10 najglupljih pogrešaka u karijeri

Gotovo svatko učini nešto uistinu glupo, barem jednom u svom radnom vijeku

10 najglupljih pogrešaka u karijeri

Planiranje karijere je nešto čemu ljudi pristupaju sa velikim entuzijazmom, no pogreške u karijeri su kao hladni tuš. Ali gotovo svatko učini nešto uistinu glupo, barem jednom u svom radnom vijeku.

Ako nemate sreće, vaše će pogreške dospijeti u novosti. Nedavno sam čitala priču o stjuardesi koja je dobila otkaz jer je na svoj blog stavila svoje fotografije u uniformi u raznim seksi pozama na praznom avionu. A možda ste čuli za perspektivnog konzultanta koji je poslao poruku u kojoj je svoj posljednji sastanak opisao sa grafičkim detaljima.

Većina nas uspije sakriti izdanja naših najgorih scenarija. Ali kao dio vježbe planiranja katastrofa, evo mojih kandidata za top 10 najglupljih pogrešaka koje su učinili pametni ljudi.

1. Stavljanje svojih slika na internet u položaju ili kostimu zbog kojih bi netko u uredu mogao podići obrve (da ni ne spominjemo podizanje crvene zastavice).

Da li bi stavili ovu fotografiju na svoj radni stol? Ili uokvirenu verziju na zid ureda? Jednom kad stavite slike na internet, isto je kao i da ste ih objesili u uredu.

2. Imate odjevenu službenu uniformu (ili nosite amblem poduzeća u kojem radite ili stojite pred zgradom uprave poduzeća) dok činite pogrešku broj 1.

To je isto kao da član vaše obitelji osramoti obiteljsko ime. Nemojte ni razmišljati što će se dogoditi ako je riječ o obitelji poput Sopranovih.

3. Pisanje bloga o poduzeću u kojem radite “radi terapije” podrazumijevajući da je to samo za vas i vaše prijatelje.

Terapija bi trebala biti privatna. Blogovi se pišu da bi ih podijelili sa svijetom.

4. Korištenje službenog maila za slanje osobnih poruka.

Dobivam desetine upita svake godine: “Bok! Mrzim svoj posao. Možeš li mi pomoći?” Sve pisano sa službenog maila, koji njihovi šefovi i kolege zakonski smiju čitati.

5. Mislite da su vam šef, odjel za ljudske resurse ili osoba koja vas je zaposlila vaši prijatelji.

Tko god vam isplaćuje plaću, vaš je novi najbolji prijatelj. Potičem svoje klijente da pričaju sa osobom koja ih je zaposlila onako kako bi pričali sa sa svojim poslodavcem ili klijentom.

6. Očekivanje besplatne pomoći.

Začuđujuće često, nazovu me iskusni profesionalci i pitaju da li bi mogli “samo malo popričati” na sat ili dva. U današnje vrijeme, jedina osoba koja će vam besplatno pomoći je vaša majka.

7. Činite dodatne napore prije nego vam istekne ugovor.

Preostalo vam je 6 mjeseci u poduzeću. Bez obzira kako savjesno obavljate posao, sad možete raditi onoliko koliko je potrebno da ne dobijete otkaz. U firmi vjerojatno i očekuju da nestanete s vremena na vrijeme. Ovisno o vašoj etici i politici vaše firme, vjerojatno očekuju bujicu “odlazaka zubaru” i druge isprike.

8. Davanje previše osobnih informacija.

Rijetko pomaže, a često vam može štetiti. Kažete svome šefu “Moram živjeti ovdje zbog svoje obitelji.” Vaše poduzeće je jedino ozbiljnije poduzeće u gradu, pa svi znaju da nećete nigdje otići. A vi se pitate zašto vas uzimaju zdravo za gotovo?

9. Predugo se zadržavate.

Kad ljudi stvarno mrze svoj posao, često čine stvari kojima sami sebe sabotiraju. Potajno se nadaju da će dobiti otkaz. Strašno je priznati: “Donio sam lošu odluku i moram otići.” Ali obično je bolje biti vozač nego putnik na svom putu karijere.

10. Previše brinete zbog pogrešaka.

Ponekad se velika pogreška pretvori u najbolju stvar koju ste mogli učiniti. Upoznala sam ljude koji su svašta tražili, jer nisu znali bolje. Dobili su sve što su htjeli i više od toga.

A ako ste upravo učinili kolosalnu pogrešku, ne bojte se. Prije mnogo godina, mlada televizijska novinarka je poslala trač o svom šefu, namijenjen nekolicini bliskih prijatelja. Slučajno je pritisnula krivu tipku i njena je poruka poslana svima u njenoj firmi.

Dobila je otkaz. Ali karijera joj je procvala. A priča je postala odličan početak za njen bestseller.

(K.G.)