Nakon odlične sportske karijere, bivša hrvatska olimpijka pokrenula vlastiti brend sportskih čarapa

Morena Makar iza sebe ima zavidnu 15-godišnju sportsku karijeru, bila je prva hrvatska snowboarderica na Olimpijskim igrama u Rusiji, a danas je vlasnica vrlo uspješnog brenda - Dogma Socks

Nakon odlične sportske karijere, bivša hrvatska olimpijka pokrenula vlastiti brend sportskih čarapa

Autor: Marsela Glavina


Ona je sportašica, no i uspješna poslovna žena, ona je definitivno netko tko nam može biti inspiracija. Kao što nekako obično i biva, uspješnu sportsku karijeru zaustavila je ozljeda. No, Morena Makar nije očajavala, već je svoju energiju usmjerila na nešto drugo. Još za vrijeme života profesionalne sportašice znala je što joj treba, a to su kvalitetne čarape. I nije ih tražila po cijelom svijetu, nego napravila svoje. 

Sve ovo mi je bilo i više no dovoljno da porazgovaram sa simpatičnom Morenom, koja osim u biznisu i dalje uživa u sportskom načinu života. 

Za početak, ispričaj nam nešto o svojoj sportskoj karijeri - kada si započela snowboardati?

Moja snowboard priča je započela 2000. godine kada sam prvi puta stala na snowboard i eto traje sve do danas. S prvim snowboard zavojima sam započela na Sljemenu u snowbaord školici kluba Mladost i potom sam se vrlo brzo uključila u sustav natjecanja i zajedno sa svojim matičnim klubom Mladost odlazila na brojna natjecanja širom Europe. S vremenom su to postala Svjetska juniorska prvenstva potom Svjetski kupovi i eto na kraju i Olimpijske igre, san svakog profesionalnog sportaša.

Bila si prva hrvatska snowboarderica na Olimpijskim igrama. Kako je to iskustvo utjecalo na tebe i na tvoju karijeru?

To iskustvo mi je svakako pomoglo u osnivanju i razvoju brenda jer osim što sam svoja znanja mogla primjeniti u razvoju, imala sam i određena poznanstva i status tako da je brend bio lakše prihvaćen na tržištu.


Image


Foto: Privatni album


Kada si odlučila prestati baviti se sportskom karijerom i zbog čega?

Godinu dana nakon nastupa na OI, zadobila sam prijelom ključne kosti koji se morao sanirati operacijom. Nakon toga su nastupile neke promjene u snowboard savezu i meni je rečeno da sam isključena iz reprezentacije te da sve daljne troškove moram snositi sama. Tada sam odlučila okončati profesionalnu karijeru i posvetiti se novim izazovima u životu i to se pokazalo kao vrlo dobra odluka.

Pokrenula si vlastiti brend Dogma Socks. Kako je nastala ta ideja?

Proizvodnja Dogma čarapa je počela isključivo iz osobne potrebe jer sam kao profesionalna snowboarderica htjela sebi napraviti kvalitetne snowboard čarape koje će ujedno izgledati zanimljivo i drugačije od modela koji se mogu pronaći na tržištu. Potom se iz razgovora s dragim prijateljima, a i zbog činjenice da tako nešto nije postojalo na hrvatskom tržištu, rodila ideja da se proba takav proizvod ponuditi hrvatskim kupcima. Danas se pokazalo da je to bio pametan potez, jer ovo su proizvodi visoke kvalitete i tehnoloških elemenata i kao takvi imaju veću dodanu vrijednost.. 

Image


(FOTO: Petar Glebov/PIXSELL)

Odakle ideja za ime brenda?

Dogma je nastala kao akronim nekolicine stvari koje su meni u tom trenutku bile jako značajne. Dobiveno ime je bilo nekako zvučno i snažno pa je zapravo dobro predstavljalo brend i ono što sam htjela s njime postići. Ljudi dobro reagiraju na ime tako da se pokazalo kao dobar odabir.

