Zaljubila si se u preslatke postere i ilustracije koje su preplavile Instagram? Upoznaj sad i kreativku koja stoji iza cijele priče

Dilemma posters je hrvatski brend koji okuplja sjajne mlade ilustratore, grafičke dizajnere i umjetnike, a njihov je wall art tiha patnja mnogih Hrvata i Hrvatica. Zato smo razgovarali s Emom Juretić, ženom koja je pokrenula ovaj brend

Zaljubila si se u preslatke postere i ilustracije koje su preplavile Instagram? Upoznaj sad i kreativku koja stoji iza cijele priče

Instagramom već godinama kolaju genijalni plakati, posteri i slatke ilustracije brenda Dilemma posters, a njihova popularnost s vremenom ne blijedi već upravo suprotno – stalno raste. Divni dječji posteri sa životinjama, romantične ilustracije prirode, minimalistički plakati s porukama, zgodne vreće za biljke ili prljavo rublje, 3D natpisi i još mnogo toga ono su za što je tim koji stoji iza ove uspješne dizajnerske priče specijaliziran.

S obzirom da nikad nije bilo bitnije podržati hrvatske poduzetnike i kreativce, odlučili smo razgovarati s Emom Juretić, pokretačicom i osnivačicom Dillemma postersa kojoj možemo zahvaliti što uvijek znamo na koju se adresu obratiti ako želimo inovativan i originalan wall art. Uz pomoć i podršku Ivana Dilberovića, svog supruga, Ema danas suvereno vodi svoj privatni biznis koji cvjeta. 

„Priča iza našeg brenda je jedna zabavna, izazovna i lijepa priča koja traje već pet godina. Na dar sam dobila super poster. Stavila sam ga na zid i nakon nekog vremena zaključila da tako nečeg i nema baš kod nas. Naime, u vrijeme kad smo počinjali nije bilo puno modernih postera po pristupačnim cijenama, pogotovo s opcijom da se posteri mogu kupiti zasebno ili već uokvireni. Poster mi je poklonio muž koji ga je i dizajnirao, pa mi se činilo najbolje da s njim i pokrenem brend. Krenulo je kao hobi, nešto što smo oboje radili sa strane, a onda sam se ja posve posvetila Dilemmi i postala mi je full-time job“, jednostavno nam objašnjava svoje poduzetničke početke ova mlada dama koja je u pet godina uspjela izgraditi uspješan biznis i prepoznatljiv brend iznimne popularnosti.


Kao što je slučaj s mnogim dizajnerskim pričama i ova je krenula iz potrebe i želje za predmetima kojih na tržištu nije bilo.

„Najbolje su stvari koje nastanu iz potrebe. U trenutku kad sam stavila prvi poster na zid, upravo taj koji sam dobila na poklon, htjela sam upotpuniti zid i ostalim zanimljivim ilustracijama. Na tržištu i nije bilo puno izbora, a pored sebe sam imala grafičkog dizajnera koji je bio voljan sa mnom stvoriti brend od nule, s jako malo uloženih novaca i puno volje. Ja sam se u to vrijeme bavila digitalnim marketingom pa smo spojili svoje vještine i u jednoj večeri pokrenuli Dilemmu“, priča Ema te dodaje kako je u startu ideja bila okupiti dizajnere i ilustratore iz cijele Hrvatske te ih brendirati i prodavati.

Razvoj odnosa s klijentima, brendiranje i stvaranje povjerenja s kupcima potrajalo je, ali se i isplatilo, jer je danas Dillemma definitivno vrlo poznato ime domaće scene, a mnogi se kupci vraćaju iznova i iznova, jer dobro znaju gdje mogu dobiti zanimljiv, kvalitetan i unikatan wall art za svoje domove.

„Radili smo sve u svoje vrijeme, korak po korak, a odnos i komunikacija koju imamo s kupcima nam je puno važnija od brojki“, objašnjava nam stav s kojim posluje Ema.

Dilemma njeguje opušten, mladenački i urbani stil, a on je definitivno i odraz osoba koje iza ovog brenda stoje. U istom tonu teče i kreativni proces stvaranja grafika, postera i ilustracija za Dilemmu, a Ema nam objašnjava kako je razvoj svakog projekta vrlo zabavan i inspirativan.


„Jako puno pričamo, pogotovo kad razvijamo ideju ili proizvod. Sjećam se kad smo radili vreću za recikliranje papira i nikako nismo uspjeli smisliti dobar copy koji će se nalaziti na vreći. Vozili smo se navečer iz ureda i samo nam je sinulo u tom trenu. I ništa, momentalno vraćanje nazad u ured. Kad sjednemo raditi, ne ustajemo dok to i ne završimo, kužimo se sjajno i nadopunjujemo se tako da ja recimo jako volim cijeli taj proces“, priznaje nam te dodaje kako ima doista divne kupce, pretežito žene, ali popularnost Dilemme raste i kod muške klijentele.

„Znala sam da će uglavnom biti žene, no iznenadili biste se koliko muškaraca također naručuje pa nam kažu: “Joj, moram pokazati ženi što sve radite, oduševit će se”, priča nam.

U cijeloj priči pokretanja brenda teško je bilo odrediti cijenu proizvoda kako bi ona istovremeno bila prihvatljiva kupcima, bila konkuretna, ali i pokrila sve troškove proizvodnje.

