciju i koji će rado pomoći.

Image



Posljednjih godinu dana bio&bio se znatno proširio na tržištu. O njihovom rastu i razvoju popričali smo sa Žanom Hinek, voditeljicom bio&bio lanca trgovina.
Kako je tekao rast bio&bio od prvih dana do danas?
Ovogodišnja ekspanzija posljedica je trenda rasta poslovanja i u bio&bio sustavu, ali i u segmentu trgovanja ekoproizvodima na hrvatskom tržištu.
Od početka poslovanja do danas u širenje bio&bio trgovina se kretalo samo i isključivo kada su prethodno otvorene karike te interni ustroj dovoljno stasali da se nova trgovina otvori sa svim materijalnim, ali i „emocionalnim“ nabojem kojeg krasi naše poslovanje.
Od 2003., kada se prvi puta i pojavilo ime bio&bio na trgovini ekoproizvoda do danas, koncept je doživljavao svoje faze „zrelosti“. Prvenstveno mislim na asortiman koji je prije 7 godina ovisio gotovo isključivo o Bioveginoj distribuciji ekoproizvoda te se postupno kroz godine, uporno inzistirajući na razvoju lokalnih proizvoda, sada možemo pohvaliti s najvećim izborom ekoproizvoda na tržištu te nesumnjivo najvećom ponudom hrvatskih ekoproizvoda.
Također je rast donio i promjenu ponašanja potrošača, ali i strukturu potrošača. Prvi kupci najvećim dijelom su bili vođeni potrebom za unaprijeđenjem osobnog zdravlja ili zdravlja obitelji, dok se današnji kupci u najvećoj mjeri vode željom da kupuju kvalitetne, sigurne, provjerene proizvode u kojima osim hranjive vrijednosti žele i uživati – dobro se osjećati.

Kako su izgledali vaši prvi dani u bio&bio?
Još uvijek nam je strast i uvjerenost u smisao našeg djelovanja kao na početku. Svijet ekoproizvoda iz kategorije hrane, dodataka prehrani, prirodne kozmetike i drugih segmenata toliko se širi, napreduje, te je inovativan tako da je svaka naša trgovina, pa i svaka poslovna godina, novi početak.
Ono što je vrijedno od prvih dana a i danas su ljudi jer većina ljudi koji su u bio&bio sustavu i dalje čini okosnicu našeg rada i doprinosi svojim iskustvom u širenju trgovina.
Kako sam već napomenula u prvim danima Biovegine maloprodaje, prije petnaestak godina, naši kupci su tragali za zdravljem, često vrlo teško bolesni ljudi. Oni su bili i naši amabasadori jer su svojim pozitivnim iskustvima, vrlo često i dramatično pozitivnim, širili vijest o našoj ponudi ali i usluzi, savjetima koje su dobivali od naših djelatnika. Na početku, kada smo još bili smješteni na prvom katu Makronova ustanove, su kolege iz trgovine stalno ispitivali naše direktore Jadranku Boban Pejić i Zlatka Pejića za specifične savjete. Sada to znanje i iskustvo postoji akumulirano u sustavu i koristi se u svim našim trgovinama. Mnogo je edukacija, vlastitog iskustva i autentičnih doživljaja bio&bio proizvoda utkano u naš rad.

Koliko su ljudi vodili brigu o zdravoj prehrani prije 7 godina kada je otvoren prvi bio&bio dućan?
Sada možemo slobodnije „priznati“ ono čemu smo zaista željeli konfrontirati nekada, a to je da smo počeli kao „alternativci“. Mnoge spoznaje o djelovanju hrane tada još nisu bile znastveno potvrđene, a o tome smo intenzivno govorili. Posebice tu mislim na izravnom utjecaju cjelovite kvalitete hrane i njene pripreme na zdravlje čovjeka. Znanje o ekoproizvodima do prije samo 5 godina bilo je na iznimno niskim granama i često se podrazumijevalo da ekoproizvod znači isto što i domaće uzgojeni proizvod te da je dovoljno piti čajeve da bi se neko zdravstveno stanje na prirodan način promijenilo.

Kakvo je stanje sada i što se promijenilo u ovih sedam godina?
I danas je znanje o prirodnim proizvodima daleko ispod europskih prosjeka što nažalost za izravnu posljedicu ima to da je ispod 1% hrvatskih obradivih površina pod ekonadzorom, dok se u susjednoj Austriji ta brojka kreće u visini 20%. No, promijenila se potražnja kupaca ali i potvrda da je hrana bitna u održavanju zdravlja, ali i ono što nanosimo na kožu, ono čime održavamo svoje kućanstvo i što unosimo u svoje misli.

