Posao treba mozak i srce!

Konferencija pod nazivom Žene – uspješni motivatori

Posao treba mozak i srce!

Nakon 2 uspješne konferencije koje su u 2010. i 2011. godini okupile oko 200 poslovnih žena, poduzetnica, medija i konzultanata, tvrtka Filaks najavljuje 3. konferenciju za razvoj žena u poslovanju. Konferencija pod nazivom Žene - uspješni motivatori održat će se u četvrtak, 31. svibnja 2012. godine u Zagrebu s porukom - Posao treba mozak i srce!



Pokroviteljica konferencije je Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova istaknula je:
 "Podržavam svaki doprinos osvještavanju problema na koje žene u poslovnom svijetu nailaze, ali još više one koji govore o uspjesima koje postižu, jer upravo su njihovi uspjesi najglasniji i konkretan dokaz iz prakse da žene nisu "slabiji spol". Stoga zahvaljujem organizatoricama na pozivu za pokroviteljstvom i izražavam ovime punu podršku 3. konferenciji za razvoj žena u poslovanju pod nazivom Žene - uspješni motivatori".

Povodom organizacije 3. Konferencije za razvoj žena u poslovanju, Elvira Mlivić Budeš, direktorica tvrtke Filaks, izjavila je: “Najnovija istraživanja govore da se uloga žene u društvu promijenila. Podaci govore da su žene odgovorne za preko 80% svih kupnji, a istovremeno ih u manjem broju možemo naći na odgovornim pozicijama u tvrtkama i državnoj upravi."

Zanimljivo je analizirati istraživanja na Zapadu u odnosu na situaciju u Hrvatskoj. Istraživanja provedena 2011. godine u američkim tvrtkama na listi “The Fortune 500“ govore sljedeće:

Manje je vjerojatno da će se žena naći na poziciji izvršnog direktora.
Žene su više prisutne na pozicijama srednjem menadžmenta.
Žene su manje zastupljene u građevinskom sektoru.
Žene su dominantne u djelatnosti trgovine na malo te uslužnom sektoru.
Tvrtke s većim rastom u manjem broju slučajeva imaju žene na rukovodećim pozicijama.
Tvrtke koje su doživjele neku kriznu situaciju ili skandal u većem broju slučajeva imaju žene na vodećim pozicijama.
Poduzeća s većim rastom prodaje najčešće nemaju žene na rukovodećim pozicijama.
Nestabilna okruženja s velikim rizikom pružaju veću priliku ženama za rukovodeće pozicije.
Žene se biraju za vodeće pozicije najčešće kada je tvrtka u fazi opadanja prihoda.
U istraživanju McKinsey and Co na uzorku od 800 lidera, utvrđeno je da žene imaju konkurentsku prednost u krizi ili nakon krize, jer mogu motivirati druge, imaju viziju i sklone su nagrađivanju pozitivnih rezultata.
U kriznim situacijama, postavljanje žene na vodeću poziciju signalizira želju tvrtke da postane “društveno odgovorna“ i pozitivno utječe na javnost. Na sličan način i Afroamerikanci dolaze na vodeće pozicije nakon rasnih skandala.
Kriza i turbulentno tržište pogoduje napretku žena u karijeri za razliku od muških kolega koji se biraju na vodeće pozicije u stabilnim tvrtkama.


Optimističniji podaci

Ipak, situacija u zadnjem desetljeću se rapidno mijenja, gledano na poziciju žene u društvu i gospodarstvu. Marketinški odjeli velikih tvrtki shvatili su da su im žene najvrijednija ciljna skupina. Vezano za donešenje odluka o kupnji i kupovnu moć, Elvira Mlivić Budeš komentira:

