Najveće poslovne pogreške svih vremena

Nitko ne želi niti pomisliti da će možda jednom u životu donijeti lošu poslovnu odluku

Najveće poslovne pogreške svih vremena

Neki su uvjereni da je to nemoguće, no, nikada se ne zna kada ćete odbiti dobru ideju ili propustiti priliku...

Ako ste mislili da vi imate „peh“ u donošenju pravih poslovnih odluka i kako vam jednostavno više ništa ne ide od ruke, varate se! Vjerujte, gotovo niti jedna poslovna oduka ne može biti gora od ovih 16 koje ćemo sada nabrojati. Istina je da vjerojatno ne radite u takvim kompanijama niti na takvim pozicijama da bi i mogli donositi slične odluke, ali ipak, vjerujem da će vas ovo barem malo nasmijati ili utješiti, ili pak možda podsjetiti da koji puta nije loše imate jače „otvorene“ oči, nikad se ne zna.  

Sigurno ne želite biti u koži izdavača koji je odbio knjigu Harry Potter ili ne želite biti kao čelnici Coca-Cole koja je svojedobno odlučila ne kupiti Pepsi.

Koliko god vam se ovo činilo nerealno, te odluke su donesene od strane stvarnih ljudi.

Može li gore?

  1. Odbijanje prve knjige Harry Pottera spisateljice Joanne Kathleen Rowling. Što se dogodilo urednicima tih izdavačkih kuća?
  2. Coca-Cola nije kupila Pepsi. Bilo je to davnih dana, ali čelnici Coca-Cole su mislili da im Pepsi nikada neće biti konkurencija.
  3. Marketing poznatih bombončića M&M nije dopustio da se oni pojavljuju u filmu „ET“ Stevena Spielberga. Na kraju su se u filmu reklamirali drugi američki slatkiši Reese's Pieces, čija se prodaja u dva tjedna utrostručila, te rasla i dalje. 
  4. Henry Ford prvi proizvođač automobila na svijetu mislio je da će auto „Model T“ biti jedini auto koji će tvornica Ford trebati ikad proizvoditi. Zbog toga je kasnije pretrpio velike gubitke. 
  5. Britanska izdavačka kuća Decca Records nije potpisala ugovor s novom i još uvijek nepoznatom grupom The Beatles. U Decci su smatrali da zvuče kao tada poznatija grupa The Shadows. 
  6. Odluka Jerrya Yanga da ode iz Microsofta i Billa Gatesa, baš prije samog uzleta te kompanije i dobiti od 44,6 milijardi dolara.Ipak, Jerry Yang je danas predsjednik uprave Yahoo-a.
  7. ABC-TV odbio je „The Cosby Show“ uz objašnjenje da ga publika nikada neće prihvatiti jer neće htjeti gledati nerealnu priču o bogatijoj crnačkoj obitelji. 
  8. Nekad davno William Orton, predsjednik kooperacije Western Union Telegraph Company nazvao je telefon (tada novi izum) „električnom igračkom“, te odbio otkupiti patent A.G. Bella. 
  9. 20 Century Fox prodao je prava na M.A.S.H. za „kikiriki“.
  10. Novine San Francisco Chronicle htio je platiti samo 500 dolara za priču Watergate, uz obrazloženje da ih ne zanima „zapadna obala“. Kasnije je zbog afere Watergate koja je započela objavom članka, predsjednik SAD-a Richard Nixon morao odstupiti sa svoje pozicije. 
  11. „Bušenje zemlje zbog nafte? Ti si lud!“ – rekao je davne 1859. godine jedan „bušač“ kojeg je Edwin L. Drake htio angažirati za bušenje nafte.  
  12. „Radio nema nikakve komercijalne vrijednosti. Tko bi platio za poruku koja nije poslana nikom određeno?“ Pitao je suradnik Davida Sarnoffa 1920. godine, kao odgovor na njegovu preporuku da investira u proizvodnju radija.
  13. „Niti jedna leteća mašina nikada neće letjeti iz Pariza u New York“, rekao je Orville Wright, graditelj prvog aviona koji uspio se održati u zraku. 
  14. Nova Coca-ColaKada je Coca-Cola počela gubiti od strane tvrtke Pepsi, stvorili su proizvod „Nova Coca-Cola“, koja se nikome nije svidjela, te je još više ljudi počelo kupovati Pepsi.
  15. Jedan od najvećih američkih biznismena Ross Perot odbio je 1979. godine kupiti Microsoft za 15 milijuna dolara.
  16. „Apple trese bebu“.Američka kompanija prošle je godine donijela jednu vrlo lošu odluku. Plasirala je aplikaciju za iPhone na kojoj se pojavljivala beba koja plače, a kako biste ju ušutkali, iPhone je trebalo dobro protesti. Apple je povukao aplikaciju nakon dva dana, zbog protesta roditelja i brojnih organizacija, no činjenica je da su načinili loš potez, te zbog toga pretrpjeli gubitke.

(vam)