Loše ocjene pred kraj školske godine

Prijetnje ne ispravljaju jedinice

Loše ocjene pred kraj školske godine

Bliži se kraj školske godine i mnogim su učenicima loše ocjene prava mora. Skrivaju ih od roditelja u strahu od kazne, ali i od samih sebe, nesposobni da učenje organiziraju tako da u kratkom roku isprave rezultate propusta, nemara i neučenja. Roditeljima koji redovito odlaze na informacijske sastanke s razrednikom ili učenikom, djetetov uspjeh tijekom cijele godine nije tajna, ni iznenađenje. Imali su, dakako, dovoljno vremena da reagiraju na loše ocjene.

Što učiniti u posljednjih pet minuta? Budući da je dijete i samo frustrirano svojim neuspjehom (pa čak i ako je posljedica lijenosti) kazne i predbacivanja neće biti od velike pomoći. Prije svega, treba mu razumijevanje, potpora i pomoć, pogotovo ako lošu ocjenu ima iz predmeta koji mu nikako ne ide. Za instrukcije najvjerojatnije nema vremena, osim nekoliko konzultativnih sastanaka sa stručnjakom za određeni predmet, koji će djetetu objasniti ono što mu iz gradiva uopće nije jasno.

Od roditelja se ne može očekivati da jedan ili više predmeta u potpunosti rade s djetetom, ali itekako mogu pomoći u organizaciji i usvajanju novog, efikasnijeg načina učenja.

  • Najprije smirite atmosferu u kući i uvjerite dijete da još nije sve izgubljeno.
  • Provjerite ima li lošu ocjenu tijekom cijele godine (pa će za ispravljanje morati naučiti cijelo gradivo) ili ju je dobilo u drugom polugodištu.
  • Pomognite djetetu da rasporedi gradivo na manje cjeline, koje će prolaziti svakoga dana.
  • Neka uči samo ili, još bolje, s prijateljicom ili prijateljem koji ima bolju ocjenu. Svake večeri ispitajte ga što je toga dana naučilo. Tako će se dijete samo uvjeriti kako napreduje, steći volju i samopouzdanje, a to je za ispravljanje loših ocjena i u vremenskoj stisci najvažnije.

Požali li vam se dijete da ima lošu ocjenu zato što ga profesor ne voli ili je prestrog, nije na odmet porazgovarati o tome s razrednikom ili predmetnim učiteljem. Tako ćete barem saznati što određeni nastavnik očekuje od učenika i moći sugerirati djetetu da pripazi na to dok uči.

Čak i ako do kraja školske godine ne uspije ispraviti lošu ocjenu, ne treba to shvaćati kao kraj svijeta, nego se odmah ozbiljno pripremati za popravni ispit. Za predmete kao što su matematika i strani jezici dobro je, ako to ikako možete, djetetu priuštiti instrukcije.