Što se najviše kupovalo prije sedam godina, a što se sada najviše kupuje?
Ponajviše je izbor utjecao na tadašnju potražnju jer smo tada imali fokus na osnovnim namirnicama žitaricama, mahunarkama ali i tradicionalnim istočnjačkim proizvodima koji su bili značajni dodaci u makrobiotičkom konceptu prehrane. Također značajni udio u potražnji su imali dodaci prehrani prvenstveno Zelena Magma i Spirulina kao posve prirodni, cjeloviti i iznimno učinkoviti dodaci za dizanje imuniteta i vlastitih snaga za procese iscijeljivanja. Danas je faktor uživanja i njege više prisutan te sve više raste udio cjelovitih slatkiša ali i kozmetike. Također, kako stasa hrvatska eko proizvodnja i suradnja s našim kooperantima širi se i kupovina ekološki uzgojenog voća i povrća koja postaje iznimno bitan sektor u našoj ponudi.

Image



Što ljude motivira da se prebace na ekološke / organske proizvode?
Grupirala bih faktore motivacije na: zdravstveno uvjetovane, ekološki osvještene, potražnja za provjerenom kvalitetom te faktor sigurnosti kupovanja.

Imate široku paletu japanskih proizvoda. Vole li ljudi egzotičnu japansku hranu poput daikona ili algi? Zašto biste je preporučili?
Za ovu grupu proizvoda smo osobno vezani jer smo potakli iz „makrobiotičke škole“ tj. pristupa prehrani. Ova grupa proizvoda koristi se uglavnom kao začini no, po svojim hranjivim vrijednostima, ali i načinom pripreme, ove namirnice postaju prava prirodna ljekarna fascinantno učinkovita. Primjerice umeboshi začini imaju jak antibakterijski učinak, a za bilo kakav kroničan ili akutan problem s probavom imaju gotovo trenutan učinak. Alge su najmoćniji prirodni čistači našeg tijela koji poput prirodnih četkica čiste naš organizam, no donose ono što je današnjoj prehrani, temeljenoj na rafiniranim namirnicama, deficitarno, a to su minerali. Mali hint koji je zanimljiv i ženama i muškarcima – naime, smatra se da je ljepota kose, njena bujnost, zdravlje i manji broj sijedih kod Azijata upravo uvjetovana većom količinom algi u prehrani. U Japanu primjerice 10% dnevnog menija se odnosi na hranu na bazi algi.

Osim hrane u dućanima imate i druge proizvode. Što biste istaknuli iz neprehrambenog odjela?
Hrana je iznimno važna jer je jedino što od materijalnog svijeta unosimo u svoje tijelo te izravno utječe na naše zdravlje. Stoga bih i dalje najviše preporučila unos cjelovitih i ekoloških žitarica, mahunarki i povrća.
No, kako je sve što nanesemo na kožu za 6 minuta u našoj krvi bitna je i njega naše kože. Upravo zato preporučujemo i iznimno smo zadovoljni s učinkovitosti Dr.Hauschka kozmetike koja, osim što njeguje, i zaista mijenja stanja naše kože tj. vraća prirodni balans. Također, u urbanom načinu življenja bitni su i dodaci prehrani koji na brz način mogu pomoći u sanaciji disbalansa pa i onih s teškim posljedicama. Osobno sam oduševljena s protuupalnim djelovanjem BioAstin proizvoda koji mi je pomogao u sanaciji prirodne mane koljena ali i bitno unaprijedio stanje krvnih žila i imune otpornosti.
Obzirom da smo ekološki osviješteni pojedinci iznimno nam je bitno kojim sredstvima čistimo svoj dom svakako je važna ponuda Ecover sredstava.
Ipak, literatura na temu zdravih stilova življenja iz Planetopijinog izdavaštva mislim da je najvrijedniji dio neprehrambene ponude jer donosi informacije koje mnogima mijenjaju živote.

Kakvi su planovi trgovina bio&bio za budućnost?
Biti i dalje inovativni i posvećeni u potpunosti onome što radimo te sa brižnošću našim kupcima donositi sve širi asortiman ekoproizvoda po što konkurentnijim cijenama.

Koji je vaš savjet čitateljicama vezano za prehranu?
Svakako bi bio vezan za doručak! Brz ritam života služi nam za opravdanje da ovaj važan obrok preskačemo ili na brzinu pojedemo nešto uz put. Musli od amarantha, sa šalicom zobenog mlijeka te ekočaj umjesto prve kave i te kako mogu činiti razliku.
I na najdalji put se kreće prvim korakom stoga mala promjena navika vodi ka velikim promjenama u našem dobrom osjećaju.