Na koja pitanja svaki novi poduzetnik treba znati odgovoriti?

Jednostavna pitanja koja mogu značiti uspjeh ili neuspjeh…

Na koja pitanja svaki novi poduzetnik treba znati odgovoriti?

Kada se kao novi poduzetnik nađete u tom zamršenom svijetu poduzetništva, punom nerazumljivih i nedorečenih zakona, još manje razumljive papirologije, vjerojatno ne razmišljate toliko o nekim „banalnim“ stvarima, a to su odgovori na četiri ključna pitanja. Njih će vam postaviti banke, razne institucije, potencijalni poslovni partneri, potencijalni klijenti, bilo tko…

Čime se vaša tvrtka/obrt bavi? Koliko vam je veliko tržište? Koliki rast imate? Kako ćete zaraditi?

I upravo odgovori na ta četiri pitanja mogu biti presudni za Vaš uspjeh. Zato prije nego što ozbiljno zagazite u poduzetničke vode, svakako morate znati točne odgovore.

Također, nemojte zaboraviti, ponekad je pola posla u prezentaciji i načinu na koji ćete objasniti svoje poslovanje.
Pa krenimo redom…

Čime se vaša tvrtka/obrt bavi?

U tom slučaju, odgovor mora biti jednostavan i konkretan, pod pretpostavkom da osoba kojoj odgovarate na to pitanje, ne zna apsolutno ništa ili zna vrlo malo.

Primjerice, osnivate internetski portal za iznajmljivanje privatnog smještaja. Dobar bi odgovor bio: „Moj internetski portal bavi se iznajmljivanjem stanova/kuća/soba za odmor.“ Loš bi odgovor bio: „Moj internetski portal virtualno je tržite za najam nekretnina.“
S prvim odgovorom svaka će osoba shvatiti da na vašem portalu može pronaći smještaj za odmor, dok će s drugim odgovorom shvatiti da je riječ o najmu nekretnina, ali ne i namjenu tih nekretnina, te kako se virtualno prodaje njihov najam…

Koliko je veliko tržište?

Tu morate biti vrlo jasni, no kada je riječ o usmenom objašnjenju, morate biti kratki i sažeti, jer vas u suprotnom nitko neće razumjeti. Na primjer, radite u tvrtki koja se bavi najmom elektronske opreme.

Dobar bi odgovor bio: „Moja se tvrtka bavi najmom elektronske opreme. U našoj zemlji ljudi na godinu kupe elektronske opreme u iznosu od milijardu kuna. Kada bi od te ukupne populacije 10 % ljudi uzimalo u najam elektronsku opremu za trećinu kupovne cijene, imali bi prihod od… (određena suma novaca).“

Loš bi odgovor bio: „Mi iznajmljujemo elektronsku opremu po povoljnijoj cijeni od kupovne mnogim ljudima koji je ne žele ili ne mogu kupiti, jer nemaju svi novaca, a žele opremu, pa će im to biti više isplativo.“

Koliki rast imate?

Na samom početku, rast mora biti barem 20 % – 30 % na mjesečnoj bazi (prihod, broj klijenata i tako dalje).

U slučaju da ne ostvarujete takav rast, morate biti iskreni kada je u pitanju uspješnost poduhvata i imati dobro objašnjenje gdje je „zapelo“ ili morate uvjeriti osobe oko sebe da ste okupili najbolji i najpredaniji tim koji daje sve od sebe i da će i davati i dalje tako dugo dok ne ostvarite potreban rast.

Nikako nemojte skrivati stvarni rast ili njegov nedostatak ili govoriti neodređene iznose. Vrlo brzo i vrlo lako mogu se provjeriti vaši podatci.

Kako ćete zaraditi?

Ovo je možda najdirektnije pitanje koje ćete dobiti, pa će takav trebati biti i odgovor – direktan. Ako ćete prodavati svoje proizvode ili usluge drugim tvrtkama, točno to i recite i navedite kupce koje već imate i koje pokušavate pridobiti. Nemojte govoriti neke neodređene stvari o potencijalnim kupcima, jer to će značiti da ni sami ne znate tko će kupiti vaš proizvod ili uslugu.