Razumijete li svoje sugovornike na poslu?

Na putu slušanja s razumijevanjem stoje mnoge zapreke kojih često i nismo svjesni, barem ne u toj mjeri da ih možemo kontrolirati ili u potpunosti ukloniti

Razumijete li svoje sugovornike na poslu?

Kada vam neka osoba priča, slušate li ju zaista s razumijevanjem? Naime, postoji velika razlika između samog slušanja nečijih riječi i razumijevanja tih riječi jer sluh i samo slušanje je fizička sposobnost, a slušanje s razumijevanjem je mentalna sposobnost. Upravo ova druga sposobnost je ona koja se sve više cijeni u poslovnom svijetu.

Samo pažljivim slušanjem nečijih potreba, želja, problema i zahtjeva možemo uspjeti u poslu. No na žalost na putu slušanja s razumijevanjem stoje mnoge zapreke kojih često i nismo svjesni, barem ne u toj mjeri da ih možemo kontrolirati ili u potpunosti ukloniti. Ono što morate shvatiti je da vas slušanje može dovesti do velikih rezultata, a isto tako neslušanje do poraza.

Šum u kanalu

Dakle, kako biste uspjeli doći do rezultata, evo nekih prepreka koje morate ukloniti kako biste slušali s razumijevanjem.

  • Predrasude – prema nekoj osobi mogu vam gotovo potpuno poremetiti cijelo viđenje situacije i većina stvari što će vam ona reći ostati će samo šum u kanalu. Riješite se bilo kakvih predrasuda.
  • Razlike u govoru ili naglasci – svaka zemlja ima svoje jezične specifičnosti koje na kraju mogu stvoriti problem u svakodnevnoj komunikaciji, što pak može dovesti i do većih problema.
  • Buka – određeno okruženje u kojem se nalazite i pokušate uspostaviti komunikaciju, bilo da je to ured ili bilo koja lokacija, mogu vam otežati razumijevanje osobe s kojom pričate. 
  • Briga, strah i ljutnja – spomenute emocije mogu biti toliko intenzivne i isprepletene da nećete biti u stanju procesuirati bilo što vam netko govorio. Emocije će stvarati šumove u kanalu.
  • Premalo pažnje i koncentracije – ono što je ponekad jedan od najvećih problema kod radnih ljudi je manjak koncentracije, što pak dovodi do površne komunikacije i prema tome razumijevanja.


Lakša komunikacija, lakši posao

Ono što je sigurno, kada jednom popravite vaše vještine slušanja s razumijevanjem, primijetit ćete i razliku na poslovnom planu.

  1. Bolje ćete razumjeti poslovne zadatke i što se očekuje od vas
  2. Lakše ćete surađivati s kolegama, nadređenima i klijentima
  3. Lakše ćete pružiti nekome pomoć i podršku u poslu
  4. Lakše ćete snaći i raditi timski
  5. Lakše ćete riješiti probleme s kolegama, nadređenima i klijentima
  6. Lakše ćete doći do traženih odgovora
  7. Lakše ćete naći pravi smisao ono što vam drugi govore


Čitajte između redaka

Na žalost, slušanje s razumijevanje nije nimalo lak zadatak, a kao i sve ostalo, i slušanje morate trenirati. Evo nekoliko savjeta kako:

  1. Ne prekidajte kontakt očiju
  2. Ne prekidajte sugovornika
  3. Sjedite mirno
  4. Lagano kimajte glavom
  5. Nagnite se prema sugovorniku
  6. Ponavljajte sve ove instrukcije i pitajte prikladno pitanjem kada sugovornik završi s pričanjem


Ukoliko ste dobar sugovornik, znate da je vrlo važno ne samo slušati sugovornikove riječi, nego znati i čitati između redaka. Neverbalna komunikacija kao što su izrazi lica, geste, pokreti rukama i tako dalje, dati će vam kompletan dojam o sugovorniku i njegovim riječima.

(vam)