Kako postati uspješan influencer?

Kako postati influencer? U nastavku vam donosimo savjete za karijeru na internetu.

Kako postati uspješan influencer?

Svi smo čuli za influencere, online javne osobe koje svojim ponašanjem utječu na fanove koji ih prate. Biti influencer je odlično za biznis, s obzirom na to da kompanije često svoje kampanje zasnivaju na ovim istaknutim osobama. Iako se čini da je influencera više nego ikad, istina je da na tržištu i dalje ima mjesta za nova lica. Zašto ne biste i vi postali dio ovog svijeta? Otkrivamo vam kako postati influencer i zarađivati odlično od ovog internet posla.

Što je influencer?
Influencer je osoba koja koristi medije, a prije svega internet platforme, kako bi komunicirala s publikom. Iako su u našoj regiji YouTuberi možda najpoznatiji primjer ovog „zanimanja“, praktično svaka industrija ima svoje istaknute predstavnike. Štoviše, komunikacija se ne mora voditi putem interneta! Često su utjecajni stručnjaci, ustvari, autori stručnih knjiga, kreatori edukativnih sadržaja za televiziju.
S razvojem modernih tehnologija došlo je do križanja svih kanala komunikacije. To je omogućilo više načina za promoviranje influencera. Tako će neki youtuber imati posjećen YouTube kanal s video-snimcima, Instagram profil s fotkama, ali i knjigu sa savjetima, npr. „Kako postati influencer?”.

Naravno, najveći fokus je na online platformama koje omogućavaju direktnu komunikaciju s fanovima. Tu su, naravno, i financijske prednosti i mogućnosti promocije koje donose društvene mreže. Upravo je online prisutnost ovih osoba ključno za njihovu popularnost. Influenceri na ovaj način ostvaruju bliži kontakt s fanovima, dijeleći s njima svoju svakodnevicu (i sponzorirane objave).

Kako započeti karijeru influencera?
Ako smatrate da posjedujete dovoljno talenta da stanete ispred kamere i podijelite svoje stavove s drugima, na dobrom ste putu. Za početak, potrebno je da odlučite o čemu ćete pričati, što ćete raditi i tko vam je ciljna grupa. 

Pronađite svoju područje interesa
Jako je važno da definirate čime ćete se baviti. Na ovaj način ćete se lakše povezati s budućim fanovima, ali i s potencijalnim klijentima. Važno je da se odlično snalazite u konkretnom području kako biste stekli autoritet, tj. postali netko na koga se fanovi ugledaju. Postoji više područja kojima se možete baviti. Riječ je uglavnom o područjima interesa korisnika interneta, gdje oni traže sadržaje koji variraju od savjeta do zabave. Kada budete birali svoju oblast, potrudite se da zaista posjedujete znanja i/ili da ste zanimljivi dok pričate na određenu temu.

Naravno, ne postoje striktne granice između kategorija, ali za početak treba biti jasno kome se obraćate i što je to čime se bavite. Ako ste, na primjer, IT stručnjak i želite testirati tehniku, uvijek možete dodati, recimo, igranje igrica. Kada postanete popularni i dobijete vjerne fanove, moći ćete izaći iz svog „žanra“.

Fokusirajte se na jednu platformu
Kao što je bitno odabrati na početku određeno područje djelovanja, tako je važno i odlučiti se za jednu online platformu. To je važno jer na početku se trebate fokusirate na izgradnju svog ugleda i predstavljanja sadržaja. Rad na više društvenih mreža i stranica oduzet će vam previše vremena, što će utjecati na kvalitetu i kvantitetu.

Netko će željeti postati bloger, fokusirajući se na razvoj stranice i sadržaja na njemu. Drugi će se pokušati iskazati kao „jutjuberi“ ili “tviteraši“. Ipak, većina će se odlučiti za Instagram jer donosi najbolje rezultate, naročito ako ste početnik. Razlog za to je jednostavan – na ovoj mreži fokus je na fotografijama. Također, jednostavno se koristi, ne zahtijeva poznavanje rada u WordPressu, korištenje programa za montažu, itd.

Treba znati da Instagram nije idealan za svako područje. Iako ovu mrežu mnogi navode kao najbolju za influencere, ako se bavite gamingom ili IT tehnologijama, nećete imati zavidan uspjeh. Međutim, ako se fokusirate na teme gdje fotografije dolaze do izražaja, onda je ova mreža idealna. Ako se bavite poslovnim savjetima, kriptovalutama i drugim načinima poslovanja, LinkedIn je prva opcija, uz Twitter i, eventualno, Facebook.

Sadržaj koji kreirate mora biti originalan!
Možda je i najvažnije pravilo, bez kojeg sve ostalo pada u vodu, originalnost. Jednostavno, morate ponuditi nešto što drugi nije ili da nešto ranije obrađeno napravite na puno bolji i zabavniji način. Možda zvuči kao težak zadatak, ali ako se želite razlikovati od ostalih, morate skrenuti pažnju na sebe. Za početak, bit će vam potrebno puno rada kako biste došli do solidne brojke fanova. Ovaj broj će se povećavati ako nastavite redovno objavljivati sadržaj za fanove.

Komunicirajte s potencijalnim publikom
Važno je da pratite reakcije publike kako biste znali što je to što se najviše traži. Može se vrlo lako dogoditi da iz početne ideje pronađete posebnu nišu za sebe osluškujući reakcije fanova. Na ovaj način ćete predstaviti sebe kao osobu od autoriteta za određeno područje, osiguravajući veliki broj zainteresiranih fanova. Da biste stekli vjerne i angažirane pratitelje, potrebno je redovno komunicirati s njima, pitati ih za mišljenja i ispunjavati im želje ako su u skladu s vašim poslom.