Ljudi su najveća vrijednost poduzeća

10 načina za izvući najviše iz vaših zaposlenika

Ljudi su najveća vrijednost poduzeća

Radna snaga svake organizacije predstavlja njeno pravo bogatstvo jer bez ljudi nema napretka.

Kako procijeniti vrijednost svojih zaposlenika?

Kolektivna inteligencija, vještine, stručnost, entuzijazam i energija vaših zaposlenika je mnogo veća od pojedinačnog zbroja. Optimiziranje potencijala zaposlenika može vas učiniti konkurentnijim, a kvalitetna radna snaga vrijedna je investicija.

Evo deset načina kako najbolje iskoristiti pravu vrijednost zaposlenika koji rade za vas:

1) Jasna strateška vizija, koju ćete podijeliti sa svima

Ovo je osobito važno u trenucima promjene ili poslovnih poteškoća. Nesigurnost i nejasnost stvaraju mnogo stresa kod većine ljudi. Zajednička strateška vizija omogućava svim zaposlenicima da razumiju što poduzeće želi postići. Djeluje poput svjetionika u olujnoj noći.

2) Stvorite učinkoviti sustav komunikacije koji funkcionira na svakoj razini unutar organizacije

Ovo je vrlo bitno jer je vođenje uz „glasine“ i „šaputanja“ neučinkovito i stvara raskole unutar poduzeća. Uključite zaposlenike u stvaranje sustava komunikacije koji će svima biti koristan.

3) Pobrinite se da vaš proces donošenja odluka bude cjelovit

Kad ljudi vjeruju da se odluke donose iz pravih razloga, veća je vjerojatnost da će ih dragovoljno prihvatiti. Još uvijek previše menadžera odabire najlakše odluke, umjesto onih pravih ili temelje svoje odluke na pogrešnim informacijama.

4) Stvorite okruženje u kojem će svatko osjećati da su njegove ideje dobrodošle i da se cijene

Poticanje ljudi da daju sve od sebe je uspjeh. Odavanje priznanja za trud koji ulažu odličan je način stvaranja pozitivnog okruženja.

5) Imajte visoka i jasna očekivanja

Ovo bi trebali odrediti već od početka. Također bi trebali mjeriti učinkovitost rada. Kad ljudi dobro obavljaju posao, pobrinite se da se to primjeti i da im pokažete koliko to cijenite. Gdje ljudi žele raditi, trebali bi imati konstruktivne povratne informacije, a po potrebi i edukacije. 

6) Potaknite zaposlenike da pronalaze rješenja, umjesto da zadaju probleme

Ovo će imati niz pozitivnih učinaka. Umanjujete ulogu žrtve i potičete sve da budu odgovorni za svoj doprinos poslovanju, raspodjeljuje se teret posla i potiče pozitivan pristup budućnosti.

7) Podučite sve dobrom timskom ponašanju

Voditelji i menadžeri bi trebali biti uzor svojim ponašanjem. Uloga „ega“ bi trebala biti minimalizirana, a ljude bi trebali poticati da aktivno slušaju i samovoljno sudjeluju u poslovima.

8) Napravite sustav nagrađivanja koji potiče suradnju umjesto natjecanja

Poticanje zaposlenika da se međusobno smatraju konkurencijom može kratkoročno donijeti koristi, no na kraju poticanje ljudi da pristupe klijentu tako da mu daju najbolju uslugu, zaštitit će vaše buduće tržište i omogućiti vam konstantni rast.

9) Tražite načine za rast, a pri tome zadržite zaposlenike

Trošak zapošljavanja srednjeg i višeg sloja menadžera je vrlo visok. Kontinuiran profesionalan razvoj koji vodi prema napredovanju, bit će poticaj da se poboljšaju rad i rezultati te olakša planiranje slijeda i delegiranja zadataka. Naravno povremeno je potrebna svježa krv u poduzeću, a tada će edukacije i dobar odnos sa zaposlenicima biti poticaj da vam se pridruže.

10) Nikad nemojte podrazumijevati „good will“

Zaposlenici će dobrovoljno dati svoje vrijeme i energiju kad budu smatrali da se njihov trud cijeni i vrednuje. Ako ih počnete uzimati zdravo za gotovo, brzo će postati ogorčeni i početi misliti „zašto se uopće truditi?“. Jednostavna zahvala za dobro obavljen posao puno znači, no budite oprezni s formalnim zahvalama, jer mogu štetiti odnosima.