„Pri kreiranju strategije na tržištu suvremene tvrtke, prema istraživanju portala She-economy.com, ne smiju zaboraviti žene rođene između 1946. i 1964. godine. S uspješnim karijerama, sposobnosti ulaganja, uz nasljedstvo stečeno od roditelja ili muževa, one su financijski moćnije od prethodnih generacija žena. U dobi iznad 50 godina one su najzdravija, najbogatija i najaktivnija generacija žena u povijesti.  Od 743 ispitane žene s imovinom od najmanje 3 milijuna američkih dolara, oko 61 posto njih je svoje bogastvo steklo radeći u tvrtkama, samostalno ili kroz obiteljski biznis. Samo oko 39 posto žena se bogato udalo ili naslijedilo novac. Više od 1 milijun žena su stručnjakinje i menadžerice koje zarađuju više od 100.000 dolara godišnje. Oko 40 posto Amerikanaca s imovinom u vrijednosti višoj od 500.000 dolara su žene. Tijekom sljedećeg desetljeća žene će kontrolirati dvije trećine kupovne moći u Americi. Brojne tvrtke će usmjeravati svoje strategije prema ženama koje si mogu priuštiti luksuzne proizvode vrhunske kvalitete i novo iskustvo. Od kućanica, žene se transformiraju u zahtjevne kupce. Nakon otplaćenih ulaganja u edukaciju djece, žene troše 2,5 puta više nego što prosječna osoba potroši, a uglavnom su kupci računala, automobila, bankarskih i financijskih usluga. U trenutku kada imaju snažnu financijsku moć i dovoljno slobodnog vremena, počinju putovati, a zahvaljujući tehnologiji nastavljaju raditi i kontaktirati s prijateljima i rodbinom. Broj bogatih žena u Americi raste brže nego broj muškaraca. U samo dvije godine, broj bogatih žena porastao je za 68 posto dok je broj muškaraca porastao za samo 36 posto."

Image


Žene kao ciljna skupina

Nadalje, ističe: "Danas je jasno da su žene zanimljiva ciljna skupina, ne samo za tvrtke koje proizvode kozmetiku i proizvode namijenjene djeci i kućanstvima. Za usporedbu, kupovna moć žena u Americi prelazi veličinu cijelog japanskog gospodarstva. Tvrtke pokušavaju stvoriti proizvode i usluge namijenjene ženama pri čemu je krucijalno komunicirati vrijednost i korist od proizvoda umjesto značajki. Žene su majstori u otkrivanju nedosljednosti u vrijednosti branda. Ako se marketinška poruka ne podudara s vrijednostima koju brand nudi, žene će izgubiti povjerenje i okrenuti se konkurentskom proizvodu ili usluzi. Žene očekuju da ih se poštuje kao kupce i klijente, očekuju visoke standarde isporučivanja vrijednosti tržištu i ispunjavanje obećanja. Bez iznimke."

Situacija u Hrvatskoj

"Situacija u Hrvatskoj je slična što se tiče donošenja odluka o kupnji za proizvode i usluge namijenjene kućanstvu, kozmetici, djeci i slično. Trend da su žene vezane za kupnju novih nekretnina, automobila, financijskih usluga i ostalih luksuznih proizvoda u Hrvatskoj je tek u začetku. Žene su još uvijek većinom zaposlene u uslužnoj djelatnosti i trgovini, najčešće "šalterskim" zanimanjima, gdje su primanja ispod prosječne hrvatske plaće. U slučaju napredovanja, najčešće se zadržavaju u srednjem menadžmentu i u vrlo malom postotku ih možemo pronaći u nadzornim odborima ili upravama tvrtki, a slična je situacija i u državnoj upravi." - naglasila je Elvira Mlivić Budeš.


PROGRAM KONFERENCIJE

09:30-09:45 Kava dobrodošlice
09:45-09:55 Uvodna riječ organizatora (Elvira Mlivić Budeš, Filaks)
09:55-10:05 Stakleni strop za žene u poslovnom svijetu – koliko je još visoko (Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova)
10:05-10:45 Žene kao voditeljice u privatnom sektoru i državnoj upravi (Nataša Trojak, Abaculus znanja)
10:45-11:30 Poslovna komunikacija muškaraca i žena (Kamilo Antolović, K&K Promotion)
11:30-12:00 Pauza
12:00-12:45 Žene - snaga intuicije za 21. stoljeće (Mirela Španjol Marković, Ciceron komunikacije)
12:45-13:30 Donošenje odluka u poslovnom svijetu (Nada Finderle, Analiza 360)
13:30-13:45 Pauza
13:45-14:30 Žene i upravljanje stresom (Martina Kvarantan, Znatiželja)
14:30-15:15 Žene lideri – kako iz marginalne prijeći u stratešku poziciju (Tanja Pureta, Ramiro)
15:15- 15:30 Završna riječ organizatora

Informacije o konferenciji i kontakt:

Organizator: Filaks d.o.o.
Datum održavanja: četvrtak, 31. svibnja 2012.
Mjesto održavanja: Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5, Zagreb
Kontakt: 01 2430 137, 091 502 0231 ili elvira@filaks.hr
www.filaks.hr



Razgovarala: Tatjana Kukolić