Planere Magdalene Bešker obožavamo već osam godina: Kako je došla na originalnu ideju i što je bilo potrebno za uspjeh?

Poduzetnička priča Magdalene Bešker započela je prije osam godina kad je na tržište izbacila dotad neviđeni personalizirani planer koji je postao pravi hit među ženama. Otkrila mi je kako se uspjela probiti na tržištu, kako joj je sinula ideja za planere, ali i otkud crpi inspiraciju.

Planere Magdalene Bešker obožavamo već osam godina: Kako je došla na originalnu ideju i što je bilo potrebno za uspjeh?

Da se inovativnost i trud uvijek cijene dokaz je Magdalena Bešker. Prije osam godina na naše su tržište došli dotad neviđeni personalizirani planeri i pokazali da te bilježnice koje čine svakodnevicu lakšom ne moraju biti monotone. Štoviše, uz personalizirani natpis, jarke boje i kvalitetne kožne korice planera, Magdalena je pokazala da i planiranje obaveza može biti na neki način pravi užitak. 

Međutim, i sama je prepoznala da na tome ne može stati i da za stepenicu uspjeha više mora i ponuditi više. Tako danas njezin potpis imaju i kreativni eutiji za putovnice i indekse, kemijske, privjesnice za kofere i ostali proizvodi brenda Ulica snova koji ženama olakšavaju organizaciju.  Osim njezine kreativne ideje, inspirativan je i Magdalenin put do statusa prepoznate poduzetnice. 

Ispričala nam je kako se iz obične potrebe rodio originalan proizvod, na koji se način probila na tržište i što bi savjetovala onima koji bi se i sami voljeli ostvariti u poduzetničkim vodama. 




Kako si došla na ideju za personalizirani planer? 

Moram priznati, oduvijek sam maštala o pokretanju vlastitog biznisa, o tome kako ću jednoga dana voditi svoju tvrtku i imati svoje proizvode. Uz Moj planer sam to i ostvarila. Nastao je prije točno osam godina i to prilično spontano. Kako tada na hrvatskom tržištu nije postojao meni niti jedan lijepi ženski planer, odlučila sam preuzeti stvar u svoje ruke i osmisliti ga sama.

Našla sam dizajnericu i krenula u osmišljavanje unutrašnjosti koja je u slučaju drugih planera bila uvijek tako dosadna. Htjela sam da bude vesela, šarena i sadržajem prilagođena svakoj ženi. Format je došao sam po sebi, trebao je biti toliko malen i praktičan da stane u svaku žensku torbicu. Korice su morale biti posebne i drugačije od svih korica rokovnika na koje smo svi navikli. Našla sam genijalne tvrdo-mekane korice koje su od gumeno-kožnog materijala i koje se mogu personalizirati. A najbolje je što ih svake godine imam u 50-ak boja.

Iza tebe je cijeli niz proizvoda. Na kojem ti je bilo najdraže raditi i zašto? 

Na planeru i to zato što ga svake godine redizajniram, mijenjam. Uvijek dogovaram nove suradnje, upoznajem nove ljude, a i on odrasta sa mnom. Kako ja odrastam tako i on postaje ozbiljniji! 

Po čemu se tvoji proizvodi poput planera ili etuija razlikuju od drugih? 

Svojim kupcima pokušavam svake godine donijeti neka nova saznanja, neke nove teme koje će zanimati svaku ženu bilo da se radi o modi, ljepoti ili kulturi pa čak i njihovim financijama. Svake godine ubacim neku novu korisnu rubriku pa tako od prošle godine imam i rubriku u kojoj se može voditi evidencija mjesečnih troškova. Pazim na komentare i kritike kupaca, osluškujem njihove želje, a tu je i neizostavna personalizacija korica.



Zašto si se odlučila uskočiti u poduzetničke vode iz sigurnog posla? Koje su prednosti, a koje mane kad si sam svoj šef? 

Ja zapravo i nisam imala siguran posao. Nisam imala što izgubiti osim nešto ušteđevine koju sam zaradila kao studentica. Imala sam bezrezervnu podršku roditelja. I danas me podržavaju. Jedina mana svih poduzetničkih priča je što ste u tome 24 sata dnevno. Nema odmora.