Po čemu su vaše čarape posebne?

Naši Dogma proizvodi su dizajnirani od strane sportaša za sportaše i time je uložen veći trud i razumijevanje za potrebe korisnika. Nit vodilja u dizajnerskom procesu je da Dogma čarapa moraju biti funkcionalne, potkovane tehnološkim elementima i materijalima uz kreativnu komponentu kojom će se odmaknuti od mase sličnih čarapa na tržištu. Uz sve navedeno, naši kupci cijene i činjenicu da je proizvod dizajniran i proizveden u u potpunosti u Hrvatskoj. Nema masovne proizvodnje kao u Kini i svaki proizvod je pažljivo osmišljen i testiran od strane krajnjeg korisnika odnosno sportaša amatera i profesionalaca.

Kako izgleda tvoj uobičajeni radni dan?

Prednost moje pozicije je što mi je svaki dan drugačiji i time je ovaj posao dinamičan i uvijek zanimljiv. Jedan dan provedem u proizvodnom odjelu i razvijanju novih modela ili kontroli proizvodnog procesa. Sljedeći dan se bavim prodajom, podrškom kupcima, analizom tržišta i prodajnih rezultata.  Potom, dan iza toga provedem u pripremama PR materijala i osmišljavanju digitalnih kampanja. Svaki dan je drugačiji sa svojim izazovima i ne bih voljela da je drugačije. Monotonija je za mene najveći neprijatelj kreativnih procesa i napretka.

Image


(FOTO: Petar Glebov/PIXSELL)

Jesi li zadovoljna svojim poslom i kakvi su ti planovi za budućnost? Hoće li biti novih proizvoda?

Trenutno sam iznimno zadovoljna jer brend raste doslovce iz dana u dan, baza naših korisnika odnosno kako ih mi zovemo Dogma obitelj i prijatelji je sve veća  i mnogi kupci prelaze s drugih brendova na Dogma čarape jer prepoznaju kvalitetu ali i trud i ljubav koji mi ulažemo u naše proizvode.. Ove godine smo u brend portfolio uključili i nekolicinu novih proizvoda kao što su bandane odnosno multifunkcionalne okovratnike za outdoor sportove,  zatim zimske kapice, t-shirte i hoodice.

Čime se baviš u slobodno vrijeme?

Trenutno mi posao oduzima podosta vremena, ali inače svaki slobodan trenutak odvajam za putovanja i sport. Kada sam u Zagrebu bavim se tenisom,  tae kwon do-om, squashem... U ljetno vrijeme ulovim pokoji dan jedrenja, windsurfa, kitea ili wakeboarda. Uz sve to, volim učiti strane jezike, posjećivati kina i kazališta. Dakle, volim svoje slobodno vrijeme iskoristiti kvalitetno i produktivno.

Nedostaje li ti sportska karijera?

Moram priznati da pomalo da, jer volim osjećaj adrenalina i sportski način života. Iako i dalje živim izrazito sportski orijentiran život, znatno drugačiji je osjećaj kada treniraš za što bolje sportske rezultate. Prilično sam kompetitivna tako da mi nedostaje jedan takav sportski izazov. Međutim, u poslovnom dijelu sam našla segment koji izaziva sličan, ponekad i bolji osjećaj uspjeha i oduševljenja kada se postigne cilj. Dakle, mislim da je poslovni život došao u pravo vrijeme i potpuno prirodno zamijenio dotadašnji sportski.


Image


Foto: Privatni album


Što je, prema tvom mišljenju i iskustvu, najvažnije za postizanje poslovnog uspjeha?

Smatram da je vjera u svoje sposobnosti te ogromna količina upornosti i ponekad tvrdoglavosti glavni preduvjet uspjeha. Sreća je naravno potrebna u malim dozama da se stvari poklope i odigraju na najbolji mogući način.