Kako danas dobiti posao…

Nitko vam ne može obećati prolaz, no definitivno postoji par trikova koji vam mogu omogućiti bolji plasman...

Kako danas dobiti posao…

Danas priličan izazov zar ne? Tržište rada osiromašilo je krizom, poslovi koji se nude rijetki su, a natjecatelja za njihovo mjesto uvijek je stotinjak.

Nitko vam ne može obećati prolaz, no definitivno postoji par trikova koji vam mogu omogućiti bolji plasman.

Pisanje životopisa, već je savladana priča. Europass format gotovo većina ima, tko nema neka ga nabavi (http://europass.cedefop.europa.eu/en/documents) pa o tome neću previše pisati. Iako bih spomenula jednu meni bitnu činjenicu. Kod kreativnih poslova, tamo gdje se vide vaše kompetencije u bojama, nemojte ih slati samo crno na bijelom.

Sjećam se kada sam za tvrtku prvi puta tražila kredit u banci i kako sam njihov sivi bankarski obrazac prilagodila svom šarenom viđenju projekta i donijela sa sobom pravi projekt u fasciklu. Ono što sam vidjela na bankaričinom licu bilo je čisto oduševljenje, a čula sam komentar: “Ovako to malo tko radi. Iako nije garancija za prolaz, ali definitivno je veliki plus.” Ista vam je stvar i sa životopisima. Obogatite ih svojim kolažem radova koje ste odradili, fotkama sa evenata, powerpoint prezentacijom i sličnim sadržajima. Znate onu: “Slika govori tisuću riječi” pa se stoga nemojte prepustiti slučaju.

Ono što me kako poslodavca ipak najviše zanima je tko je zaista osoba koja se krije iza životopisa. Genijalne reference ne znače mnogo ako niste timski igrač, ako niste spremni na kompromise, potegnuti ponekad ili odraditi posao koji nije u vašoj nadležnosti.

Iako se volimo hvaliti vlastitim postignućima to nije uvijek uvjet zašto možete dobiti posao. U našoj, kao i u većini drugih tvrtki je to početna referenca za prolaz u drugi krug. Ono što presuđuje definitivno su karakterne osobine koje se mogu primijetiti već prilikom komunikacije mailom.

Naime pošalje li vam poslodavac predloženi termin za razgovor i traži da potvrdite dolazak, budite zaista taj koji će potvrditi termin i pojaviti se. Kako se ljutimo na one koji nam ne pošalju odgovor na naš upit, tako i mi moramo biti oni koji će ga dati. Nemojte tražiti ustupke za promjenu termina, osim u slučajevima kada ste spriječeni višom silom. To izgleda prilično loše, jer ako vam u startu nije važno da se barem prvi puta pojavite u traženo vrijeme, postavlja se pitanje o vašoj budućoj dostupnosti.

Nakon odbijenice koju primite, nemojte se ustručavati odgovoriti na mail. Zahvala i sretno, lijepo izgleda, ali i možda nosi priliku za neke nove mogućnosti. Naime, nedavno smo zapošljavali nove kandidate. Prva selekcija donesena je na temelju životopisa. Termini su već podijeljeni i ekipa je bila spremna za prvi intervju. No na naše odbijenice javilo se nekoliko kandidata i poslalo vrlo zanimljiv odgovor. Nadasve korektno i hrabro. Svidjela mi se ta neposredna komunikacija i još je nekoliko kandidata dobilo je priliku za ulazak u drugi krug.

I za kraj nešto što je definitivno dobar povod za zaposlenje – volontiranje. Ljudi u Hrvatskoj rijetko žele volontirati. Da argumentiram, ispričat ću vam priču: Prošle godine u ljeto našla sam se s prijateljicom iz srednje škole. Povod je bila neka edukacija no razgovor je iznjedrio ideju o njenom zaposlenju kod nas. Kako nisam imala u planu uzimati nove ljude, zbog trenutačnih financijskih prilika, a imala sam gotov projekt koji je trebalo zavrtjeti, pitala sam je da li bi volontirala nekoliko mjeseci i kada potpišemo prvi ugovor, naša agencija potpisuje s njom. (Da se razumijemo u tom trenutku ona i njen muž bili su bez posla.) Sedam mjeseci kasnije, ona je dobila ugovor za stalno, a mi kolegicu koji je definitivno dokazala da se ne boji dati malo više od sebe i da osjeća kako će to biti višestruko vraćeno.

Poanta ovog teksta bila bi da se ne bojite dati više, jer što god vam govorili, ipak postoje ljudi koji će to znati cijeniti, a nagrada koja slijedi samo je početak.

Dati više bez obzira na sve, prva je lekcija dharmičkog menadžmenta.


Lea Brezar direktorica i vlasnica Dhar medie,
full service agencije koja svoje poslovanje temelji na
snažnim vrijednostima dharmičkog menadžmenta
www.dhar-media.hr

Kolumna: Dharmički menadžment by: Lea Brezar