Ženski problemi i rješenja u poslovnom svijetu

Žena da bi opstala na tržištu rada kontinuirano mora raditi na konkurentnosti i vlastitom imidžu

Ženski problemi i rješenja u poslovnom svijetu

Nažalost, davno utvrđena činjenica još je uvijek istinita - žene u poslovnom svijetu i dalje imaju mnogo više prepreka na putu prema uspjehu i samoostvarenju, od njihovih kolega muškaraca.

Razloga za takav ženski status ima mnogo, iako su žene po statistikama obrazovanije od muškaraca, otvorenije, odgovornije  i mnogo fleksibilnije.  Dame orijentirane na održavanje dobre klime, najčešće pravi timski igrači sposobni za obavljanje više funkcija u isto vrijeme, za svoje mjesto pod suncem moraju upotrijebiti mnogo više snage, pa i posegnuti za različitim trikovima kojima će dokazati svoje sposobnosti.

Ženski uspjeh i održivost u poslovnom svijetu ovisi o sposobnostima za  stvaranje  vlastititog autentičnog stila rada po kojem će biti prepoznatljiva i koji će ju na neki način izdvojiti.

Taj segment postojanja, pored stručnosti i kompetencija kojima žena vlada, vrlo je važan segment i razlika koja čini - razliku. Svaka žena posjeduje tu autentičnost, no često taj faktor ne stavlja „u pogon“, ne primjećuje ga te ne djeluje iz tog segmenta. Štoviše, zbog potrebe da se uklopi u okolinu, težnje za uspostavljanjem dobrog odnosa s drugima te osjećaja pripadnosti, često tu autentičnost interpretira kao nešto loše.

Kako prepoznati faktor X

Svijet koji nas okružuje nije za sve nas isti. Svaka žena sa svojim iskustvom, mudrošću i perceptivnim filtrima kroz koje promatra svijet, vidi stvari na drugi način. Zato kažemo da ima realnosti koliko je ljudi. Kako u privatnom životu, tako je i u poslovnom svijetu. Djelujemo iz svojih potreba i to najčešće onih dubokih osobnih uvjerenja, ali i svaka od nas ima ono nešto svoje što je drugačije i autentično.
Međutim, tada zanemarujemo onaj najvažniji  vlastiti ključ za uspjeh, jer za uspjeh u svom poslovnom okruženju ili održivost željenog statusa, potrebno je, uz sve stručne kompentecije, upravo taj Faktor X prezentirati svijetu oko sebe.

Prezentacija svoje autentičnosti temelji se na dosljednosti. Biti dosljedna u djelovanju, znači ispoljavati svoje stvarne stavove i vrijednosti u svoj svojoj punini, no na prvom mjestu djelovati iz spoznaja vlastite vrijednosti.Ono što svaka žena iz svoje percepcije vidi kao ključni i poseban segment u poslu kojim se bavi, ali i ono što ona može autohtono dobro raditi je spoznaja o sebi i svojoj vrijednosti, koju treba koristiti kao temelj iz kojeg djeluje.

Naime, žene u muškom svijetu često nisu dobro shvaćene upravo zato što su i same nesigurne u svoje vrijednosti, njih često nisu niti svjesne, ne ističu ih ili „stavljaju u pogon“

Razlog tome su inputi izvana koje kontinuirano prima o svojoj slabosti, emocionalnoj nestabilnosti, ili ugroženosti u poslovnom svijetu, koje su svojevrsna sugestija, čak i jedna vrsta naredbe koja, ako se prihvati kao jedina istina, to i postaje.

Međutim, istina je potpuno drugačija - žena nije niti nestabilna, niti manje sposobna. Ona samo ne djeluje iz spoznaja o svojoj vrijednosti, već iz kolektivnih uvjerenja koja joj ne dozvoljavaju da iskaže vlastitu vrijednost i u skladu s tim razvije svoj stil poslovanja. Zato je u poslovnom okruženju za ženu najvažniji segment prepoznati koje su njene visoke vrijednosti koje zastupa i upravo  taj faktor staviti u pogon.

Muškarci njeguju autoritativan stil poslovnog odnosa uz pomoć kojeg postižu ciljeve, no to ne znači da je to jedini dobar način za djelovanje i postizanje uspjeha. Baš naprotiv, daleko je dugoročnija i bolja opcija za održivost u poslovnom okruženju upavo demokratski stil poslovnog odnosa. Začudo, žena upravo taj segment smatra lošim kod sebe i ne ispoljava ga. Zato što ne ispoljava svoj Faktor X i zato što misli da je ugrožena svojim načinom djelovanja, žena počinje proizvoditi ponašanje za koje misli da će joj omogućiti poziciju u muškom svijetu, koje se u velikoj mjeri temelji na obrani.

