Nikolina Podoreški: Najvažnija karakteristika ženskog vođenja je emocionalna inteligencija

Saznajte iz prve ruke po čemu se razlikuje ženski pristup vođenju ljudi od muškog i koje su mu prednosti

Nikolina Podoreški: Najvažnija karakteristika ženskog vođenja je emocionalna inteligencija

U Zagrebu se u petak, 19.1.2018. održala konferencija The Art of Feminine Leadership koja slavi ženske vještine vodstva kao temelj uspješnog poslovanja. Jedna od govornica na konferenciji bila je i Nikolina Podoreški, regionalna voditeljica nabave u tvrtki Nestlé Adriatic s kojom smo imali priliku popričati uoči konferencije.

Nakon završetka Fakulteta prometnih znanosti Nikolina Podoreški se zaposlila u Službi Tarifa nacionalne kompanije Croatia Airlines. Tamo je provela četiri godine te se po povratku s porodiljnog dopusta 2006. godine odlučila za promjenu smjera u karijeri. Tako je zapravo započela njena karijera u tvrtki Nestlé Adriatic u Lancu opskrbe – odjelu Odnosa s kupcima. U tom odjelu provela je nekoliko godina usavršavajući svoje vještine na raznim pozicijama koje su uključivale komunikaciju s kupcima u Hrvatskoj, Makedoniji i Kosovu. Nakon drugog porodiljnog dopusta 2012. godine širi svoja znanja kao Supervizor tima, a potom i na poziciji Voditelja odjela Odnosa s kupcima. Dvije godine kasnije postaje Regionalni voditelj nabave usluga i indirektnih materijala. S vremenom, njene se odgovornosti šire i na nabavu sirovina i ambalaže te je danas Regionalni voditelj nabave tvrtke Nestlé Adriatic.

S kojom ste se najvećom preprekom do sada susreli u svojoj karijeri, a da ste je uspješno nadvladali?
Najveći izazov u karijeri predstavljao mi je prelazak iz odjela Odnosa s kupcima u regionalni odjel Nabave gdje sam se prvi put susrela s vođenjem regionalnog tima na dvije lokacije, u Zagrebu i Beogradu kao i s načelima nabave i kompleksnim nabavnim procesima unutar organizacije. Prelazak u drugi odjel bila je odlična prilika za razvoj liderskih vještina, ali je sa sobom donio i veliku odgovornost i mnogo promjena – upravljanje velikim regionalnim timom, interne i eksterne sudionike, kompleksne procese, puno putovanja, učenja. Veliko ohrabrenje i podršku dao mi je moj tadašnji nadređeni koji je bio siguran kako ću svojim pristupom, znanjem i vještinama uspješno napraviti iskorak u karijeri. Gledajući unatrag, mogu reći da je mome uspjehu uvelike doprinio predan i organiziran tim koji me dočekao u regionalnom odjelu Nabave.

Jeste li se susreli sa spolnom diskriminacijom na poslu i jeste li ikada primijetili da se vaš rad cijeni manje od onog muških kolega?
U kompaniji Nestlé se nisam susrela sa spolnom diskriminacijom, upravo suprotno, Nestlé za cilj ima osigurati radnu okolinu koja osigurava jednake prilike za sve, okolinu u kojoj se prema ljudima odnosi s poštovanjem, u svim zemljama u kojima posluje. Nestlé globalno, ali i lokalno puno pažnje pridaje temi ravnoteže spolova, čemu u prilog, kad je u pitanju ravnopravnost spolova, idu i omjeri od 55% žena i 45% muškaraca zaposlenih u kompaniji Nestlé Adriatic. Ovdje bih spomenula da i na vodećim pozicijama žene zauzimaju visokih 60% čime smo se globalno smjestili na prvo mjesto u odnosu na ostale Nestlé kompanije diljem svijeta, a i glavna direktorica Uprave tvrtke Nestlé za jugoistočno tržište je žena.


