Edukativnim igrama do radnih navika

Poduzetnički duh poticati od najranije dobi

Edukativnim igrama do radnih navika

Stručnjaci tvrde kako djeci već od najranijih dana treba usaditi poduzetnički duh i način razmišljanja. Edukativne igre, osmišljeni programi i projekti omogućuju da se djeci približi poduzetnički način razmišljanja, razvija svijest o potrebi međusobne suradnje, te što je posebice važno, jača njihovo samopouzdanje.

Ključnu ulogu u tome ima edukacija, u koju treba uključiti i roditelje i nastavnike koji neposredno rade s djecom, pa o njihovoj angažiranosti često ovisi uspješnost projekata kojima je cilj razviti kod djece vještine i znanja o poduzetništvu. Već u osnovnoškolskom obrazovanju treba početi uključivati djecu u programe, koji će kod njih poticati poduzetnost, motivirati ih da iznose vlastite ideje, sudjeluju u timskom odlučivanju. 

Dječji tjedan poduzetništva počeo u Bjelovaru

Upravo takav pilot-projekt, kojim se želi djecu osnovnoškolskog uzrasta potaknuti da usvoje poduzetničke vještine te razviju radne navike već od najranije dobi, počeo se provoditi i u Hrvatskoj. Prvi je za start projekta "Dječji tjedan poduzetništva" izabran Bjelovar, gdje je predstavljen prije nekoliko dana. Provodi ga Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva u suradnji s Pučkim učilištem Akademijom "Petar Zrinski", Klubom kulture "Agram" te gradovima Bjelovarom, Viroviticom, Pulom i Kninom.

Dječji tjedan poduzetništva novost je u obrazovanju djece, kako bi se podigla kultura razvoja poduzetništva. Svrha je projekta aktivnim metodama podučavanja, edukativnim radionicama i kazališnim predstavama za učenike i nastavnike potaknuti uvođenje sustavnog obrazovanja za poduzetništvo u hrvatski obrazovni sustav.

U radionicama i kroz predstavu "Edukativno kazalište" djeca će kroz igru učiti kako od najranije dobi sudjelovati u stvaranju obiteljskog proračuna, kako postati dio tima, kako raspolagati vlastitim džeparcem. Važno je također stvarati kod djece navike štednje, učiti ih poduzetnosti, koja će im dobro doći u budućnosti kada se od njih bude očekivala snalažljivost i samopouzdanje. Radionice su namijenjene i za nastavnike kako bi ih se senzibiliziralo za uvođenje novih metoda poučavanja primjerenih stjecanju poduzetničkih znanja i kompetencija.

U pilot projektu sudjeluje oko 230 učenika, nastavnika i roditelja učenika dviju osnovnih škola. Trebao bi se iduće godine proširiti i na druge hrvatske gradove.

(M.G.)