Nemojte se dokazivati
Ženama u poslovnom okruženju često se događa da djeluju  iz potrebe da dokažu svoju stručnost i kompetentnost na način da se dokazuju. Ipak, treba imati na umu da potreba za dokazivanjem mnogo puta proizlazi iz nedostatka spoznaja o svojoj vrijednosti.
Svako dokazivanje produkt je osjećaja ugroženosti te  drugoj strani šalje jasnu informaciju o tome kako se žena osjeća u poslovnom odnosu i što misli o sebi. Na razini emocija koje se razmjenjuju u svakoj interakciji, ona tada generira poprilično neprimjerene emocije kao što su bijes, strah i slično.

No to je samo  konstruirana slika koju sama sebi dozvoljava te nameće kao nešto što nije autohtono njeno. Zato, pokušajte ne djelovati iz stava dokazivanja - nema potrebe dokazivati se kada sve vrsne kompetencije već postoje.

Budite spontane
Najuspješniji ljudi su jednostavni. Budite spontane i svjesne svojih kompetencija i vrijednosti. Pokazati stručnost na jednostavan i spontan način, najbolji je ženski alat za uspjeh..
Prije nego uđete u neku poslovnu interakciju, prisjetite se svojih stavova i vrijednosti koje njegujete, pogotovo onih koje su vam jača strana. Tada se zapitajte: što bi rekle moje vrijednosti sada u ovom trenutku, u ovoj interakciji, u ovoj situaciji?

Ne branite se
Onda kada niste krive nema niti razloga za obranu.
Autoritativan stav koji muškarci vrlo često pokazuju u poslovnom svijetu, zahtijeva snagu koja će jednako djelovati, međutim , to nije jedini način za postizanje ciljeva. Zaboravite prividne autoritativne stavove koji služe u vašu obranu, a koriste se s ciljem postizanja pozitivne slike o vama  kod drugih ljudi.
Žena vrlo često, zbog straha da nije dovoljno jaka i stabilna u poslovnom odnosu, prema van pokazuje jednu grubu sliku o sebi, s kojom želi održati svoj status. Međutim, braniti se, znači misliti da si kriv.
Zato se nemojte braniti, već na to mjesto stavite sve svoje vrline i uveličajte ih. Jasno pokažite da postoje i prezentirajte ih svijetu oko sebe.

Budite autentične
Uniformiranost je bolest 21 stoljeća. Radi potrebe za prihvaćenosti, žena često preuzima kolektivna uvjerenja i prezentira ih kao svoja te svoje ponašanje konstruira po tom modelu.

Ipak treba imati na umu da svaka promjena originalnih sposobnosti i karakteristika, ne samo da nije učinkovita, nego je i kontraproduktivna. Kada iznosite informacije i prezentirate neke stavove i ponašanja koja nisu izvorno vaša, to zna izgledati smiješno, a čak i onda kada djeluje skroz pristojno, naprosto ne ostavlja dobar utisak na drugu osobu.

Vaš sugovornik ili poslovni partner neće moći odrediti zašto mu se ne sviđate u nekoj poslovnoj komunikaciji koja je utemeljena na uniformiranom razgovoru ili stavovima, no svakako će znati da to nešto ne djeluje sigurno, dosljedno, kongruentno i poželjno.
Zato je najbolji recept za poželjnost, upravo vaša izvorna autentičnost. Ona će vam omogućiti poslovni uspjeh na svim poljima unutar kojih se vrijednuje kvaliteta.

I na kraju

Slijedite svoju  intuiciju
Ženska intuicija je nepogrešivi aparat za vođenje svakog posla ili karijere u dobrom smjeru. Nikada vam vaše unutarnje neće dati krivu informaciju, a ono je uvijek i bezuvjetno tu za vas.

Zato je jedna od boljih ženskih strategija za uspjeh u poslovnom svijetu, svoje djelovanje usmjeriti putevima koje određuje intuicija.
Ona je vaš dobar glasnik i zato mogu samo još dodati da smo sretnice što ju imamo!

Sretno

Melita Manojlović

http://melitamcoaching.com/
https://www.facebook.com/Melita-Manojlovic-Life-Business-coach-1377441559172152/timeline

Foto: Photoxpress