Image


Nikolina Podoreški


Koje su najveće razlike u muškom i ženskom vođenju?
Smatram kako je glavna razlika između muškog i ženskog vođenja empatija koja je prirodno više svojstvena ženama kao i mogućnost prilagođavanja novim situacijama u što spadaju i razlike među kolegama u radnom okruženju. Žene puno više razgovaraju sa svojim zaposlenicima i vrlo su iskrene što se meni pokazalo vrlo važnim za uspješno vođenje tima. Najvažnija karakteristika ženskog vođenja je emocionalna inteligencija koja je po mojem mišljenju kod žena izraženija.

Na koji način ženski tip vođenja može pomoći razvoju poduzeća?
Izuzetno je važno da se na vodećim pozicijama poduzeća nalaze ljudi koji, osim što su dobri u svom poslu, posjeduju i rukovoditeljske vještine. Oni će motivirati članove svojeg tima da bolje odrade svoj posao, pokažu svoje talente i potaknu ih na pomicanje vlastitih granica. Ženski tip vođenja je slobodniji i nježniji, nije toliko autoritativan i ograničavajući, što su faktori koji će zaposlenike potaknuti na timski rad i ostvarivanje još boljih rezultata.

Što nam možete reći o soft pristupu u vodstvu?
,,Soft'' pristup vodstvu ne isključuje fokus na ciljeve i delegiranje zadataka unutar tima, već se odnosi na način na koji se to radi. Važno je puno razgovarati s ljudima koje imate u timu, biti transparentan i poticati ih na samostalno rješavanje problema. Ponekad će to dovesti i do grešaka, ali je važno ne osuđivati već zajednički zaključiti što je dovelo do toga i kako spriječiti takve situacije u budućnosti. Zaposlenicima je vrlo važna podrška kako bi se osjećali ugodno i sigurno u svom radnom okruženju.

Što mislite zašto nema više žena na vodećim pozicijama (npr. u upravama velikih poduzeća)?
Mišljenja sam da žene još uvijek mnogo balansiraju između privatnog i poslovnog života. Često možemo vidjeti kako se, upravo zbog tog balansa, žene s velikim liderskim potencijalom odlučuju za manje zahtjevne pozicije unutar tvrtki. Srećom, smatram kako se ovaj trend polako, ali sigurno mijenja u žensku korist što govori da su žene sve hrabrije i odlučnije, ali i da imaju podršku od strane svoje obitelji, ali i poslodavca, što im omogućuje da se više fokusiraju na profesionalni razvoj. Ovo je izuzetno važno jer bez prave podrške nema ni uspješne liderice.

Po čemu se tvrtka Nestlé Adriatic razlikuje od ostalih po pitanju ravnoteže spolova?
Nestlé je prije desetak godina shvatio važnost spolne ravnoteže na rukovodećim pozicijama, a koja nije samo statistički pokazatelj pravednosti, već nešto puno više – broj žena i muškaraca je samo polazišna osnova za kreiranje pozicija na kojima će žene uistinu moći biti u punom smislu žene. One donose empatiju i inkluzivni pristup rješavanju problema, za razliku od često kompetitivnog i agresivnijeg „muškog“ pristupa, a što su temelji novog vodstva kompanija koje žele postati ili ostati vodeće kompanije. Osim toga, u kompaniji se ide korak dalje, što uključuje programe mentorstva, mogućnost dvojne karijere, odnosno mogućnost zaposlenja partnera u slučaju preseljenja na drugo tržište, edukacije o spolnim predrasudama, fleksibilno radno okruženje i razne druge pogodnosti za roditelje - što i muškarcima i ženama omogućava balans između privatnog i poslovnog, a samim time direktno utječe na produktivnost.

Što očekujete od konferencije The Art of Feminine Leadership?
Ova konferencija je izuzetna prilika pokazati kako postoji i drugačiji,  a jednako uspješan, pristup vođenju ljudi. Drago mi je što sam dio ove konferencije koja slavi ženske vještine i ženski pristup vodstvu te što imam priliku prenijeti mladim lidericama dio svojih iskustava. Također, veselim se čuti predavanja i ostalih sudionika konferencije te saznati više o njihovom pristupu rukovođenju i održavanju uspješne poslovne karijere.

Foto: Depositphotos © Jirsak
Nestlé Adriatic