Koliko je teško započeti vlastiti biznis u Hrvatskoj? Na što treba biti spreman?

Ulicu snova osnovala sam u vrijeme recesije i još sam se počela baviti nečime u čemu je malo tko vidio mogućnost uspjeha. Počela sam se baviti, prosto rečeno – papirom. Meni je sve vezano za samo osnivanje išlo prilično glatko i uživala sam u svemu. 
No, prvu godinu sam poslovala s gubitkom. Nitko nije znao za mene. Nisam imala ni društvene mreže. Sve je kasnilo, ali nisam odustala. Moraš biti spreman na to da ne možeš utjecati na sve čimbenike poslovanja i da ne možeš kontrolirati apsolutno sve. 

Kako si se uspjela istaknuti na našem tržištu? Koliko je trebalo da se posao 'zahukta'? 

Na tržištu nije postojalo ništa slično. Postojala je samo opcija da tvrtke naruče i personaliziraju tisuće komada klasičnih rokovnika. Ja sam personalizirala jedan rokovnik. Teško da su ikada bila ista dva. Kod mene kupac bira apsolutno sve na koricama.
Trebalo mi je oko godinu dana da se sve pokrene. Sve je išlo usmenom predajom i onda su se društvene mreže pokazale najboljom opcijom.

Kako izgleda proces nastajanja jednog tvog proizvoda? Otkud ti inspiracija?

Sve kreće od potreba tržišta. Tako je nakon Mog planera nastao Rokovnik, pa Etui za putovnicu. Kako ja uvijek polazim od sebe i radim stvari koje se sviđaju meni (a ono što se sviđa meni, sviđa se i velikoj većini) tako sam odlučila napraviti nešto što nema nigdje ni na jednom tržištu – personalizirane etuije za putovnice u 50-ak boja. Bilo mi je bitno i da mi čuva putovnicu u torbi u kojoj imam milijun stvari, a i da mu se svaki put iznova i iznova divim i veselim kad ga izvadim iz torbe i krenem na putovanje. I postigla sam to.



Dugo smo osmišljavali kako ga napraviti, od kojih materijala, bi li trebali staviti metalne rubove ili ne, koliko proreza staviti da stanu i kartice... Ja sam vam kao malo dijete kad kreiram, noćima ne mogu spavati od uzbuđenja, jer imam milijun ideja u glavi. A kad dobijem u ruke prvi proizvod, onda ga još prepravljam, nadodajem i istražujem kako bi ga još mogla poboljšati da bude najbolji i najljepši na svijetu. I kad to napravim, onda danima plešem od sreće. Sad već imam njih preko dvadeset i konstantno razmišljam o novim mogućnostima.

Na koji način dolaziš do suradnji? Koju bi izdvojila kao najdražu?

Iz nekih poslovnih suradnji razvila su se prava prijateljstva. Preko prijateljice od prijateljice, upoznala sam jednu od urednica lifestyle portala. Ona me pak upoznala s drugom, pa na kraju i trećom… Smiješno, zar ne!? Na različitim druženjima sam upoznala i vlasnice nekih drugih brendova i tvrtki. Ono što je najvažnije i na što posebno trebate paziti je moć umrežavanja. I onda kad mislite da nešto radite tek tako i bez veze, ne možete ni sanjati što se iz jedne obične kave može izroditi!

Kao vrlo mlada pokrenula si svoj biznis. Što bi savjetovala drugim mladim poduzetnicima? 

Vjerujte. Najvažnije je vjerovati sam u sebe i pobijedite svoje strahove. Ne dajte da vas sputavaju.




Planiraš li se još širiti izvan granica Lijepe naše?

Proizvodi Ulice snova u prodaji su u susjednim zemljama – BiH, Srbija i Crna Gora preko distributera. Sljedeći korak je osvajanje ostalih tržišta.

Iza tebe je osam godina uspješne karijere. Što nam novo spremaš?

2020. godina će biti prilično zanimljiva. Pripremila sam dosta novih proizvoda koji će obuhvatiti širu publiku, a ne samo žene. Ne želim puno otkrivati, sve ćete doznati na vrijeme.