Budi najbolja verzija sebe.
Početak školske godine

Edukatorica Brčić: Kako roditelji mogu umanjiti stres?

Roditeljstvo je u današnje vrijeme samo po sebi izazovno, a zbog krize postalo je još zahtjevnije

Budi najbolja verzija sebe.

Kako bi si olakšali obiteljski život, evo nekoliko savjeta. Organizirajte obiteljski sastanak. Na njemu porazgovarajte s djecom o tome što se događa. Djeca vide da se nešto čudno događa, da su odrasli u strahu, nervozni, ali im baš nije jasno zašto (pogotovo mala djeca). Nemojte im lagati i praviti se da je sve u redu. Recite im kako se osjećate i zašto. Svako prikrivanje stvarne situacije i vaših emocija će pogoršati cijelu stvar. Djeca mogu jako dobro osjetiti naše emocije i pročitati naše stvarno stanje pomoću našeg govora tijela. Zato nema smisla prikrivati ih. To ih može samo zbuniti i uplašiti.

Nemojte se opterećivati perfekcionizmom. U vrijeme kada su djeca kod kuće, kada morate raditi od kuće i još k tome i pomagati djeci oko školskih zadataka i zadaće, teško da ćete uspjeti sve sami odraditi onako kako smatrate da bi trebalo. Zato podijelite kućanske poslove i dogovorite pravila. Možete djeci dati da odaberu što žele raditi po kući. Puno lakše će odraditi ono što si sama izaberu, nego ono što im nametnemo.

Pronađite aktivnost koja će vam pomoći da se lakše nosite sa stresom. Pronađite svaki dan za sebe barem pet minuta. To može biti mindfulness tehnika za otpuštanje tjeskobe, yoga, plesanje, šivanje, slikanje, kuhanje, čitanje… Ako vam treba predah ili vas netko živcira, koristite Ja rečenice kako bi im to dali do znanja. Recimo: "Ja trebam odmor." Ja bi se bolje osjećala ako bi…". To će vam puno više pomoći nego da kritizirate ili optužujete ukućane.

Budi najbolja verzija sebe.

Vodite računa o spavanju. Zbog boravka u zatvorenom prostoru, mnogi neće imati dovoljno serotonina koji je ključan za proizvodnju melatonina koji je naša prirodna tableta za spavanje. Naime, za lučenje serotonina nam je potrebna sunčeva svjetlost ili danje svjetlo. Isto vrijedi i za djecu. Zbog toga mnogi bi mogli imati problema sa spavanjem. Zato je važno da otprilike sat vremena prije spavanja prigušite svjetla, ugasite sve ekrane, pustite opuštajuću glazbu i tako pripremite tijelo na opuštanje i spavanje. Mali ekrani zavaravaju naše oči i mozak i umjetno nas održavaju budnim.

Ograničite čitanje vijesti. Recite sami sebi da ćete ih čitati recimo dva puta dnevno po pola sata. Čitanje vijesti, starih obavijesti i raznih nepotvrđenih i šturih informacija može samo pridonijeti tjeskobi i strahu. Sa strahom i tjeskobom se možete nositi tako i da napišete na papir što vas muči. Kada to izbacite iz sebe, bit će vam puno lakše.

Iako ste u izolaciji to ne znači da se trebate i socijalno izolirati. Koristite sve mogućnosti koje nam tehnologija pruža da kontaktiramo jedni s drugima. Razgovor s prijateljima i članovima obitelji razveselit će vas i raspoložiti, te i cijeli dan učiniti ljepšim.

Iskoristite vrijeme za stvari za koje prije niste imali vremena. Od spremanja odmara do gledanja filmova i serija. Družite se s djecom i uživajte s njima. Ovo vam je i prilika da se jače povežete kako obitelj.

Budi najbolja verzija sebe.

Iva Brčić, mag.soc/phil., je praktičar terapijskih vještina i tehnika Instituta D.O.M. i europske krovne udruge za dječju i adolescentnu psihoterapiju, edukatorica. Mama je devetogodišnjaka na kojem je isprobala sve tehnike dr. Karpa i kada je vidjela kako odlično funkcioniraju, odlučila je pomoći i drugim roditeljima. Kroz svoj rad pomaže roditeljima u baby handlingu i odgoju. Već godinama provodi edukaciju roditelja o odgoju i o nenasilnoj komunikaciji s djecom, te s djecom provodi radionice Reci NE bullyingu koje im pomažu u socijalizaciji i razvoju emocionalne inteligencije. Surađuje s Učiteljskom akademijom, Dramskom Akademijom i Fakultetom političkih znanosti, te vrtićima i školama na kojima održava predavanja na temu odgoja, prevencije obiteljskog i međuvršnjačkog nasilja, utjecaja medija.

Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.