Kulinarski team building

Zajedničkim kuhanjem do boljih odnosa unutar tvrtke

Kulinarski team building

Po uzoru na zapadne kompanije i hrvatske su tvrtke prije nekoliko godina počele organizirati za svoje zaposlenike druženja izvan ureda, u neformalnoj atmosferi i na atraktivnim lokacijama. Tamo ih očekuju određeni zadaci, aktivnosti i prepreke, koje bi trebale potaknuti, ojačati i testirati timski rad. Paintball, rafting, pustolovni teambuilding u Gorskom kotaru, jahanje, lov, samo su neki od brojnih, raznovrsnih teambuilding programa koje nude specijalizirane agencije. I tu je recesija ostavila traga, pa je tako prema riječima direktorice tvrtke Laniva, Ingrid Badurina Danielsson, veliko početno zanimanje za takve programe nešto splasnulo, što zbog krize, jer tvrtke imaju manje novaca, a što zbog nemaštovitosti programa koji se nude. Bez obzira na to, kulinarski teambuilding brenda "1001 Delicija" i dalje je tražen, a zanimalo nas je kako se kroz kuhanje mogu potaknuti bolji odnosi unutar tvrtke.

Kuhinja kao mjesto timskog rada

"Kuhinja je svima dobro poznata sredina, ali mnogi nikada nisu ni pomislili da može biti idealno mjesto za simuliranje profesionalnih izazova i razvijanje timskoga rada. Koristeći kuhinju kao mjesto zajedničkog učenja, manje grupe menadžera, stručnih kadrova, zaposlenika, zajedno kreiraju gurmanski objed i nakon toga uživaju u "plodovima" svoga truda. Pod paskom profesionalnog kuhara, sudionici pripremaju kompletan meni, jelovnik od najmanje 3 slijeda s desertom. Na zajedničkoj večeri degustiraju pripremljene delicije, uz odabrana vina, koja im predstavlja sommelier. Riječ je o programu koji jača timski duh i osjećaj pripadnosti grupi, a ni od koga ne traži nemoguće. Uobičajeni teambuilding programi često zahtijevaju iznimne fizičke i psihičke napore, te su mnogima odbojni i frustrirajući, jer ih dovode u neravnopravan položaj u odnosu na kolege. Zajedničko kuhanje dostupno je svima, bez obzira na pojedinačne sposobnosti, a rezultat je opipljiv i pruža veliko zadovoljstvo svim sudionicima", opisuje kulinarski team building u organizaciji 1001 Delicije I.Badurina Danielsson.  Dosadašnji sudionici najčešće su bile grupe poslovnih ljudi iz velikih kompanija koje su svojim zaposlenicima željele pružiti poseban doživljaj, ali ujedno osnažiti njihov timski duh, te međusobne profesionalne i prijateljske odnose. Idealne su grupe od 15 do 30 osoba.

Slavni kuhari kao voditelji programa

Program može trajati jedan dan ili cijeli vikend. Pod vodstvom jednog od naših slavnih kuhara (Branko Ognjenović, Zlatko Marinović, Tomislav Špiček, Miro Dolovščak, Marin Rendić i drugi), podijeljeni u manje grupe, sudionici  pripremaju kompletan objed. Team building je organiziran tako da dopušta svima, od početnika do vještog kuhara, ravnopravno sudjelovanje u programu. Jedni pomažu drugima i svi žele biti najbolji. Uče sve ono što je potrebno za pripremu jela, od izbora namirnica, do pranja, čišćenja i rezanja, zatim kuhanja, pa sve do lijepog serviranja. Najbolji izvođači posebno su nagrađeni, a svi zajedno uživaju u večeri koju su sami pripremili. O dojmovima sudionika ovog neobičnog kulinarskog druženja, naša sugovornica kaže: "Najzanimljivije je da čak i oni koji na početku izjavljuju  da  „mrze“ kuhanje i da ne znaju držati kuhaču u rukama, te da nikad nisu, niti namjeravaju kročiti u kuhinju, na kraju, s velikim ponosom i zadovoljstvom, predstavljaju svoja kulinarska remek djela. Mnogi žele ponijeti doma pripremljene delicije, kako bi se pohvalili i svojim ukućanima. Ukratko svi se jako trude, a i zabavljaju, bez obzira na dob i na spol. Zajedničko kuhanje i zajedničko uživanje u pripremljenoj hrani stvara prijateljsku atmosferu, koja otklanja prepreke i gradi nove mostove među ljudima, i cijelim grupama."

(M.G.)