„Kad sam pokrenula Dilemmu, imala sam 24 godine i nikakvo znanje o formiranju cijena, o marži… Ali, razumjela sam važnost te odluke. S jedne strane, zelen si i želiš staviti najnižu moguću cijenu i vodiš se onom “ma samo da ljudima bude prihvatljivo”, no od toga se ne plaćaju računi na kraju mjeseca. Zapitaš se: jesam došla ovdje glumiti poduzetnicu jer baš super zvuči imati svoj brend i staviti na Instagram da sam founder i CEO ili stvarno nešto napraviti? Kad staviš na papir sve troškove - od proizvodnje, dostave, davanja državi, najma, marketinga, ulaganja u nove proizvode… i shvatiš da sve to ti moraš platiti - onda skužiš koliko je formiranje cijene bitno, a malo manje titula koju ćeš si staviti u opis profila“, objašnjava nam Ema koja dodaje da se Dilemma tim iznimno trudi nuditi kvalitetne proizvode i održavati odličan odnos s kupcima.


„Trudimo se imati super proizvode i raditi nešto fora i zanimljivo, ali usluga je ono što ti na kraju krajeva vrati kupca. Dobivamo jako puno pohvala upravo na taj račun, ljudi nas doživljavaju kao jako pristupačan i friendly brend. Točno to i jesmo. Kad nas potencijalni kupac u mailu oslovi s “dragi Dilemmići”, ja znam da radimo dobro“, govori te priznaje kako zarada znači malo pored zadovoljstva kupaca. Jednostavno rečeno – ako kupci nisu zadovoljni, nisu ni Dilemmići. Srećom pa je nezadovoljnika zato vrlo vrlo malo.  

S obzirom na to da je svijet trenutno ujedinjen u zajedničkoj borbi protiv pandemije smrtonosnog korona virusa, prioriteti, ponašanja i želje kupaca promijenile su se, a priča se i o teškoj ekonomskoj krizi koja nas očekuje. Osim djelatnika u turizmu, među najpogođenijim skupinama djelatnosti su i mali poduzetnici, obrtnici i kreativci, a Dilemma se također našla na udaru ove neočekivane krize.  
„Sve nas je zatekla pandemija, a neke od nas nažalost i potres. Ostali smo bez stana i bez ureda u potresu pa nas je to vratilo nekoliko koraka unazad. Ali, od kukanja nikakve koristi pa smo odmah prionuli na posao. Što se posla tiče, očekivala sam dosta loš scenarij. No, s obzirom da smo dva dana nakon potresa organizirali da sve opet profunkcionira, otada radimo punom parom, zaista ne stajemo. Uveli smo i noćnu smjenu, ali ja uživam u tome i posao me drži pozitivnom“, priča nam Ema koja je sada svoj rad okrenula u potpunosti na online prodaju. Dilemma posters srećom već ima uhodan webshop, pa za sada nisu osjetili pad potražnje.

„Ljudi su doma, uređuju stan, druženja i proslave su stale, ali rođendani, rođenja bebica, slavljenje ljubavi nije. Pa nismo ni mi. Zanimljivo, inače bismo u ovom periodu najviše prodavali postera za vjenčanje, dok je ove godine sva pažnja usmjerena na Majčin dan. Čini mi se da ga ove godine svi obilježavaju“, priča nam.


U posljednja su se dva mjeseca ljudi okrenuli jedni drugima, pružali si podršku više no što to obično imamo prilike vidjeti, a organizirali su se i mali hrvatski proizvođači koji su odlučili promovirati jedni druge i pomoći si u teškoj situaciji.

„Bilo bi super kad bismo više podržavali male, lokalne brendove. I ovo nije igranje na kartu sažaljenja, već zaista imamo toliko vrhunskih brendova koji to zaslužuju. Napravili smo listu 50 hrvatskih brendova za koje znamo da rade super posao i dobili lavinu dobrih komentara, ljudi najčešće ne znaju za sve te brendove pa nije loše dati im malo više pažnje i prostora“, govori Ema koja je tako vrlo pozitivno gleda na samu međusobnu podršku poduzetnika, ali na to kako je naša država odlučila tretirati privatnike i u ovoj situaciji i inače – gleda nešto negativnije.

„S obzirom koliko svaki poduzetnik mjesečno izdvoji i daje državi, najmanje što mogu napraviti za male obrtnike i poduzetnike je ukinuti nametnuto članstvo Obrtničkoj komori i HGK-u od kojeg nemamo apsolutno nikakve koristi. Zapravo, manji porezi, smanjivanje neučinkovitog dijela javne uprave i isplata brutto plaće aspsolutno svim radnicima pa da svi sami plaćaju doprinose i na taj način postanu svjesni koliko i oni daju državi, bi bio i više nego dobar start. I uvesti financijsku pismenost kao obavezan predmet u škole. No s obzirom na korupciju od države ne očekujem puno“, jasna je Ema s kojom bi se, vjerujemo, složili i mnogi drugi privatnici.

No, da ne bismo završili intervju u negativnom tonu, odlučili smo upitati ovu poduzetnu damu na što je u svom dugogodišnjem radu najponosnija.

„Na divan odnos koji smo uspjeli razviti s našim kupcima, na to što nikad nismo htjeli uspjeti brzo i preko noći te na to što smo ostvarili san kad su nas pozvali da se prodajemo na najvećem američkom online shopu za uređenje interijera Wayfairu te našem najdražem američkom shopu specijaliziranom za klince Project Nurseryju“, zaključuje Ema, a mi se nadamo da će u budućnosti ostvariti još mnogo svojih poduzetničkih snova te pozicionirati Dilemmu na svjetsku mapu sjajnih dizajnerskih brendova.