Izazov upravljanja znanjem

Znanje kreira nove vrijednosti samo onda kada ga koristimo kao resurs poslovanja

Izazov upravljanja znanjem

Znanje je najvažniji resurs poslovanja, no izazovi kako ga prikupiti, podijeliti i koristiti kako bi ono kompaniji povećalo vrijednost su nešto složeniji. Uspješno provođenje strategija upravljanja znanjem po mišljenju mnogih stručnjaka treba započeti na vrhu organizacije te promjenom organizacijske kulture. Studije konzultantskog tima Andersen Consulting pokazuju da u Americi prevladava pristup upravljanja znanjem baziran na informacijskoj tehnologiji, dok je u Europi, naglasak na poslovanju poduzeća.

Tvrtke primjenjuju različite strategije za rješavanje problema upravljanja znanjem, poput: podjele znanja, leveraginga ljudi, mjerenja znanja, kreiranja novoga znanja, oblikovanja poticajne organizacijske kulture i klime ... Znanje kompaniji pomaže u shvaćanju onoga u čemu je ona uistinu dobra, ono može povezati i fokusirati energiju, resurse i napore unutar organizacije. Kompanije razvijaju različite strategije upravljanja znanjem, ovisno o tome jesu li orijentirani na niske troškove, inovaciju proizvoda ili zadovoljenje potreba potrošača. Za početak, kompanija mora identificirati poslovne kompetencije koje će moći efikasno iskoristiti.

Kreator novih vrijednosti

Znanje kreira nove vrijednosti samo onda kada ga koristimo kao resurs poslovanja. Upravljanje znanjem treba povezati različita znanja - znanja o kupcima, konkurenciji, dobavljačima te zaposlenima u jedan sistem koji će biti podrška organizaciji u njezinim aktivnostima. Kako bi znanje pretvorili u vrijednost, poduzeća se usmjeravaju na ostvarivanje konkurentskih prednosti uz pomoć postojećeg znanja u poduzeću, kreiranjem novoga znanja, fokusirajući se na dodavanje vrijednosti za kupce, ostvarivanje profita i pozitivnih poslovnih rezultata te ostalih dugoročnih ciljeva organizacije ili se odlučuju na kupovinu znanja. Strategije upravljanja znanjem moraju biti u skladu sa ostalim strategijama poduzeća.

Uspješna strategija

Uspješna strategija upravljanja znanjem kombinira moć informatičke tehnologije i inovativnih kapaciteta ljudi. Tehnologija upravljanja znanjem ne mora biti komplicirana, jer je bit upravljanja znanjem u kreiranju kulture čija je ideja postati produktivniji dostupnim informacijama i razmjenom informacija među zaposlenicima.

Integracija znanja

Izazov strategija upravljanja znanjem je u izgradnji sistema koji integriraju znanja. Takvi sistemi prikupljaju znanje i iskustva zaposlenika te osiguravaju efikasnu upotrebu prikupljenih znanja u budućnosti. Suvremeno poslovanje traži formiranje strateških saveza sa sudionicima na tržištu, a strateška važnost upravljanja znanjem vidljiva je kroz zajedničko djelovanje strategija upravljanja znanjem i poslovnih strategija, te njihovim međusobnim utjecajem uz pomoć znanja i odlučivanja, na radno ponašanje i iskustva zaposlenika.

www.poslovni-stil.info